Simply clever, wat vind jij doordacht en/of handig of juist niet handig.

xplain

Forumguru
Mijn Superb is nog niet geleverd dus kan me vergissen, maar merkte bij de testrit op dat als je de armsteun in een comfortabele positie zet, dat de inhoud van het opbergvak onder de armsteun dan zichtbaar is. Aangezien ik hier in de stad niet graag spullen in het zicht laat liggen lijkt me dat een nadeel. Maar opnieuw, graag bevestiging door de eigenaars :)

gdisselkoen

Forumguru
Mijn Superb is nog niet geleverd dus kan me vergissen, maar merkte bij de testrit op dat als je de armsteun in een comfortabele positie zet, dat de inhoud van het opbergvak onder de armsteun dan zichtbaar is. Aangezien ik hier in de stad niet graag spullen in het zicht laat liggen lijkt me dat een nadeel. Maar opnieuw, graag bevestiging door de eigenaars :)
Dat klopt. Vind ik ook een minpuntje.

Yep, dan was mijn 508 'slimmer'...
mijn 508 heeft wel een verstelbare middenconsole, maar alleen voor en achteruit, in de O3 kan hij, als ik me niet vergis, ook omhoog, dat mis ik in mijn 508... gelukkig nog maar 4 weken dan die frommel peugeot eruit!! en de nieuwe O3 ophalen, maar dat is een ander topic :)

fanSkoda-VW

Forumguru
F3C
irri = geen koeling meer in dashboardkastje [F1 & F2 wel]
irri = kan grote fles in kastje, maar heb je die er niet inzitten verdwijnt alles in een diep gat
irri = geen parapluvak meer in rolhoes [F1 wel]

pro = DSG7 [vergeleken met F1C automaat met fuzzy logic]

Waars
Het openstaan als hij geparkeerd is heb ik opgelost. Ik heb er namelijk nogal een hekel aan om zittend mijn sleutels in mijn broekzak te laten. Dus leg ik de autosleutel in de middenconsole. Bij het uitstappen pak ik die eruit en dan zakt de middenarmsteun netjes dicht. Vroeger maakten ze tenminste nog auto's met sleutelopslag voor onderweg. Contactslot heette dat geloof ik :deuk:

Fabia 123

Forumguru
➕ Clipje op voorruit.
➕ Zonnebrilhouder.
➕ Plastic mandje in kofferbak.
➕ Weinig motorgeluid F3.
➕ Paraplu onder rechter voorstoel.
➕ Parkeersensoren voor.
➖ Verwarming komt traag op gang
➖ Update infotainment en navigatie geeft verwarring en mist stappen in de procedure.
➖ Weinig Poi in Amundsen en onduidelijk hoe aan te vullen.

Rostratus

Nieuw lid
Clever
+ paraplu in portieren
+ ijskrabber bij tankklepje
+ haakjes in kofferruimte voor boodschappentas
+ clipje parkeerkaartje
+ afvalbak portiervak
+ zaklamp kofferruimte
+ virtual pedal
+ 220V aansluiting
+ ruime armsteun
+ hangmatje kofferruimte
+ verhoogd toerental bij opkomen koppeling
+ Fles houder in portier
+ Zelf instellende koplampen naar linksrijdend, bij rijden in England.
+ gekoelde armsteun + handschoenenkastje
+ de wegklapbare trekhaak
+ de 2 kaarthoudertjes in het klepje links van de bestuurder

Minder clever
- zicht naar rechts (-achter)/B-stijl wordt belemmerd door de hoofdsteun van de passagiersstoel
- beslaan van de linker zijruit na starten
- totaal km-stand niet zichtbaar indien cruisecontrol ingeschakeld
- klein handschoenenkastje
- niet vlakke laadruimte bij neergeklapte achterbankleuning
- zonnebril houder (nog niet gevonden)
- Water drupt op voorstoelen en achterbank bij deur open. --> aan deze heb ik me ook al meerdere malen geërgerd
- krasgevoelige "pianolak" middenconsole.
- geen opbergvak middenarmsteun achter (O2 had dit wel, was erg praktisch voor tablet) - zit er bij wel
- GEEN USB en 220V aansluiting achter (zat tzt wel bij de order)

willemk

Senior Member
Misschien stomme vraag, maar waar zit het hangmatje in de kofferruimte. Wordt daarmee bedoeld het net tegen de onderkant van de hoedenplak ( bij de hatchback ):pieker:

@willemk. Dit is de hangmat.
skoda-superb-combi-2015-test_05.jpg

Bovenaan Onderaan