SkodaFabiaH
Nieuw lid
Goedenavond,
Dit is mijn eerste reactie op dit forum.
Sinds een jaar rijd ik met plezier in een skoda fabia 1.2 htp combi bouwjaar 2004.
Vorig jaar gekocht, particulier, en bij terugweg naar huis brandde mijn 'motorblok' lampje (oranje lampje).
Ik ben direct gestopt met rijden en heb de boekjes er bij gepakt en besloten om rustig verder te rijden.
De volgende dag direct langs de skoda dealer gegaan om hem uit te laten lezen.
Volgens de skoda dealer was het de lambdasonde sensor wat vervangen mocht worden, maar dit was volgens hen niet noodzakelijk om het direct te vervangen.
Een jaar lang gereden zonder enige probleem. Het lampje brandde zo nu en dan. Tijdens het rijden merkte je er niets van.
Tot vorige maand...
Bij het inhouden van je koppeling en afremmen viel de motor uit, voornamelijk in de bochten.. alsof de motor ook op minder cilinders liep.. Het is trouwens een skoda met 3 cilinders.
Stationair bleef hij ook niet op 1000.
Meer op 800.
Langs een garage gegaan (geen skoda dealer) en die gaf aan dat het waarschijnlijk de gasklephuis is die schoongemaakt moet worden, dat heb ik laten doen en ik heb hem ook laten inleren.
Probleem bleef hetzelfde..
Vorige week kwam er een probleem bij:
Auto slaat niet meer aan. Echt balen.
Heb de auto met een buurman gebracht naar een garage.. uitgelezen en gaf lambasonde aan en mapsensor..
Mapsensor vervangen + bougies..
Probleem blijft het zelfde.. motor slaat niet aan
Advies van de garage: andere motor blok in zetten. Onbegrijpelijk, ik kon het niet geloven.
Jaar lang zonder problemen gereden en dan nu effe een andere motorblok plaatsen.
Nee, dat ga ik niet doen! Dus ben verder gaan kijken..
Paar dagen geleden naar een andere garage gebracht en volgens hem is het 99 procent je distributieketting die vervangen moet worden.. kosten circa 600 euro.
Dit wil ik accepteren maar hij kon dit niet met zekerheid zeggen. Het kwam meer over als een vermoeden..
Vandaag heb ik een monteur/kennis benaderd die tijd voor me had en hem laten kijken..
Volgens deze monteur is het toch de lambdasonde sensor die stuk is en dat dat de oorzaak is dat de motor niet wilt aanslaan.
Na het weekend zal ik de onderdeel halen en zal meneer hem plaatsen.
Ik zal een foto toevoegen. Want volgens mij is het de lambdasonde sensor.
Nu is mijn vraag:
Is het mogelijk dat de skoda niet aanslaat door een kapotte lambasonde sensor? En heeft iemand ervaring met deze problemen die ik heb met mijn skoda.
Bedankt.
Groeten,
Ben
Dit is mijn eerste reactie op dit forum.
Sinds een jaar rijd ik met plezier in een skoda fabia 1.2 htp combi bouwjaar 2004.
Vorig jaar gekocht, particulier, en bij terugweg naar huis brandde mijn 'motorblok' lampje (oranje lampje).
Ik ben direct gestopt met rijden en heb de boekjes er bij gepakt en besloten om rustig verder te rijden.
De volgende dag direct langs de skoda dealer gegaan om hem uit te laten lezen.
Volgens de skoda dealer was het de lambdasonde sensor wat vervangen mocht worden, maar dit was volgens hen niet noodzakelijk om het direct te vervangen.
Een jaar lang gereden zonder enige probleem. Het lampje brandde zo nu en dan. Tijdens het rijden merkte je er niets van.
Tot vorige maand...
Bij het inhouden van je koppeling en afremmen viel de motor uit, voornamelijk in de bochten.. alsof de motor ook op minder cilinders liep.. Het is trouwens een skoda met 3 cilinders.
Stationair bleef hij ook niet op 1000.
Meer op 800.
Langs een garage gegaan (geen skoda dealer) en die gaf aan dat het waarschijnlijk de gasklephuis is die schoongemaakt moet worden, dat heb ik laten doen en ik heb hem ook laten inleren.
Probleem bleef hetzelfde..
Vorige week kwam er een probleem bij:
Auto slaat niet meer aan. Echt balen.
Heb de auto met een buurman gebracht naar een garage.. uitgelezen en gaf lambasonde aan en mapsensor..
Mapsensor vervangen + bougies..
Probleem blijft het zelfde.. motor slaat niet aan
Advies van de garage: andere motor blok in zetten. Onbegrijpelijk, ik kon het niet geloven.
Jaar lang zonder problemen gereden en dan nu effe een andere motorblok plaatsen.
Nee, dat ga ik niet doen! Dus ben verder gaan kijken..
Paar dagen geleden naar een andere garage gebracht en volgens hem is het 99 procent je distributieketting die vervangen moet worden.. kosten circa 600 euro.
Dit wil ik accepteren maar hij kon dit niet met zekerheid zeggen. Het kwam meer over als een vermoeden..
Vandaag heb ik een monteur/kennis benaderd die tijd voor me had en hem laten kijken..
Volgens deze monteur is het toch de lambdasonde sensor die stuk is en dat dat de oorzaak is dat de motor niet wilt aanslaan.
Na het weekend zal ik de onderdeel halen en zal meneer hem plaatsen.
Ik zal een foto toevoegen. Want volgens mij is het de lambdasonde sensor.
Nu is mijn vraag:
Is het mogelijk dat de skoda niet aanslaat door een kapotte lambasonde sensor? En heeft iemand ervaring met deze problemen die ik heb met mijn skoda.
Bedankt.
Groeten,
Ben
Bijlagen
Laatst bewerkt: