Skoda Fabia (2003) Voorruit rechts sluit niet meer

Hallo allemaal,

Grote pech gehad: Net een skoda fabia (2003) gisteren gekocht en vanochtend deed de raammechanisme het niet meer zo goed. De raam gaat wel open maar niet meer dicht... Kan iemand mij helpen om de kosten te beperken vooral omdat ik de auto net heb gekocht...
Hartelijke dank!

Marco

ertromp

Forumguru
Klinkt als een raamschakelaar die defect is. En als je de schakelaar van het andere portier eens gebruikt aan de zijde die storing geeft? Dit om schakelaar defect te kunnen lokaliseren

De andere schakelaar (bestuurderskant) doet het gewoon voor beide ramen. Ik weet niet hoe ik aan iemand met een VCDS kan komen...

Ja EdK dat had ik ook vermoeden.... Ik moet even kijken hoe ik het kan regelen. Ben aan het zoeken hier in de forum of ik meer informatie kan vinden...

Cordoba

Forumguru
Het kan inderdaad een draadbreuk zijn, maar volgens mij is de schakelaar vaker de boosdoener. Je kunt het bedieningspaneeltje in de bestuurdersdeur loshalen, en dan de draden voor het rechterraam even verbinden, en kijken of het raam daarop reageert. Dan hoef je namelijk alleen de het paneeltje met de schakelaars te vervangen.

Ik ben net bij Marco (Marcooctavia Den Haag) geweest. Ik ben blij voor het adresje.
Toevallig werkte het raam opeens weer!
Volgens Marco is de schakelaar inderdaad de boosdoener.
Dank jullie allemaal.

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Via dit linkje kun je auto's zoeken die bij sloperijen staan. Let op dat je wel op het gedeelte "demontage-auto's " zoekt, schadeauto's worden nl. in zijn geheel verkocht en dat lijkt me overdreven voor alleen een schakelaar. :D
Als je daar invult:
  1. Merk: SKODA
  2. Model: FABIA
  3. en onder t/m: 2007
Krijg je alle Fabia's t/m bouwjaar 2007 te zien (bij 2007 wel opletten op de foto's dat het geen Fabia II is, want dat is nl. een overgangsjaar). Vervolgens kun je foto's van de sloopauto's aanklikken en deze beter bekijken, en ook de gegevens van de sloperij bekijken. Vóór je naar een sloperij gaat, neem altijd eerst contact op, of het betreffende onderdeel er nog is: als er onderdelen verkocht zijn, is dit meestal niet te zien op de website.

Cordoba

Forumguru
Hier ééntje die vlakbij staat (Nootdorp). (zelfs in dezelfde kleur, dus misschien nog andere onderdelen scoren)
f7e42c07f05ab71029b42ca9b541548c.jpg
76c0ee548991ee66a37c7cf23b1f2710.jpg

Bovenaan Onderaan