Skoda App

Fabia II Sport

Actief lid
Volgens mij bij de Superb wel?
Volgens mij ook omdat de Superb een sim slot heeft welk niet op de Octavia zit.

En ook de foto toegevoegd van de Columbus in de Octavia (zonder simslot), het vermoeden was dat er intern toch een sim zit. Maar denk het toch niet.

Bijlagen

• IMG_3441.JPG
    IMG_3441.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 28

BWK

Lid
Vreemd ik heb de telefoon NIET gekoppeld met de hotspot krijg wel updates/gegevens
volgens Skoda (service) zit er GEEN sim kaart in ze konden overigens ook niet vertellen hoe de verbinding dan wel verliep...

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb nog geen eigen ervaring maar weet van een collega met een in october geleverde O3 dat hij wel gegevens krijgt op de telefoon. Geen sim kaart in de auto. Het werkt niet met een Windows telefoon overigens.

BWK

Lid
ik heb Windows Phone maar app op android telefoon van mijn vrouw :jaja: daarom weet ik dat die niet met hotspot zit/zat....

Fabia II Sport

Actief lid
Update:
Vandaag geen hotspot aangezet op de telefoon maar krijg wel meldingen dat het voertuig in beweging is geweest binnen op de app en de ritten zijn geregistreerd.
Telefoon alleen via Bluetooth gekoppeld gehad (iPhone 6).
Komende periode nog maar eens een paar testen doen.

Fabia II Sport

Actief lid
Update:
Vandaag getest zonder Bluetooth en/of WiFi aan op de telefoon.
Tot mijn verbazing zie ik dat de app de locatie van de auto nauwkeurig weer geeft in de app.

Mijn conclusie is dat de auto wel degelijk een data verbinding heeft welk gegevens naar Skoda stuurt en de app de gegevens weer bij Skoda ophaalt.
Duidelijk word ook de gereden route weergegeven, gister zonder telefoon koppeling of telefoon in de auto een rondje gereden en zag later in de app de route verschijnen.

Best handig, alleen wat gaat dit kosten als het abonnement is afgelopen, de ritregistratie gebruik ik niet omdat de auto privé is aangeschaft. Dan schrik ik wat Opel er voor durf te vragen voor hun onstar, deze krijg je nu gratis wat normaal €1100 voor 3 jaar is ..... vind ik veel te veel.

Zouden ze al gebruik maken van een Vodaphone verbinding welk ook in de Kodiaq gebruik word?

BWK

Lid
zolang je geen connectie maakt (aanmeld) worden de autogegevens niet geregistreerd/bewaard. Verstuurd wel vrees ik....

Fabia II Sport

Actief lid
zolang je geen connectie maakt (aanmeld) worden de autogegevens niet geregistreerd/bewaard. Verstuurd wel vrees ik....
Nou dat weet ik niet, op het moment dat de QR code word uitgeprint is de auto bij Skoda bekend .... het enige is wat ik gedaan heb is via de iPhone een account aangemaakt en daarin word aangegeven dat er enkele gegevens gedeeld worden, maar volgens mij worden er al gegevens naar Skoda gestuurd zonder dat we het weten ....

Heb nergens nog een knop gevonden ... ontkoppelen!

Rallye

Forumguru
Als je je niet aanmeldt geeft hij volgens Skoda niets door..... zie http://www.skoda.nl/over-skoda/veelgestelde-vragen/mijn-skoda-app

Citaat:
  • "Ik wil de Mijn ŠKODA Module uitschakelen. Hoe doe ik dat?
    Indien je gebruik maakt van de Mijn ŠKODA App en je wil de Mijn ŠKODA Module uitschakelen, dan kan je in het instellingenmenu jouw ŠKODA ontkoppelen. De Mijn ŠKODA Module zal vervolgens geen gegevens registreren. Je hebt daarmee de Mijn ŠKODA Module inactief gemaakt.

Indien je géén gebruik maakt van de Mijn ŠKODA App en je ŠKODA niet hebt gekoppeld, dan is de Mijn ŠKODA Module al uitgeschakeld."

"Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik mezelf afmeld op een auto?
  • Wanneer je je afmeldt worden je gegevens in jouw account bewaard. Zodra jij je weer op een voertuig aanmeldt zullen de ritgegevens van dit voertuig in jouw account zichtbaar worden. Ritgegevens worden maximaal 2 jaar na het begin van een kalenderjaar bewaard."

alleen wat gaat dit kosten als het abonnement is afgelopen, de ritregistratie gebruik ik niet omdat de auto privé is aangeschaft. Dan schrik ik wat Opel er voor durf te vragen voor hun onstar, deze krijg je nu gratis wat normaal €1100 voor 3 jaar is ..... vind ik veel te veel.

€1100 voor drie jaar leek me wat veel, maar je rekent de Vodafone/Opel-databundel mee denk ik (€15,- minimaal of €3,- per dag, €25,- per maand voor extraveel data). Zie http://www.opel.nl/onstar/na-proefperiode.html

Laatst bewerkt:

Fabia II Sport

Actief lid
Als je je niet aanmeldt geeft hij volgens Skoda niets door..... zie http://www.skoda.nl/over-skoda/veelgestelde-vragen/mijn-skoda-app

Citaat:
  • "Ik wil de Mijn ŠKODA Module uitschakelen. Hoe doe ik dat?
    Indien je gebruik maakt van de Mijn ŠKODA App en je wil de Mijn ŠKODA Module uitschakelen, dan kan je in het instellingenmenu jouw ŠKODA ontkoppelen. De Mijn ŠKODA Module zal vervolgens geen gegevens registreren. Je hebt daarmee de Mijn ŠKODA Module inactief gemaakt.

Indien je géén gebruik maakt van de Mijn ŠKODA App en je ŠKODA niet hebt gekoppeld, dan is de Mijn ŠKODA Module al uitgeschakeld."

€1100 voor drie jaar leek me wat veel, maar je rekent de Vodafone/Opel-databundel mee denk ik (€15,- minimaal of €3,- per dag, €25,- per maand voor extraveel data). Zie http://www.opel.nl/onstar/na-proefperiode.html

O ja ... gevalletje RTFM ... thanks, had ik niet gelezen over het afmelden.
Bij Opel onstar was ik uitgegaan van wat er in de reclame genoemd werd, dat is blijkbaar incl. 4g data. De Skoda heeft volgensmij alleen de voertuig info ... heb trouwens nog niet geprobeerd of er ook nu data opgezet kan worden zonder dat de telefoon als hotspot gaat werken.... ook eens leuk om te proberen.

BWK

Lid
Maar ik las ook dat de module alleen data kan verzenden en niet ontvangen
dus uitzetten betekent dan het niet meer registreren/vastleggen van gegevens op de centrale (Skoda) server...
Want anders gezegd: Als je je afmeld (via de app) hoe wordt de module dan uitgeschakeld???

vleier

Forumguru
Maar ik las ook dat de module alleen data kan verzenden en niet ontvangen
dus uitzetten betekent dan het niet meer registreren/vastleggen van gegevens op de centrale (Skoda) server...
Want anders gezegd: Als je je afmeld (via de app) hoe wordt de module dan uitgeschakeld???

Mercedes heeft dit systeem ook. Voor Mercedes heeft het te maken met het beter kunnen verlenen van service

Rallye

Forumguru
Volgens de site ontkoppel je de auto in "het instellingenmenu": "De Mijn ŠKODA Module zal vervolgens geen gegevens registreren." Ik had dat gelezen als "het instellingenmenu van de app". Als ze daar echter "het instellingenmenu van de auto" bedoelen, dan klopt het weer: de module verzendt alleen en uitzetten doe je met de auto zelf in het instellingenmenu op de navigatie. Daar is dus geen ontvangstfunctie op de module voor nodig.

Volgens mij kan het via de app..start de App klik linksboven op de hamburger (3streepjes onder elkaar) en klik dan op het tandwieltje rechtsboven in het menu.. je komt dan in de instellingen en daar kun je oa je abonnement zien..en ook het voertuig ontkoppelen

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

B.Stuurder

Forumguru
Volgens mij moet je expliciet toestemming geven om gegevens te delen in Nederland. Wet op de privacy. Dus zelfs als er dan gegevens worden doorgestuurd, waar bijvoorbeeld uit af te lezen is dat het jouw schuld is dat er een defect optreed, dan nog is die info juridisch niet bruikbaar.

Bovenaan Onderaan