Skoda embleem na 3 jaar verweerd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ted

Forumguru
Inmiddels is deze maand mijn Fabia Combi 3 jaar geworden en na in de was zetten van mijn auto bleek het Skoda embleem met name het groene gedeelte verweerd te zijn. Na 3 jaar vind ik dit wel een beetje snel. Is dit normaal of 1 van de Skoda kwalen.

Gaarne reactie!

Groeten Ted Kroon.

RSlogo

Actief lid
Hallo Ted,

Lijkt me toch echt iets wat lijk op een garante gevalletje. De Skoda dealer kan zo goede reclame voor zijn produkt maken. Touwens elk merk heeft wel iets, maar Skoda komt op zich goed uit de bus mbt. storingen/reparatie's.

Hetzer

Forumguru
Is helaas een Skoda kwaaltje, een collega heeft een o-1 uit 2000 met het zelfde probleem, in jouw geval zou ik lekker terug naar de dealer gaan en een nieuwe "eisen"

Octaviarijder

Actief lid
Bij Skoda is het gelukkig alleen het embleem het probleem, bij andere merken zouden ze willen dat alleen het embleem problemen gaf.

Jpoers

Lid
heb een skoda uit 2002 en staat ook altijd buiten,
nog helemaal niks met het logo aan de hand ziet er gewoon nog als nieuw uit.

bij mij dus geen bekend probleem. /forum/images/graemlins/ahum.gif
kan vast wel bij de dealer een ander regelen,
anders voor een paar euro vervangen als het je echt stoort

Fabia

† In Memoriam
Heb er bij mij vorige Fabia totaal geen last van gehad. Had het wel bij mijn Golf toen ik heb voor en achter nieuwe op laten zetten. Vind het toch niks hoor rondrijden met die verweerde emblemen.

Henny

Actief lid
Mijn O1 was 3 3/4 jaar oud (bj 2002) toen ie "geëxporteerd" werd en er was toen gelukkig niks aan de hand met de emblemen. Heb de auto toch wel erg vaak gewassen.

Misschien een beetje een late reaktie, maar toch: ik had hetzelfde met mijn embleem op de Octavia uit 2003. Bij de dealer bleek dat er 48 maanden garantie zit op het embleem! Ik kreeg hem dus gratis mee (scheelde weer 18 euro)!

Okki

Donateur
Vorige auto (O1 uit 2002) had het ook, tijdelijke auto (O1 uit 2004) heeft het ook.

Ted

Forumguru
De Skoda dealer deed er totaal niet moeilijk over en gaf mij gelijk een nieuw exemplaar! Hij prijkt nu weer op mijn motorkap.

Groeten Ted.

geestje

Nieuw lid
Hallo,

Bij mijn Fabia is het embleem ook verkleurt, er komt namelijk vocht tussen de "blanke lak"(of kunststof??) op het embleem. Ik kan het vocht er weer uitduwen maar 't komt er steeds weer tussen. 't is niet zo mooi meer.

Vrolijke groet,

Erik

Fabiachtige

Nieuw lid
Ik had het zelfde probleem, mijn fabia is nu bijna 5 jaar oud. Via Ebay iemand
(r-parts) gevonden in Duitsland waar je een nieuw embleem voor 13 Euro (incl verzendkosten) kunt bestellen. Keurig ontvangen in een speciale envelop, en wat bleek: het onderdeel komt rechtstreeks uit Tsjechie van de Skoda-fabriek. Ouwe embleem er voorzichtig met een mesje afsteken en de nieuwe heeft een eigen plakstrip dus die plak je er zo tegenaan, en dan ben je in 5 minuten klaar.
Ideaal! Maar wel jammer dat die emblemen niet langer mooi blijven...

Fabia

† In Memoriam
Heb er bij mij vorige Fabia totaal geen last van gehad. Had het wel bij mijn Golf toen ik heb voor en achter nieuwe op laten zetten. Vind het toch niks hoor rondrijden met die verweerde emblemen.

Ben dus gelukkig niet de enige die dat vind. Wel frappant, ik heb ook jaren geleden bij mijn Golf voor en achter embleem vervangen.

Esje

Lid
Ik heb het ook gehad met mijn fabia. De achterkant viel het embleemafdekkapje (zo noem ik het maar ff) eraf en dus zag het er niet meer uit. Ben naar de skodadealer gegaan en had voor een paar eurootjes een nieuwe en er lag nog een nieuw embleem in de auto dus heb ik ook meteen de voorkant vernieuwd. Fabiaatje ziet er weer als nieuw uit!

nemo

Senior Member
Ik heb het ook gehad met mijn fabia. De achterkant viel het embleemafdekkapje (zo noem ik het maar ff) eraf en dus zag het er niet meer uit. Ben naar de skodadealer gegaan en had voor een paar eurootjes een nieuwe en er lag nog een nieuw embleem in de auto dus heb ik ook meteen de voorkant vernieuwd. Fabiaatje ziet er weer als nieuw uit!

Ik zou ook zo nieuwe logo's gaan zoeken als de mijne er niet meer mooi uitzien.

Trouwens, welkom terug Esje!!

DareDevil

Actief lid
Hallo allemaal,

Ik heb heb het zelfde bij mijn fabia uit 2001, ik denk dat iedereen er wel last van gaat krijgen, die van mij vervang ik pas als mijn autotje helemaal klaar is. met de verbouwingen, heb sinds kort spoilertje binnen gekregen effe sparen voor te laten spuiten + montage (150,-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan