Skoda blijft op goede weg

LenK

Forumguru
Naar een nieuw verkooprecord +12.6% tot nu toe in 2007 Autoscoops
Octavia............169.582
Octavia I............54.000
Fabia................174.327 (wv 2/3 F1 en 1/3 F2)
Roomster............47.183
Superb...............15.000

Wie zei er nu dat de Roomster elders wel goed verkoopt? Nog minder dan de O1!

Abo

Lid
Naar een nieuw verkooprecord +12.6% tot nu toe in 2007 Autoscoops
Octavia............169.582
Octavia I............54.000
Fabia................174.327 (wv 2/3 F1 en 1/3 F2)
Roomster............47.183
Superb...............15.000

Wie zei er nu dat de Roomster elders wel goed verkoopt? Nog minder dan de O1!

De Octavia 1 wordt als goedkoop alternatief van de Octavia 2 nog steeds nieuw gebouwd. In Nederland bekend als Démarrage. Dit is kennelijk toch aantrekkelijk voor menig belangstellende. De Roomster wordt volgens opgave 3x zoveel verkocht als een SuperB.

Met de Roomster betreedt Skoda een voor hen nieuw segment en tevens is het ontwerp behoorlijk afwijkend met MPV’s van andere merken. Duidelijk een geval dat men er aan moet wennen. De allereerste Fabia en Octavia hadden ook een trage start, maar daarna begon de sneltrein vaart te maken.

In vergelijkende tests met andere MPV’s komt de Roomster vaak als nr.1 uit de tests op ruimte, afwerking, wegligging en variabiliteit.

De Roomster is in vergelijking met een Hyundai Matrix relatief duur, echter biedt de Roomster meer ruimte, een betere afwerking en een betere wegligging. Van de Hyundai Matrix is een opvolger in de maak op basis van de Hyundai I30 en die wordt daardoor gegarandeerd duurder. ( Boven de prijs van de Hyundai I30 ).

Toen ik de Roomster voor het eerst in “levende lijve” zag schrok ik ook van de vormgeving. Echter ik ben nu gewend aan de vormgeving en de Roomster biedt veel ruimte, mooie afwerking en goede rijeigenschappen. Mijn Roomster staat nu bij de importeur en ik verwacht dat hij spoedig wordt geleverd.

Ik weet van jou dat je de Roomster niet mooi vindt en dat je er nooit aan zal wennen,
maar dit hoeft ook niet. Er zijn ook genoeg mensen die de Fabia en Octavia niet mooi vinden, maar over smaak valt nou eenmaal niet te twisten. Je hebt intussen al een aantal meldingen gedaan dat je de Roomster niet mooi vindt. Bepaal voor jezelf maar of deze vorm van recidive noodzakelijk is.

Bovenaan Onderaan