Skoda bluetooth maar geen MaxiDot weergave

Ik heb een columbus navigatie met standaard Skoda bluetooth carkit achteraf laten inbouwen, inclusief DVD vrijschakeling
Nu werkt de bluetooth module goed op de Columbus. Hij connect, belt en synchroniseert het adresboek. Alleen zie ik geen telefoon onderdeel in mijn Maxidot display, wel navigatie, radio, enz.
Een ander vreemd gedrag is dat als ik de maxidot eenmaal op navigatie, radio, enz heb gezet ik niet meer terug kom in het boordcomputer menu. Pas als ik de columbus uitzet, dan kan ik weer het boordcomputer menu kiezen.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Het zal een retorische vraag zijn, maar het instructieboek geeft geen oplossingen?

Nope, het zou moeten kunnen door een van de knoppen van de maxidot besturing lang ingedrukt te houden, maar welke knop ik ook gebruik het werkt niet, als ik eenmaal navi, radio, enz heb gekozen

nomad

Senior Member
Ik heb dat ook wel eens gehad dat de navigatieoptie ineens niet meer in de maxidot stond. Eventjes een minuutje de accupool loshalen loste dat probleem zo weer op. Misschien iets om te proberen ?

Ik heb dat ook wel eens gehad dat de navigatieoptie ineens niet meer in de maxidot stond. Eventjes een minuutje de accupool loshalen loste dat probleem zo weer op. Misschien iets om te proberen ?

Dat zou ik wel eens kunnen proberen vanavond. Hopelijk zijn hiermee beid problemen opgelost.
Iemand anders dit wel eens geprobeerd? Dat niet ineens mijn auto daarna niet meer start :(

nomad

Senior Member
Dat zou ik wel eens kunnen proberen vanavond. Hopelijk zijn hiermee beid problemen opgelost.
Iemand anders dit wel eens geprobeerd? Dat niet ineens mijn auto daarna niet meer start :(
Hoef je niet bang voor te zijn. Alles werkt nog prima als de accupool los is geweest. Let er wel even op dat je je radio uit zet en na het aansluiten van de accupool eerst contact aan en starten en dan pas de radio weer aan. Niet eerst de radio aanzetten zonder contact in te schakelen.

Neptukker

Forumguru
Pas uit!

Pas op, als je de accu loshaalt gaat de radio denken dat die gejat gaat worden. Om die weer aan de praat te krijgen moet je de beveilingingscode wel weten! :bye:

nomad

Senior Member
Pas op, als je de accu loshaalt gaat de radio denken dat die gejat gaat worden. Om die weer aan de praat te krijgen moet je de beveilingingscode wel weten! :bye:
Dat heet nu Comfortcoding..... eerst contact aan, dan radio. Dan hoef je geen code in te voeren.

nomad

Senior Member
Hoe weet het systeem dan dat de columbus zich nog in de juiste auto bevindt?
Omdat de code in de auto is opgeslagen. Dat is nu 1 van de grote voordelen van het CANbus systeem. Alle codes (navi/startblokkering) worden centraal opgeslagen in de auto. Hang je daar nu een andere navi in, dan werkt het niet want de codes komen niet overeen.

MaKo

Lid
Heb je zeker weten de originele bluetooth module in laten bouwen? Niet toevallig Kufatec? Ik had vergelijkbare problemen... Bleek de DVD-vrijschakeling te zijn. Ik heb nu vrijschakeling en bluetooth van Kufatec en alles werkt perfect!!

Heb je zeker weten de originele bluetooth module in laten bouwen? Niet toevallig Kufatec? Ik had vergelijkbare problemen... Bleek de DVD-vrijschakeling te zijn. Ik heb nu vrijschakeling en bluetooth van Kufatec en alles werkt perfect!!
Ik heb zeker weten de originele skoda bluetooth module. Overigens heb ik ook al eens de DVD-vrijschakeling er tussenuit gehaald, zonder resultaat.

Ik heb helaas nog geen tijd gehad om de accu los te halen. Zodra ik dat heb gedaan, zal ik het resultaat hier posten.

Bovenaan Onderaan