Skoda Bigfoot / 7 pers Crossover

Falcon

Donateur
BigfootA.jpg


Skoda Bigfoot: de Yeti voorbij 09-06-2010 18:11

Succes smaakt naar meer. Oók bij Skoda. De Tsjechische Volkswagen dochter doet momenteel uitstekende zaken met de Yeti en dus heeft men wel trek gekregen in een tweede, grotere SUV. Dankzij het bouwkasten systeem van het Volkswagen concern valt een dergelijk model snel en relatief goedkoop te ontwikkelen. Als basis zal namelijk de lange wielbasis uitvoering van de Tiguan genomen worden, die men in Wolfsburg sowieso al aan het ontwikkelen is. Dit betekent dat er tussen de assen voldoende ruimte is voor 7 zitplaatsen. Daarmee kan Skoda een nieuw marktsegment betreden. Niet alleen omdat het merk nu geen grotere SUV heeft, maar ook omdat de Tsjechen überhaupt geen 7-zitter bieder. Er is immers geen herlabelde variant van de Volkswagen Sharan/Seat Alhambra in het gamma.
De circa 4,65 meter lange SUV van Skoda, waarvoor Autointernationaal.nl de naam Bigfoot oppert, moet gaan concurreren met o.a. de Hyundai Santa Fe en de Kia Sorento. Ook potentiële klanten voor een Volvo XC60 of Mitsubishi Outlander/Citroën C-Crosser/Peugeot 4007 zijn van harte welkom. Qua bouwkwaliteit zullen zij geen druppeltje water bij de wijn hoeven te doen. Skoda denkt niet alleen in (West) Europa uitstekend zaken te kunnen doen met de Bigfoot, maar ook in Rusland, China en zelfs India.
Het design en het formaat van de Bigfoot wordt een tikkeltje intimiderend, maar dat komt niet tot uiting in een hoog verbruik, integendeel. Skoda houdt de motorisering relatief bescheiden met voor het topmodel een dubbele turbo variant van de 2.0 TDI dieselmotor. Die moet goed zijn voor 204 pk. En verwacht ook geen benzineslurpende V6 motoren in de Bigfoot; met een 211 pk sterke 2.0 TFSI moet de Bigfoot adequaat gemotoriseerd zijn. De basis wordt gevormd door de 1.4 TSI met 150 pk. Uiteraard kan er wel gerekend worden op 4Motion vierwielaandrijving en een DSG automaat met dubbele koppeling.
Allemaal goed nieuws is en ook de prijzen (vanaf zo’n 32 mille) zullen competitief zijn. Enige minpuntje is dat we voor de showroomintroductie nog wel even geduld moeten hebben, want in 2011/2012 heeft Skoda zijn handen vol aan een kleine boodschappenauto (op basis van de Volkswagen Up) en een van de Fabia/Roomster af te leiden budgetsedan. Maar in 2013 kan de Bigfoot realiteit zijn.

Bron :super:
 

Constant

Erelid
Chips, dat zie er goed uit! Normaliter rijd ik mijn auto altijd helemaal op, maar misschien maak ik in 2013 een uitzondering vanwege de Bigfoot!

en zelfs India
In India is men helemaal gek van Skoda, het heeft daar de status van Mercedes. Menig directielid van een groot bedrijf laat zich in een Skoda Octavia rondrijden met chauffeur!

En op de Indiase wegen is een SUV best handig.
 

LenK

Forumguru
In 2013 zijn auto's van dit formaat toch helemaal in de ban.
Als ze dat nu al niet zijn.
En als GL in de regering komt dan berg je maar helemaal :D
 

MarcoO2

Forumguru
Misschien is dat juist de reden dat er geen belachelijk grote motoren in geleverd zullen worden?
 

MinT

Lid
VVD zit ook in de regering (laat maar komen die 130km/uur)

Wil ik er een kunnen bestellen dan moet ie qua roetuitstoot beter zijn dan een sedan (nieuwe regels bij de baas)
 

Wasmachineman

Forumguru
Met de juiste motoren is deze Bigfoot een topper en ruil ik in 2013 mijn O2 hier graag op in mits hij niet te duur is. Geen 4x4 voor mij!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Kwestie van smaak natuurlijk, maar net als bij andere merken (Audi, BWW, Volvo), vind ik de kleinere uitvoering (in dit geval dus de Yeti) een stuk fraaier/eleganter. Als dit soort auto's een maatje groter zijn, vind ik ze al snel een lompe indruk maken.
 

