Om maar weer even een topic uit de mottenballen te halen.
Ik heb nu sinds 3 dagen als vervangend vervoer een Ford Grand C-Max. Een 7 zitter met de 3 cilinder ecoboost. En ik kan niet anders zeggen dan dat ik verrast ben over hoe dat rijdt. Het motortje voldoet prima (dat is het dan ook, maar toch) en de wegligging is top.
Maar daarvoor kom ik natuurlijk niet in dit topic terecht. Want onderweg in de C-Max wordt je continu herinnerd aan iets dat Skoda (en alle andere VAG merken) heel simply clever op orde hebben. De ergonomie
Als je dagelijks met de Skoda onderweg bent is het zo vanzelfsprekend dat je alles kan vinden waar je het verwacht. En probeer dan eens het Sync 2 systeem van Ford te bedienen, of uit te vinden wat de logica is achter de fysieke knoppen. Ik heb zelfs per abuis "my key" geactiveerd, nu is hij begrensd op 140 kmh en tingelt hij er onderweg vrolijk op los, want de auto denkt dat ik de puber ben die door papa in toom gehouden moet worden. Ontgrendelen kan met een master key volgens het boekje, laat dus maar..
Anyway. Dikke pluim voor Skoda
Nu nog een simply clever vliegwiel uitvinden dat het iets langer uithoudt en dan hoef je de klanten geen C-Max mee te geven om ze terug te laten verlangen naar de Skoda