Skoda belooft spannender design

MarcoO2

Forumguru
skoda-superb-combi-1.jpg

Er zijn tal van redenen om voor een Skoda te kiezen, zoals zijn ruimte of prijs. Het design is meestal geen hoogvlieger maar als het van designchef Karl Neuhold afhangt, komt daar verandering in.
Het uiterlijk van de volgende Skoda's wordt spannender, zegt de ontwerper van de nieuwe Superb Combi aan Autocar. "We gaan in de richting van avant-garde, iets bijzonders. De auto's zullen je het gevoel geven dat je goed gekleed bent", aldus Neuhold. "We zijn een trots merk en hoewel klassieke waarden zoals ruimte aanwezig blijven, voegen we er meer fun aan toe."
De eerste Skoda-nieuwe-stijl is de volgende generatie van de Octavia, die qua design geen simpele evolutie wordt van het huidige model. "De nieuwe Octavia zet een grote stap voorwaarts", zo belooft Neuhold.

bron: klik

cvegreen

Forumguru
Ik die de octavia al een super mooie auto vind die een heel zakelijke uitstraling heeft , vraag me af wat ze met de mooie octavia gaan uitrichten . Had liever gezien gelijk bij BMW , als het model heel goed is , moet je er niet te veel aan veranderen . Dat had ik liever gezien denk ik nu .Maar er bestaat dus ook de kans als ik de nieuwe octavia ga zien dat ik ga zeggen , die is er heel veel op verbeterd , al kan ik me dat op dit eigenste moment niet inbeelden.

LenK

Forumguru
Het uiterlijk van de volgende Skoda's wordt spannender, zegt de ontwerper van de nieuwe Superb Combi aan [/quote]
Er staat gelukkig [U]volgende Skoda's[/U] bij want de Superb Combi is een nette auto maar nog wel een met desisgn van C&A caliber.

MarcoO2

Forumguru
Er staat gelukkig volgende Skoda's bij want de Superb Combi is een nette auto maar nog wel een met desisgn van C&A caliber.
Daar ben ik het niet mee eens... zeker als je hem in 't echt ziet, is de vergelijking met een Audi A6 Avant niet vergezocht... en dat is mijns inziens geen C&A-design. En dat zeg ik niet alleen als Skodarijder, dat zeggen ook Audirijders...

LenK

Forumguru
Ik bedoel met C&A design dat het onopvallend is, in auto jargon: het is geen nekkendraaier. Een Audi A6 is ook niet spannend, dus die vergelijking klopt helemaal.

Neptukker

Forumguru
Wat mij betreft moet Skoda wat betreft de Octavia de weg van de VW Golf volgen. De vormgeving niet al te spannend maken maar wel gelijk herkenbaar Golf. De O1 en O2 volgen die lijn en dat mag van mij doorgaan.

cvegreen

Forumguru
Kon dus mijn vergelijk ook bij skoda maken , maar het kwam me niet meteen op toen ik dat bericht typte . Maar inderdaad de 02 is een mooiere versie van de 01 . Daar had ik niet aan gedacht gisteren . Dus tot nu toe denk iedere poster er hier hetzelfde over als ik .

MarcoO2

Forumguru
Ik bedoel met C&A design dat het onopvallend is, in auto jargon: het is geen nekkendraaier. Een Audi A6 is ook niet spannend, dus die vergelijking klopt helemaal.
OK, dan snap ik je opmerking beter. Desondanks ben ik het er nog steeds niet mee eens, want voor een mooie Audi A6 Avant kijk ik echt wel om... ik vind dat namelijk een schitterende auto! Maar ja, dat blijft natuurlijk persoonlijk!

sitechris

Donateur
Ik vind de Octavia II een auto die lang houdbaar is qua design. Hij is nu toch al bijna 5 jaar op de markt en oogt nog steeds redelijk fris. Vind ik van de Fabia I ook het geval. De designafdeling van Skoda lijkt dus een beetje op VW, niet heel spannend maar wel lang houdbaar (Golf V, Passat). Mijn inziens geldt dat niet voor de Fabia II, dat is niet mijn smaak.

Bovenaan Onderaan