Skoda brengt Yeti als Greenline

Michel

Forumguru
"Onder de Greenline-vlag komen meerdere Skoda-modellen. De Volkswagen-dochter stelt op de Autosalon van Parijs, die begin oktober zijn deuren opent, de Yeti Greenline voor. Daar blijft het niet bij.

Greenline staat binnen de Skoda-gelederen voor een extra schone en zuinige variant. De wagens zijn uitgevoerd met of een 1.2 TDI of een 1.6 TDI-dieselmotor. Voor de Fabia en Roomster kiest het merk voor de kleinste van de twee, de driecilinder. De types Yeti, Octavia en Superb komen met de 1.6 TDI-zelfontbrander voor de dag.

Op de Parijse autoshow introduceert het Tsjechische merk de Yeti 1.6 TDI Greenline en de Superb Hatchback 1.6 TDI Greenline. Prestaties, CO2-uitstoot en verbruik zullen op de beursvloer worden aangekondigd. Vast staat dat de beide types de beschikking krijgen over een Stop/start-systeem, techniek dat remenergie terugwint, banden met een lage rolweerstand, een aangepast motormanagementsysteem en een licht aangepaste aerodynamica. Volgens Skoda zorgt het Stop/start-systeem voor een verbruiksafname tot 10%, al dien je daarvoor wel continu in de stad te rijden. Een Stop/start-systeem schakelt automatisch de motor uit wanneer in het verkeer met stationair draaiende motor wordt gewacht. De herstart regelt de techniek zelf."

Bron: www.telegraaf.nl (http://www.telegraaf.nl/autovisie/a...Yeti_als_Greenline__.html?sn=autovisie_nieuws)
 

Falcon

Donateur
En en .. betekent dat 20% bijtelling voor de Yeti? Als concurrent op de ASX en Qashqai?

/me doet dansje
 

MarcoO2

Forumguru
Dat zou best een leuke lease-optie worden dan! Ik zie er nu al heel veel rijden, dat worden er dan nog véél meer!
 

hemi24

Forumguru
Er is nieuws: http://new.skoda-auto.com/COM/about/info/news/News/Pages/2010_53_GreenLineII.aspx

Design measures in second-generation GreenLine versions lead to marked fuel savings and a significant reduction in CO2 emissions. The Fabia GreenLineand the Fabia Combi GreenLine have combined consumption of only 3.4 litres of diesel per 100 kilometres, with CO2 emissions of 89g/km. The Roomster, a compact MPV, has a consumption of 4.2 litres per 100 kilometres, a record in its category. CO2 emissions are 109g/km, which is also a top parameter in this class.

The Škoda Octavia GreenLine is supplied as a hatchback and a combi. The hatchback version has combined consumption of 3.8 litres per 100 kilometres and CO2 emissions of 99g/km; the combi will travel 100km for 4.2l with CO2 emissions at 109g/km. This therefore makes the Octavia GreenLine one of the most environmentally-friendly cars in its segment. Škoda Auto’s Yeti proves that SUV-category cars can be economical and environmental-friendly. Despite the larger front area, the GreenLine version offers combined consumption of only 4.6 litres per 100 kilometres (119g/km of CO2). Even with these low values, the Yeti GreenLine remains a very agile car. It accelerates from 0 to 100km/h in only 12.1 seconds and can reach a maximum speed of 176km/h.

GreenLine versions are also offered for the top-of-the-range Škoda Auto cars, the Superb and now the Superb Combi. Both versions have combined consumption of only 4.4 litres of fuel per 100 kilometres, with CO2 emissions of 114g/km.

With the GreenLine models Škoda Auto has created a highly modern range of cars with extraordinarily low consumption, even in classes to which almost no attention has been paid until now in terms of consumption. There are eight different versions with at least one car in each model series.


Dus inderdaad S2C GL gaat in de 20% vallen!
Yeti helaas net niet...
 

WillemJan

Forumguru
(...)GreenLine versions are also offered for the top-of-the-range Škoda Auto cars, the Superb and now the Superb Combi. Both versions have combined consumption of only 4.4 litres of fuel per 100 kilometres, with CO2 emissions of 114g/km. (...)

Mijn shortlist verandert met de week.... Eerst de Fabia in de 14%, maar nu zou dat ook wel eens goed de S2 in de 20% kunnen worden.... Gelukkig (of helaas?) mag ik nog even nadenken; pas volgend jaar juli hoef ik een keuze te maken.

Groetjes... Willem-Jan
 

WillemJan

Forumguru
@Wasmachineman; dat klopt helemaal. Volgens mij - and correct me if I am wrong - is er ook nog een niet Greenline Octavia die in de 20% valt.
 

Wasmachineman

Forumguru
Ja, dat is de benzine 1.2 tsi dsg!!!! Heerlijke auto, motor en DSG.
Ik moet diesel anders had ik deze genomen. Voor NL prima, DSG erbij en je kunt hem helemaal naar je zin optuigen wat bij de Greenlines iets moeilijker is. Alhoewel, Greenlines worden volgend jaar ook wat luxer las ik gister.
 

Falcon

Donateur
Ik denk persoonlijk dat PON gaat zorgen dat die 3 gram van de Yeti nog af gaat komen. Die ivm de concurrentie positie... denk aan ASX en Qashqai.
 

corsaar

Senior Member
Toen ik mijn Yeti bestelde had de Qashqai nog een D label en het verbruik
lag veel te hoog anders ?
 

Falcon

Donateur
De Qashqai krijgt net als de ASX een 1.6 benzine motor met 20% bijtelling.

Maar ik loop dan ook een diesel Yeti met een benzine ASX en Qashqai te vergelijken.

Tijd voor stop/start op de 1.2 TSI? 14% Octavia lijkt mij wel leuk ;)
 

Wotan

Nieuw lid
Greeline tov overige diesel

Alles andere dieselversies zijn in 2011 6.200 euro duurder dan de Greenline 1.6 TDI 105 pk Yeti:(

Zijn AWD en een 2.0 TDI 110 pk motor dit verschil waard?
 
Bovenaan Onderaan