Skoda Connect retrofit

MrEdge_

Forumguru
Een vriend van me heeft net een nieuwe Superb met een mooie nieuwe Columbus. Zo een met een full-touch screen. Hij heeft ook Skoda Connect. De combinatie van die twee lijkt ervoor te zorgen dat hij traffic updates via internet heeft op zijn navigatie. Kost 70 euro per jaar, waarvan het eerste jaar gratis is.

Nou heb ik zelf een 2016 model Superb met de oudere Columbus en zonder connect. Dat was helaas niet beschikbaar op dat moment. Er is wel een actie geweest om dat achter in te laten bouwen bij je dealer, maar volgens mij was de enige toegevoegde waarde dat je dan op afstand met een app wat dingen in je auto kon zien. Er werd met geen woord gerept over online diensten op de Columbus.

Is het mogelijk om mijn model Columbus te updaten en een retrofit van Skoda Connect te doen met als doel dus de online diensten te unlocken? Ik heb er graag 70 euro per jaar voor over om fatsoenlijke verkeersinformatie te hebben ipv de waardeloze TMC met de files van gisteren :)

edit: dit is de actie http://www.skoda.nl/service/skoda-rijders/mijn-skoda-module-installeren

gdisselkoen

Forumguru
Hier ben ik ook wel in geïnteresseerd. Mijn auto is ook MY2016. Ik heb wel achteraf het Connect in laten bouwen, maar daarmee heb je nog niet de internet features zoals in de Kodiaq en nieuwe S3. Is volgens mij hetzelfde systeem dat ook in Audi's geleverd wordt.

Ik kan moeilijk geloven dat het niet mogelijk is. De MIB in bv. de Passat kon het wel al in 2016. En ik dacht dat alle MIB's binnen de VAG-groep gelijk waren.

Rallye

Forumguru
Ho. Skoda Connect en de door jouw genoemde module zijn wezenlijk verschillende dingen. Die module is voor de MijnSkoda-app, een Pon-initiatief. Daarmee kun je allerlei zaken over je auto te weten komen (staat hij op slot of op de handrem etc.). Skoda Connect is een initiatief van Skoda zelf en zit niet in een aparte module maar in je Columbus of Amundsen, waarvan het systeemgedeelte in je dashboardkastje zit. Ik weet niet of het mogelijk is om een nieuw systeem in een oudere Superb te zetten.

Betere verkeersinfo kun je wel krijgen via Waze of Google Maps op Android Auto, onderdeel van Smartlink. Daar heb je een Android telefoon voor nodig met geïnstalleerde Android Auto-apk. CarPlay (voor een iPhone), het andere onderdeel van Smartlink, kan ook maar lijkt minder goed te zijn.

gdisselkoen

Forumguru
Ik heb Android Auto en Smartlink beide uitgeprobeerd, maar vind het niet veel waarde toevoegen. De App moet geschikt zijn voor Android Auto of Smartlink, en dat zijn niet veel Apps. Wat er is, is hoofdzakelijk om muziek af te spelen in de auto.

Voor navigatie heb ik ook nog Sygic, maar voor de verkeersinfo moet je een apart abonnement afsluiten. Waze heb ik nog niet geprobeerd.

@Rallye Het Skoda Connect van PON is te vergelijken met SmartGate van Skoda zelf. Bied alleen iets meer functionaliteit dan SmartGate.

Bovenaan Onderaan