Skoda fabia 2011. Tikkend geluid rechtsvoor dashboard

SkodaFabiarijder

Actief lid
Bij mijn Fabia heb ik sinds een maand of 2 het rare fenomeen, dat (vooral als ik rem voor een rotonde o.i.d.), er een hard tikkend geluid hoorbaar is. Dit komt vanuit het dashboard, rechts voor. Uiteraard heb ik de kastjes etc leeggeruimd zodat er geen trillende spullen in liggen, dit heeft helaas niets geholpen.

Als ik de motorkap open hoor ik geen raar getik, het is echt vooral als ik rem tijdens het rijden.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Thx!!

Skoda-MAN

Forumguru
Het kan natuurlijk vanalles en nog veel meer zijn, een paar suggesties:
Motorrubber gescheurd of los, motor gaat wat naar voren tijdens remmen waardoor er een leiding of kabels tegen de carrosseriedelen tikken.
Heb hier ook al eens gelezen over de plastic delen van de luchtinlaat onder de voorruit die rammelen.
Brandstof leidingen die tegen hun behuizing tikken evenals de airco leiding.
Succes met zoeken.

Ridley

Forumguru
Heb ik ook gehad bij mijn F2. Was in mijn geval een slangetje van de airco wat tegen het schutbord kwam. Monteur heeft de klemmetjes wat verder van de kant gebogen. Nooit geen last meer van gehad.

SkodaFabiarijder

Actief lid
Heb ik ook gehad bij mijn F2. Was in mijn geval een slangetje van de airco wat tegen het schutbord kwam. Monteur heeft de klemmetjes wat verder van de kant gebogen. Nooit geen last meer van gehad.

Ik denk dat dit het is! heb je misschien een foto of omschrijving van welk slangetje/buisje dit was? ik staar me blind onder de motorkap :thumbsdown:

kylimo

Senior Member
Het klinkt inderdaad als het tikken van de brandstofleiding tegen de carrosserie. Hier hoort een rubbertje tussen, maar deze wil er nog wel eens uitvallen. Na drie keer een rubbertje terug hebben laten plaatsen, is de laatste met een ti-rip vastgezet. Misschien toch even langs de dealer?

RefleCs

Forumguru
Welke mororisatie? Ik had namelijk ook een tikje uit die hoek maar die bleek onder de motorkap vandaan te komen. Ik weet niet meer precies wat het was maar ik weet wel dat er hier op het forum destijds aardig wat aandacht voor was. Ik had een 1.2 TSI

kylimo

Senior Member
Ook ik heb een 1.2 TSI. Het tikken van de brandstofleidingen komt inderdaad onder de motorkap vandaan.

RefleCs

Forumguru
Het is dus een bekend iets. Ik heb dit destijds bij de dealer aangegeven en het was als ik mij niet vergis met een minuut of 5 verholpen.

heb ook zoiets nu alleen als ie koud is.. als de binnen temp stijgt is het weg.. ik vermoed de airbagplaat van de passagierskant.. als ik men hand erop leg is het weg.. dit is mss de eerste 3@5 min maar tegen gekraak of gepiep kan ik niet tegen :-p

Bovenaan Onderaan