Skoda connect voor een nieuw jaar afsluiten lukt niet.

Peterklim

Nieuw lid
OP 8 maart loopt mijn abonnement op Skoda connect af. Mijn Octavia4 is dan bijna een jaar oud. Op de Skoda webshop lukt het echter niet om het abonnement voor een jaar te verlengen. Skoda connect herkent mij niet terwijl ik er nog wel steeds op ben aan gesloten????
In de nog niet verlopen Skoda App is mijn auto zichtbaar, ook in de auto is het connectie bolletje op het infotainment scherm zichtbaar. Mijn vraag komt dit euvel iemand bekent voor en hebben meer mensen last met het afsluiten van een nieuw abonnement op Skoda connect.

overkwam mij ook. Erg frusterend! Uiteindelijk kwam (bij mij) de oplossing van Skoda zelf. Het bleek dat bij mijn registratie er een spatie tussen cijfers en letters in de postcode moest worden gebruikt. Dat was dus alles . Succes!

hemi24

Forumguru
Lijkt op een fout in het adres, dus ik zou de opmerking van @Jos&MG nog eens lezen en opnieuw proberen!

Laatst bewerkt:

Peterklim

Nieuw lid
Na een week weer eens met de klantenservice van Skoda connect gebeld of er al een oplossing is dat ik mijn abonnement na het eerste jaar weer kan verlengen. Probleem is dat de bij het verlengen de app mijn adres niet herkent???? ( postcode goed ingevuld met spatie) De klantenservice wist mij te vertellen dat ik niet de ENIGE ben met dit probleem en dat het in Servië moet worden opgelost. Probleem schijnt in de app te zitten die moet worden aangepast. Toch vreemd dat Skoda niet alleen problemen heeft digitale storingen in de auto, nu bij mij middels een upgrade naar 1896 en een compleet nieuw stuur opgelost, maar nu ook met de "Connect app. Dit plaatst toch wel vraagteken bij die Skoda IT boys.......

Japanese Power

Donateur
De klantenservice wist mij te vertellen dat ik niet de ENIGE ben met dit probleem en dat het in Servië moet worden opgelost. Probleem schijnt in de app te zitten die moet worden aangepast.
Škoda zakt steeds dieper weg in het digitale moeras… hoop dat ze op tijd hulp krijgen om eruit te geraken.

Geen reclame voor Skoda. Men schijnt bij Skoda nog niet te beseffen dat het klanten kost wanneer anno 2023 de digitale services niet op orde zijn. Ik rijd nu mijn (prive) 6e nwe Skoda maar zoiets is voor mij straks voldoende reden om om te zien naar een ander merk.

CharlesTucker

Forumguru
Wat @Japanese Power zegt ja, men zakt inderdaad steeds dieper in het moeras. Zojuist weer eens geprobeerd te kijken tot hoelang m'n abonnement nog geldig is (via de webpagina, heb die app al lang geleden van m'n telefoon verwijderd), de eerste keer inloggen mislukt om onduidelijke redenen, tweede poging lukt wel.

Dan een zeer traag opbouwende pagina met allemaal kompleet verouderde informatie over m'n auto (waarschijnlijk had ik zo'n dongle in m'n auto moeten laten prikken, terwijl het voorheen allemaal wel werkte zonder zo'n ding, en m'n auto nog steeds gewoon regelmatig on-line is). Er staat nog een "defect" in, wat ruim 2 jaar geleden is opgelost.

Op zoek naar informatie over m'n abonnement, dat blijkt onder "service overview" te staan, en loopt gelukkig nog tot 7 juli, dus ik kan/hoef het nu niet voor een nieuw jaar af te sluiten. De voorgaande keren ging dat overigens wel probleemloos. Wat ik wel erg irritant vind is dat ik nog nooit een melding gekregen heb dat ik het zou moeten verlengen, na een jaar stopt het gewoon, verkeersinformatie komt simpelweg plotseling niet meer binnen (dat is eigenlijk het enige wat ik interessant vind van dat hele connect gebeuren).

Maar de website staat wel vol met mooie foto's van hele blije mensen, aanbiedingen, verlengen nu "tijdelijk" van 70 euro voor 49, dat is al zo sinds ik de auto heb, nu bijna 5 jaar. De O3 is nog steeds een prima auto, maar dit soort IT-zaken zijn toch wel erg slecht, en inderdaad, het wordt vooralsnog eerder nog slechter dan beter.

Hier nog één. Gezeur met het adres. Overigens heel bijzonder dat je al na één jaar na aanschaf direct een abonnement moet gaan kopen. Ik ga vanmiddag even mijn dealer bellen voor een oplossing.

Bovenaan Onderaan