Skoda Fabia 1.2 6v

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik sta op het punt om een vervanger voor onze tweede auto aan te schaffen. Nu is mijn oog gevallen op een Skoda Fabia 1.2 6v.

De auto is van juni 2004 en heeft 92.000 km gelopen.

Ik zou graag willen weten of er mensen zijn met ervaring met deze motor in de Fabia.

van_der_P

Senior Member
Het is geen verkeerde keuze zolang je er maar niet te vaak mee op de snelweg komt. Daar lijkt mij deze combinatie (auto, motor) minder geschikt voor. Maar voor in de stad boodschappen te doen is het een ideaal autootje. Meer heb je niet nodig.

cvegreen

Forumguru
Ik rij met een skoda fabia 1.2 6V en ben er heel tevreden mee .
Hij is lekker stil , het verbruik valt mee (ongeveer 6l/100km) , maar zoals al eerder aangegeven is het een wagen die niet te veel snelwegkilometers maakt. Niet dat hij ze niet aan kan hoor , ver van . Maar daar is het motortje niet op voorzien is.​

Mark

Banned
Ik ben toch met mijn Fabia 1.2 6V en een kleine plooicaravan erachter zonder problemen naar Spanje gereden.
Ook in de Duitse bergen kon hij goed zijn mannetje staan.
van de 18000km die ik met deze wagen heb gereden waren er zeker 15000km snelweg!

van_der_P

Senior Member
Ik wil niet zeggen dat dat niet gaat maar je moet wel wat meer geduld hebben.
In de tijd dat ik mijn rijbewijs haalde (1980) gingen ook mensen met een eend (Citroen 2 CV) naar Portugal.
Dit is wel een leuke ontwikkeling mensen die de keuze maken voor een auto met een lichtere motor.
Het zou op dit moment ook mijn keuze zijn als er een andere auto komt, lichter, zuiniger, goedkoper.

cvegreen

Forumguru
Ik voel me ook niet minder bedeeld hoor met mijn 1.2 6V. Hij is vrij pittig in lage toeren en dat maakt het motortje nu net zo leuk. je hebt niet eens het gevoel met een vrij licht motortje onderweg te zijn. Ik ben er uitterst tevreden over . Dan kan je in heel veel postings van mijnen tewege lezen. Ik steek niet snel iets onder stoelen of banken , dus als ik er ontevreden zou zijn zou je dat meteen aan mijn postings merken.

EdK

Forumguru
Tja het is net maar hoe je het ziet !!

Zie je het als een verlengstuk van je edele deel !
Of zie je het als een middel om van A naar B te komen waar tijd en snelheid een minder belangrijke factor is !

van_der_P

Senior Member
En het ligt er natuurlijk ook aan of je de auto helemaal zelf moet betalen (aanschaf, verzekering, MRB, onderhoud). Of je wordt door je baas (ten dele of helemaal) gesponsort met een auto.

cvegreen

Forumguru
Ik vergelijk mijn wagen niet met mijn edele delen hoor . Het is gewoon een prettige manier om van A naar B te rijden.
Snelheid is inderdaad heel leuk , maar je mag toch nergens nog hard rijden . Daarom hoef ik echt geen zwaar gemotoriseerde wagen hoor.
Hij is heel flink aan de rode lichten hoor , ik moet me helemaal niet schamen tegenover de meestal zwaarder gemotoriseerde mede weggebruikers. Een leuke grom en ik ben ook uit de startblokken , ok het is geen strepentrekker , maar om in 90% van de gevallen enkel mee naar mijn werk te rijden heb ik echt geen zwaar gemotoriseerde wagen nodig . Het is ook zoals van_der_P aangeeft , ik sta alleen in voor alle kosten aan mijn wagen , mijn baas heet niet Gevaert (lees geefaard) . Dus kent hij dat niet hoor tegemoet komen in de kosten aan de wagen.

Het wordt toch niet de Skoda Fabia met de 1.2 6v motor.

We hebben een Skoda Fabia 1.4 gekocht. De kleur is Sprint Yellow.

De kleur is even wennen maar het misstaat de auto niet.

cvegreen

Forumguru
Mooi dat je toch bij skoda gebleven bent .
Een 1.4 is toch iets vlotter op de snelweg denk ik , al vind ik mijn 1.2 6V ook best wel te doen op de snelweg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan