Skoda Fabia 1.2 TDI Greenline..KM. STAND?

Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een tweedehands Skoda Fabia 1.2 TDI geenline vanaf 2010...nu zoek ik iets zo rond de €6500,00! Wanneer ik rondkijk zijn er meerdere auto's rond deze prijs maar wel met een km stand vanaf 160.000?
Is dit niet erg veel voor een diesel of normaal?
Kan ik zo'n auto wel kopen en waar moet ik op letten?
Zie er ook veel welke langdurig, langer dan een driekwart jaar, bij een dealer of handelaar te koop staan met een verlopen APK..? Is hier een reden voor...?

Verder nog suggestie..?

Graag uw reacties..

BVD

Desperado

Forumguru
160K is niks voor een diesel, die kunnen met gemak 500K halen tegenwoordig.
Verlopen apk is normaal in de handel, komt pas een nieuwe op bij verkoop. Eerder doen is zinloos.

newwolf84

Forumguru
Als een diesel normaal gereden is en zijn beurtjes heeft gehad zou ik niet weten waarom niet ?
Diesel van mij heeft intussen 250.000 km er op staan, heb deze ook rond de 160.000 km gekocht.

Zoals met de meeste motoren, mits deze normaal ingereden zijn met de beurtjes zou ik niet aarzelen om er weer 1 te kopen met die km stand.

Cordoba

Forumguru
Als een auto driekwart jaar bij een dealer staat, is ie misschien veel te duur, of er is iets mee, maar in het speciale geval van de Greenline, kan het natuurlijk ook te maken hebben met het moment dat er houderschapsbelasting voor deze auto's betaald moest gaan worden, en ze dus in korte tijd in grote getale ingeruild zijn.

Canon-Eye

Forumguru
De mijne is van mei 2011, gaat richting 90k km - maar zolang ik nog rond de 28k per jaar rijd, interesseert die houderschapsbelasting me niet zo veel.
Hij mag nog wel een jaar of 5 blijven, tenzij hij wordt platgereden (óf de postcodekanjer binnenloopt...). :jaja:

Space_NL

Senior Member
Ik heb er nog één gekocht, maar voor 6500 heb ik weinig gezien hoor, de meeste van deze (en gelijkwaardige seat..) zitten tussen de 8000 en 11000 voor 2010 en weinig kilometers.

laagvlieger

Forumguru
En dan te denken dat ik in 2011 mijne nieuwe Fabia Combi 1.2 TDI kocht voor 12.000, belgische prijs. Het is dan wel geen Greenline maar gelijkwaardig in uitrusting en minstens even 'eco' ... Greenline kostte toen 3.500 euro meer! Men betaalt veel te duur voor die GL-badge ... mooie marketingtruc!

Noord26

Forumguru
Hoho, Belgische prijs he! Tel daar rustig 20% bij op bij een zuinige auto in NL of 200% voor een niet-zuinige.

Gerke

Forumguru
Mijn Fabia had net geen 150.000 na net geen 4 jaar. Alle reguliere beurten gehad, verder geen centje pijn. Helaas vond iemand met een bestelbus het nodig hem een meter korter te maken door hem van achteren aan te duwen. Ik heb nu dus mijn 2e. Die is 8 maanden jonger en van februari 2011. Die had 64K op de teller en kostte 10.500 bij een skodadealer. Voor mijn wrak kreeg ik nog 4200 euro. Dus als je iets zoekt voor 6500 euro, dan wens ik je succes. Als ik zo rond kijk, dan krijg je voor die prijs wel iets, maar dan zit je op ex lease met meer dan 200K ;)

Noord26

Forumguru
Ik zou mijn Fabia aan jullie moeten verkopen, krijg ik nog al mijn geld terug!

Nee hoor, helaas is de constructie zo dat al hier bij invoeren van een diesel nog een aardig bedrag aan BPM bij geteld mag gaan worden en waarschijnlijk jou auto duurder gaat zijn als de auto die hier al legio bij de dealers staan met de 1.2 TDI.

laagvlieger

Forumguru
Nee hoor, helaas is de constructie zo dat al hier bij invoeren van een diesel nog een aardig bedrag aan BPM bij geteld mag gaan worden en waarschijnlijk jou auto duurder gaat zijn als de auto die hier al legio bij de dealers staan met de 1.2 TDI.

Lekker hier houden dus :jaja:

Mijn lease fabia greenline combi moest nog 10K opleveren @140k km...vond ik ook teveel, dus ben ik voor een nieuwe lease gegaan... verder prima betrouwbare auto, geen noemenswaardige problemen gehad.

bobracing

Forumguru
Ik heb de mijne in augustus gekocht met 208.000km op de teller. wagen is van Juli 2010 en bijna full option.
Auto bij aankoop laten voorzien van nieuwe APK en kwam er zo door, toen week erna bij de dealer alvast de riem e.d. laten vervangen en zijn beurtje gegeven. Antwoord van dealer was, zo die zien we niet vaak een fabia 2 met meer dan 200.000 gezien dit model pas 4 jaar rond rijdt. Maar keurige auto niks mis mee, enkel bandjes minimaal profiel...
Km stand nu 211200 en rij iedere dag zonder problemen, prijs was 5250,- goedkoper kon ik ze niet vinden :)

Bovenaan Onderaan