Skoda beste importmerk in Duitsland

Bothje

Heel gewoon lid
vr 15 jan 2010, 09:54
Skoda beste importmerk in Duitsland

AMSTERDAM - Met een afzet van 190.717 exemplaren heeft Skoda in Duitsland de koppositie van het best verkocht importmerk weten te bereiken. Daarmee troefden de Tsjechen Renault af, dat de afgelopen jaren veelvuldig aan kop stond

De fabrikant wist een verkoopstijging te realiseren van 57,3% ten opzichte van 2008. De autobouwer werd daarbij geholpen door de koopdrang van de Duitse consument, die hun autoaanschaf lieten afhangen van de sloopregeling. De Fabia was het succesvolste importmodel. Van de wagen verlieten voor het eerst meer dan 100.000 stuks de Duitse showrooms. In vergelijking met 2008 verdubbelde de verkopen. Skoda leverde in het buurland 54.335 exemplaren van de Octavia, ongeveer 24.000 Roomsters, al 2.800 Yeti's en slechts 6.000 Superb's.
Voor Skoda is het 2009-resultaat het 15e registratierecord op rij op de Duitse markt.

Bron

Wijze mensen die Duitsers. Grappig om te zien dat de Roomster in Duitsland beter in de smaak valt dan hier in NL.

MarcoO2

Forumguru
Ligt het aan mij, of is het artikel tegenstrijdig? Enerzijds lees ik dat Renault de afgelopen jaren veelvuldig aan kop stond, terwijl ik tegenlijk lees dat het voor Skoda het 15e registratierecord op op rij is... schiet mij maar lek... :smiley29: :crazy: :shocked:

Ronnie

Forumguru
Ligt het aan mij, of is het artikel tegenstrijdig? Enerzijds lees ik dat Renault de afgelopen jaren veelvuldig aan kop stond, terwijl ik tegenlijk lees dat het voor Skoda het 15e registratierecord op op rij is... schiet mij maar lek... :smiley29: :crazy: :shocked:
Ik denk dat het zo zit: Renault stond altijd aan kop, en voor Skoda zat er ieder jaar een stijgende lijn in..... (is dus elk jaar een record voor Skoda)...
Maak het lek maar weer dicht.......

Wasmachineman

Forumguru
Daar werkt die sloopregeling dus zoals het hoort ! Want de Fabia scoort heel goed m.b.v. deze regeling.
"Iets te weinig" Superbs maar komt dat omdat al die eigen duitse auto's daar al zo goedkoop zijn ?:ahum:

LenK

Forumguru
Zoals de Roomster hier een fail is, is dat de Superb in Duitsland.
Bij een bepaald budget gelden er toch andere normen, speelt image toch weer wel een rol vermoedelijk.

Wasmachineman

Forumguru
Ik gok erop dat dit jaar een goed jaar wordt voor de Superb maar zoals iemand hier al zei : Niet teveel S2's op de weg hier aub want dan is de exclusiviteit ook weg !

Aiii

Lid
Zoals de Roomster hier een fail is, is dat de Superb in Duitsland.
Bij een bepaald budget gelden er toch andere normen, speelt image toch weer wel een rol vermoedelijk.

Duitsers zijn nog veel meer dan wij stationwagenrijders.

De kans is zeer groot dat de Duitsers daarop gewacht hebben.

Bovenaan Onderaan