Skoda connect werkt niet

Goedemorgen allemaal,

Ik heb nu 1 week mijn skoda superb 2.0 tsi 4x4 272pk uit 2019.
Ik heb een account aangemaakt voor skoda connect en deze in de auto geactiveerd alles ging eigenlijk vlekkeloos en het was zo gepiept.
Uiteindelijk heb ik een proefabonnement gepakt van 1 maand op care connect om het te gaan uitproberen.
De locatie van de auto kan ik zien en ook kan ik toeteren en met de lichten knipperen op afstand.
Ik kan de verder niks met de wagenstatus etc er blijft staan activering noodzakelijk terwijl het proefabonnement tot 4 mei actief is.
Hebben jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor jullie tips.
Screenshot_20250405_070712_Mykoda.jpg Screenshot_20250405_070727_Mykoda.jpg

Bedankt voor de tip maar ik heb inmiddels alles geprobeerd maar ik kom niet verder.
Het enige wat ik nog kan proberen is een abonnement pakken van een jaar. Maar als het dan nog steeds niet werkt is het een beetje jammer van €39 al is het geen groot bedrag.

hemi24

Forumguru
Die vlieger gaat niet op, na een maand een abo voor een jaar nemen, zien ze niet als verlenging…
Heb het zelf in Oktober ondervonden bij mijn Scala!

hemi24

Forumguru
Geluk voor jou dan! :thumbsup:

Zelf heb ik er een hele discussie met Skoda NL over gehad, maar ze gingen niet over stag…

Andere vraag, heb even naar de versie van de navigatie (maps) en infotainment (Columbus) gekeken. Ik zie de volgende versies:

Navigatie (maps): V03959818H 0197 ECE 2022/2023
Infotainment: Onderdeelnummer apparaat: 565035020A / Hardware: H54 / Software: 1125

Ik heb me net aangemeld voor SkodaConnect, dacht even snel die navigatie (maps) online te updaten (en wellicht ook de firmware van het infotainment systeem zelf). Maar helaas... auto verbonden met WiFi en mbv VIN gekoppeld aan mijn account. Maar iedere keer als ik naar SkodaConnect ga zie ik "Fout: SKODA Connect". Dat gebeurt ook als ik onder Navigatie Google Earth aanvink voor weergave.

Wat doe ik fout? Ik kom van alles tegen over problemen, maar zag net ook (tot mijn verbazing) dat Skoda CONNECT diensten niet gratis zijn. Trial van 1 maand is gratis, 1 jaar is EUR 49. Lijkt me niet de moeite? Wellicht handig om even snel de navigatie (maps) en/of infotainment firmware online te updaten? Heb even geen SD kaartje liggen, maar anders kun je daarmee ook beide updaten toch?

Bijlagen

• skoda-connect-issue.jpg
    skoda-connect-issue.jpg
    591,5 KB · Weergaven: 14
  • 1745073242519.jpeg
    1745073242519.jpeg
    129,4 KB · Weergaven: 14

1983jeroen

Forumguru
Je kunt ergens bij Skoda bekijken wat er met Connect mogelijk is voor jouw auto.
Bij mij bar weinig.
Navigeren kun je beter met Android auto of CarPlay doen

Jessedew

Forumguru
Skoda connect is met name handig als je een hybride hebt, dan kan je via de app laden starten en stoppen als de kabel eraan zit etc. Dat is wel handig. En kekke kleurtjes voor interieur verlichting kopen. (Onnodig haha). Octavia 3 kan je volgens mij columbus met een SD kaart updaten. updates downloaden via skoda update portaal. Staat ergens op forum wel instructies voor.

EdK

Forumguru
dacht even snel die navigatie (maps) online te updaten (en wellicht ook de firmware van het infotainment systeem zelf).
De firmware van je infotainment updaten gaat zo en zo niet online maar moet je regelen bv via @Rainesh of @Antera !!
En dan heb jij update on air op je wagen zitten ?? Kan fout hebben maar heb indruk namelijk van niet en zo niet dan moet je dus nog het kaart materiaal bij Skoda downloaden en met SD kaart of USB stick daarna updaten.
Maar mbt laatste kunnen bovenstaande getagde personen je wel een uitsluitsel over geven

@hemi24 klopt, na invoeren van VIN kon ik HIGH2-P390_EU_202448.zip (15.573.987.238 bytes) downloaden.

Uigepakt op 512 GB SD card (heb geen kleinere) maar installeren lukte niet (SD card was geformatteerd op FAT32, gelocked, WMPinfo.xml verwijderd en verder niks op SD card behalve uitgepakte .zip). Daarna geformatteerd als NTFS met allocation size (cluster size) van 4096 bytes. Nu lijkt 'ie verder te komen en "ziet" NavDB Version 2025, maar toch geeft 'ie iets later een foutmelding. Gelet op de verschillende posts op internet is het mij niet duidelijk wat nu de juiste stappen zijn als je een 512 GB SD card hebt en die maps wilt updaten. Wellicht heeft iemand een goede link?

Verder vroeg ik me dus af of je wellicht de maps update kunt doen met je 1 month free trial van Skoda Connect? Ik geef de voorkeur aan de SD card methode (zodat ik in de toekomst dit vaker kan doen).

@Rainesh @Antera naast bovenstaande ben ik ook benieuwd hoe ik de firmware van die MIB 2.5 (?) van mijn O3 FL kan updaten (Onderdeelnummer apparaat: 565035020A / Hardware: H54 / Software: 1125).

Bijlagen

• skoda-map-update-issue-1.jpg
    skoda-map-update-issue-1.jpg
    551,6 KB · Weergaven: 6
  • skoda-map-update-issue-2.jpg
    skoda-map-update-issue-2.jpg
    838 KB · Weergaven: 6

Antera

Donateur
Firmware updaten kan nooit geen kwaad ;)

Kaarten kan ik eventueel ook delen en kan je het daarmee proberen. Stuur me daarvoor een app op onderstaand nummer

Bovenaan Onderaan