Skoda Cd_stream: kogel door de kerk

Vandaag een verantwoordelijke van Skoda zelf komen luisteren naar de radio...

Had zelfde auto met zelfde radio erin meegenomen. met auto's achtermekaar gereden en ze gaven beide dezelfde weergave. Of dat nu slecht of goede weergave wordt blijkbaar in het midden gelaten.

Ze zeiden enkel, de ontvangst is goed genoeg en meer zal er niet meer aan gedaan worden. Voila zoals ik al voorheen had gemeld is uitgekomen...

Ze beweerden wel dat de ontvangst niet hetzelfde is als in een audi a8. Maar dat is blijkbaar niet belangrijk want er is niet abnormaals met onze radio volgens skodanormen denk ik dan...

Slotconclusie:
Koop een radio van skoda en je moet maar kunnen verdragen dat de ontvangst niet optimaal is. Dat vind ik toch wel een flagrant gegeven...

Na 2,5 jaar half houdt onze queeste dus hier op te bestaan..
Ik wil jullie in ieder geval bedanken om mij steeds met raad en daad bij te staan.

Greets
Bert
One Dissapointed Skodadriver

ik zou zeggen, als jij je er echt aan stoort, luister dan naar CD's en/of MP3. Dan heb je niets meer van doen met ontvangst

Ik heb met mijn Stream nog geen slechte ervaring (al heb ik hem nog maar net)

bebo

Nieuw lid
Mijn ervaring is met de stream van het type jaar 2007. Dat de radio ontvangst niet onder doet aan mijn vorige auto een peugeot met ook een fabrieks radio.
En ik praat over zenders waar ik voorheen naar luisterde en die op een bepaalde afstand zwakker werden.
en ik luister nu met mijn stream naar de zelfde zenders en deze radio doet niet onder bij mijn vorige.
Het probleem is er bij oudere type's wel maar los het op met een antenne versterker.VW doet dit ook.En Conrad leverd ook zoiets.

Boet

Actief lid
De ontvangst van mijn Dance radio is vrij goed, maar eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat mijn antieke Clarion die in mijn Baleno zat een betere ontvangst had (in combinatie met zo'n klassieke staafantenne).

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ElCloudie</font><hr />

Maar dat is blijkbaar niet belangrijk want er is niet abnormaals met onze radio volgens skodanormen denk ik dan...

[/ QUOTE ]

Komt me bekend voor: heb vandaag iets soortgelijks met een MP3 speler. Het ding doet niet wat ik ervan verwacht, maar volgens de fabrikant voldoen het ding aan 'HUN' technische normen. Dus je koopt een TV en daar kan je maar 1 zender op ontvangen. Klopt, de TV voldoet aan onze technische normen. Terwijl je toch zou mogen verwachten..... enz.enz.

Bij de weg: mijn 5 jaar oude Symphony doet het nog uitstekend! Misschien haal ik hem er toch nog uit om in mijn eventuele nieuwe O2 te kunnen plaatsen!
bye.gif

Het gaat dus over het type 2007...

Ik heb er al veel over nagedacht om er een redelijke pioneer in te zwieren, maar ik vind het dashoboard zoals het nu is zo mooi en de radio mooi geïntegreerd... Plus heb ik ook mijn bedenkingen bij de inbraakgevevoeligheid. Om nog maar te zwijgen van de extra kost wat dat met zich mee zal brengen..

Tenzij er iemand mijn radio wil over kopen voor een prijske...

Ach ja, we zullen maar zeggen dat er grotere problemen in de wereld zijn dan mijn autoradio...

japiejo5

Actief lid

Het gaat dus over het type 2007...

Ik heb er al veel over nagedacht om er een redelijke pioneer in te zwieren, maar ik vind het dashoboard zoals het nu is zo mooi en de radio mooi geïntegreerd... Plus heb ik ook mijn bedenkingen bij de inbraakgevevoeligheid. Om nog maar te zwijgen van de extra kost wat dat met zich mee zal brengen..

Tenzij er iemand mijn radio wil over kopen voor een prijske...

Ach ja, we zullen maar zeggen dat er grotere problemen in de wereld zijn dan mijn autoradio...

[/ QUOTE ]

[piiieeep],..jamemr dat ze zo reageren,..
wellicht,zoals eerder aangegeven,...koop een versterkertje!
Halfords,.RAF,..etc..kost wat,.maar je bent misschien wel van je IRRITATIE af,...en dat is wellicht ook wat waard!
Succes met de verwerking
winkie.gif

Kan je een paar concrete voorbeelden geven van zo een versterkertjes (bijv een link ofzo). Ik ben nl geen kenner van dat materiaal.

Als het hiermee opgelost zou geraken dan zou ik het toch bijzonder triest vinden dat ze bij skoda daar zelf niet opkomen...

japiejo5

Actief lid

Kan je een paar concrete voorbeelden geven van zo een versterkertjes (bijv een link ofzo). Ik ben nl geen kenner van dat materiaal.

Als het hiermee opgelost zou geraken dan zou ik het toch bijzonder triest vinden dat ze bij skoda daar zelf niet opkomen...

[/ QUOTE ]

type's enzo moet ik je schuldig blijven,...ik zou even informeren bij de eerder genoemde zaken! Volgesn mij loopt er ook een draadje waarin wel type's en merken worden genoemd om het ontvangst te versterken....ik zal ook even zoeken!

vdijk

Lid
her en daar heb ik op het forum al meerdere verhalen gelezen over de problemen met ontvangst van de radio. De laatste opmerkingen geven geen problemen meer, maar deze leden hebben dan ook een radio van 2007 (weet niet vanaf wanneer deze geleverd werden). Ik hoop dat ik er dan ook geen last meer mee heb

Ik heb ervoor gekozen om toch een skoda radio te kiezen, omdat ik het erg fijn vindt om snel en makelijk uit te stappen en niet eerst het radiofrontje er uit te halen en dan continue meer te nemen. Bij mijn vorige auto was ik dit een keer vergeten en een dag later was mijn radio weg.
Ik kies er nu voor om altijd voor ingebouwde radio te nemen.

Vacaro

Senior Member
Bij mij gaat dinsdag de vierde stream gemonteerd worden, niet dat ik er zo weg van ben maar gewoon de derde momenteel die faalt.Eerst problemen met het RDS-systeem:
volume op 8, trafficmessage komt en volume op14, halverwege message valt volume terug naar 4 en blijft daar hangen. Radio vervangen onder garantie,goed voor twee weken en zelfde probleem, terug andere erin, garage nog niet uitgeweest, bij aansluiten in garage terug probleem, nu weer wachten op nieuwe, dinsdag komt die erin.
Heb gevraagd om eeen ander type, eventueel met opleg als duurder is, maar dat kan niet wegens garantie"radionummer gelinkt aan mijn auto en moet dus dezelfde steeds in".
Steedfs kosteloos maar ben toch steeds eeen halve dag kwijt met naar de garage te komen en aldaar te moeten wachten.

Bovenaan Onderaan