Ski's in de koffer

flatron

Actief lid
Heeft er iemand ervaring om ski's (4 paar) in de koffer van een Octavia Combi te vervoeren? Hoeveel ski's kunnen er in zo een Ubibag? Of gaan ski's gewoon in de koffer?

jellemeer79

Actief lid
In mijn Fabia had ik 4 sets ski's in de auto maar niet in een zak. Kleine achterbank leuning plat. Zat wel wat krap voor de 2 mensen achterin. Deze wintersport maar 2 mensen dus geen probleem en volgend jaar door het skiluik van mijn nieuwe Octavia Combi

ertromp

Forumguru
Officieel kunnen er 4 paar ski's in zo'n zak.
Niet aan te raden als je achterpassagiers hebt en daar tussen steekt dan die zak met ski's tussendoor.
Op een lange rit hebben de achterpassagiers dan nl. weer een stuk beperking in zitruimte/bewegingsvrijheid.
Zelf in m'n O2 heb ik 1 seizoen gebruik gemaakt van zo'n zak en er 4 paar ski's in gehad maar mijn voorkeur heeft toch echt een dakkoffer waar je ook nog de stokken en helmen kunt bij inpakken.

Blacky

Forumguru
Wij nemen al een paar jaar de hond mee en ski's achterin komt niet in aanmerking. Alles gaat zoveel mogelijk in de dakkoffer.

Havana

Forumguru
Dakkoffer is vooral handig als je met de auto naar de piste moet iedere dag. Anders krijg je steeds natte/vieze ski's in de auto.

Als dat niet moet en je hebt geen dakkoffer nodig dan zou ik zeker zonder gaan. Zonder dakkoffer kun je namelijk aanzienlijk harder rijden en het brandstofverbruik is behoorlijk lager.

Wilko

Senior Member
Als dat niet moet en je hebt geen dakkoffer nodig dan zou ik zeker zonder gaan. Zonder dakkoffer kun je namelijk aanzienlijk harder rijden en het brandstofverbruik is behoorlijk lager.

Als de motor genoeg vermogen heeft dan kun je vrijwel net zo hard rijden met een dakkoffer als zonder, alleen loopt het verbruik boven de 130 wel flink wat sneller op.

Een ander alternatief is een trekhaakkoffer. Daarmee blijft onze O2 ook bij c.a. 160 km/h op vrijwel hetzelfde verbruik als zonder trekhaakkoffer. Nadeel: lang niet alle lengtes ski passen er in.

JJ1982

Lid
Ik heb geen problemen gehad met dat ik niet zo hard kan rijden met dakkoffer. Bij 230 km/u bleef die nog steeds goed zitten. :thumbsdown:Toen vond m'n vrouw dat het wel erg hard ging :nailbiting:en terecht dus daarna beetje getemperd.:cool: Wat betreft verbruik dat weten we allemaal maar weegt niet op tegen het gemak van zo'n koffer.

Wilko

Senior Member
Zeker als je nog ski's hebt van 2 meter :D

Tja, ik ben meer dan 2m lang, maar ik heb (al wat oudere) ski's die een stuk korter zijn dan 2m (toch passen die ook niet in die trekhaakbox: Voor snowboards en kinderski's kon het echter wel een handig alternatief zijn).

Bovenaan Onderaan