Skoda #2 Fabia Combi 2003

Canon-Eye

Forumguru
Dus er komen nieuwe banden aan de voorzijde op.
Voor veiliger weggedrag onder tricky omstandigheden zou ik liever de achterbanden naar voren verplaatsen en de nieuwe achterop leggen. En in een volgende fase, als de voorbanden dan weer versleten zijn, steeds dezelfde truc...

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Wat betreft de koplampen zou ik zelf niet voor een PPF gaan, maar voor een nieuwe laklaag. Er zijn spuitbussen (je zal er 2 nodig hebben: primer + blanke lak) specifiek voor koplampen te koop die bedoeld zijn om een nieuwe laklaag aan te brengen na schuren/polijsten van oude verweerde koplampen. Zonder beschermlaag gaat het polycarbonaat namelijk best snel opnieuw verweren.

Mugjuh

Donateur
De Fabia is aan het einde van haar latijn.
De kop van de motor moet aangepakt worden, kabelboom moet deels vervangen worden en dakhemel moet vervangen worden.

Op dit moment staat de auto echt al half jaar stil door alle problemen.
De kosten om weer rijdend te krijgen zijn te hoog, vervanging is goedkoper.

Dus ik vrees een enkele rit naar de sloop, als dat al lukt. :(

Arjan1985

Forumguru
Jeetje wat zonde als ik zie dat die lak nog zo gaaf is. Hoeveel km nu?
Wat moet er precies aan de kop gebeuren dan?
Hemeltje heb ik gescoord op de sloop. Complete hemel vervangen in een half uur. En wat is er met je kabelboom? Aangevreten?

Mugjuh

Donateur
Fabia staat op 160K, dakhemel zijn de kosten niet echt.
Kabelboom is vocht deels weggerot(bekende kwaal blijkbaar), dus helft van electronica doet het niet.
De kop moet gevlakt worden, nu komt er langzaam steeds meer koelvloeistof in de in olie.

Hakar

Donateur
Kweet natuurlijk niet of je de mogelijkheden tijd en ruimte hebt om eventueel zelf te sleutelen, mogelijk een optie om zelf de kop er af te nemen, te laten vlakken en zelf weer te monteren?
Van mijn Pugje 205 op die manier drie jaar gleden gedaan, vlakken voor € 150,-- onder de toonbank door.

Mugjuh

Donateur
Ik heb een eigen oprit, maar geen garage om in te sleutelen.
Denk ook wat lekmatten nodig en een momentsleutel.

En ik begreep uit een ander topic dat de bouten van de kop nog wel eens kunnnen afbreken bij het verwijderen.
De bouten van de kop vervangen is ook gewenst.

Ohwjah, de accu van half jaar oud heeft door alle problemen ook de geest gegven.

Dus wat is dan het volgende?

Bovenaan Onderaan