Skiluik inbouwen

Mark vR

Nieuw lid
Hi forum,

Ik zou in onze Skodiaq van mei 2017 (volgens mij een van de eerste in NL) graag een skiluik en foedraal inbouwen. Onze heeft (in tegenstelling tot wat ik hier vaak lees) een in 2 delen neerklapbare achterbank met middenarmsteun (60-40). Heeft iemand tips (eenvoudig te doen / waar onderdelen te krijgen)?
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Kodiaq is voor zover ik weet pas in ‘16 voorgesteld en sinds ‘17 leverbaar…

60 deel is doorgaans een 40+20, het ontgrendelknopje zit boven naast de hoofdsteun :

1678369054416.png
 
Laatst bewerkt:

Mark vR

Nieuw lid
Typo, mijn Kodiak is van mei 2017. Dank voor de tip over het neerklappen van het middendeel. Al die jaren over het hoofd gezien ;). Zou er toch graag een foedraal in hebben. Weet iemand of dit los te krijgen is?
 

Frup

Forumguru
Tjonge jonge. Je vraagt iets over wat je al hebt, en wat je in de gebruikershandleiding gewoon kunt vinden.
En verwacht je nu dat andere forumleden voor jou op zoek gaan óf en waar je een foudraal kan kopen?
Een skifoudraal neem ik aan? Ja, die kun je los kopen. Heb ik eens gevonden. Maar is best prijzig.
 

Mark vR

Nieuw lid
Sorry @Frup: ik vroeg niet naar hoe ik de achterbank neer kon klappen, maar of ik een foedraal achteraf kan inbouwen. Dat neerklappen was bijvangst waarvoor ik vriendelijk dankjewel heb gezegd.

Ik heb online gezocht naar een foedraal, maar niet kunnen vinden. Als iemand me in de juiste richting kan wijzen ben ik daar erg blij mee.
 

Frup

Forumguru
Sorry @Frup: ik vroeg niet naar hoe ik de achterbank neer kon klappen, maar of ik een foedraal achteraf kan inbouwen. Dat neerklappen was bijvangst waarvoor ik vriendelijk dankjewel heb gezegd.

Ik heb online gezocht naar een foedraal, maar niet kunnen vinden. Als iemand me in de juiste richting kan wijzen ben ik daar erg blij mee.
Bij een skiluik klapt de bank in drie delen naar beneden. En niet in twee, zoal je in de OP aangeeft. Blijkbaar misverstand.
Zelf heb ik de ski’s gewoon in hun eigen skihoezen. Alleen moet je er op letten dat ze niet naar voren kunnen schuiven als je hard remt. Daarom kennen de eerder genoemde skizakken een vergrendeling. Maar dat kun je zelf ook regelen met bijv. een spanband.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

octaviabas

Senior Member
Hi forum,

Ik zou in onze Skodiaq van mei 2017 (volgens mij een van de eerste in NL) graag een skiluik en foedraal inbouwen. Onze heeft (in tegenstelling tot wat ik hier vaak lees) een in 2 delen neerklapbare achterbank met middenarmsteun (60-40). Heeft iemand tips (eenvoudig te doen / waar onderdelen te krijgen)?
Volgens mij bedoel je > download.jpeg zelf dat luikje erin te bouwen ?
ik denk dat er niets anders op zit om (als je geen andere achterbank / leuning wilt kopen) dat het de decoupeerzaag wordt. (maar tenzij je stoffeerder bent ) krijg je dat (ik iig) nimmer netjes

* op het https://www.outlanderphevforum.nl/forum/viewtopic.php?t=2663#p43836 staat wel een bedrijf genoemd.


Aan onderdeel nummers kan ik je verder niet helpen , beetje sloperijen afgaan en uit een oudere/andere skoda de delen halen ?
 
Bovenaan Onderaan