VEEJAY

Forumguru
Bescheiden?

Skoda houdt de motorisering relatief bescheiden met voor het topmodel een dubbele turbo variant van de 2.0 TDI dieselmotor. Die moet goed zijn voor 204 pk.
 

Constant

Erelid
SUV's zijn toch per definitie lomp en nooit elegant? Vergeleken met andere SUV's vind ik de Bigfoot er best mooi uitzien.
 

EdK

Forumguru
Ik niet , ben blij dat hij is zoals hij nu voor de deur staat ( hoop ik ) want opgeblazen houdt in dat hij steeds leegloopt !
en die vier banden steeds lucht ingooien vind ik al genoeg !

Maar die XXL Yeti foto's , hoe lang zwerven die nu al op het internet ?
Zie dat ding niet echt gauw komen hoor !
 

sitechris

Donateur
@Veejay: voor zo'n zware auto is dat natuurlijk ook weer niet een megasprinter. Maar lijkt me wel een prettige combinatie.
 

Falcon

Donateur
Skoda Bigfoot (7-zitter SUV) in 2014!

BigfootA.jpg


Grote SUV van Skoda: Bigfoot 16-08-2011 12:50

Succes smaakt naar meer. Oók bij Skoda. De Tsjechische Volkswagen dochter doet momenteel uitstekende zaken met de Yeti en dus heeft men wel trek gekregen in een tweede, grotere SUV. Dankzij het bouwkasten systeem van het Volkswagen concern valt een dergelijk model snel en relatief goedkoop te ontwikkelen. Als basis zal namelijk de lange wielbasis uitvoering van de Tiguan genomen worden, die men in Wolfsburg sowieso al aan het ontwikkelen is. Dit betekent dat er tussen de assen voldoende ruimte is voor 7 zitplaatsen.
.
Daarmee kan Skoda een nieuw marktsegment betreden. Niet alleen omdat het merk nu geen grotere SUV heeft, maar ook omdat de Tsjechen überhaupt geen 7-zitter bieder. Er is immers geen herlabelde variant van de Volkswagen Sharan/Seat Alhambra in het gamma. De circa 4,65 meter lange SUV van Skoda, waarvoor Autointernationaal.nl reeds in 2006 de naam Bigfoot opperde, moet gaan concurreren met o.a. de Hyundai Santa Fe en de Kia Sorento. Ook potentiële klanten voor een Volvo XC60 of Mitsubishi Outlander/Citroën C-Crosser/Peugeot 4007 zijn van harte welkom. Qua bouwkwaliteit zullen zij geen druppeltje water bij de wijn hoeven te doen. Skoda denkt niet alleen in (West) Europa uitstekend zaken te kunnen doen met de Bigfoot, maar ook in Rusland, China en zelfs India.
.
Het design en het formaat van de Bigfoot wordt een tikkeltje intimiderend, maar dat komt niet tot uiting in een hoog verbruik, integendeel. Skoda houdt de motorisering relatief bescheiden met voor het topmodel een 177 pk variant van de 2.0 TDI dieselmotor. En verwacht ook geen benzineslurpende V6 motoren in de Bigfoot; met een 211 pk sterke 2.0 TFSI moet de Bigfoot adequaat gemotoriseerd zijn. De basis wordt gevormd door dezelfde motor met 170 pk. Uiteraard kan er wel gerekend worden op 4Motion vierwielaandrijving en een DSG automaat met dubbele koppeling.
.
Allemaal goed nieuws is en ook de prijzen (vanaf zo’n 39 mille) zullen competitief zijn. Enige minpuntje is dat we voor de showroomintroductie nog wel even geduld moeten hebben, want in 2012/2013 heeft Skoda zijn handen vol aan een kleine boodschappenauto (op basis van de Volkswagen Lupo en een van de Fabia af te leiden budgetsedan. Daarna is de Octavia aan de beurt voor een update. Maar in 2014 kan de Bigfoot realiteit zijn.
Bron: http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=19675&n=3


Mijn mening is trouwens dat de prijs wel minder zal zijn dan 39k :icon_smile_dead:. Maar verder.. laat maar komen!
 
Bovenaan Onderaan