Skoda fabia combi 1.4 16v lpg misfire

Hallo, ben al een tijdje aan het uitvogelen wat er aan de hand is met mijn auto.
Heb een skoda fabia combi uit 2005 motor is een 1,4 16v met 75PK lpg g3 installatie.
Als mijn auto koud start loop hij best wel ruig, vaak gaat gelijk motor lampje branden en knipperen.
Auto uit laten lezen en kreeg misfire cylinder 1.
Vervolgens bobine gewisseld met cilinder 1 en 4 en krijg hetzelfde probleem.
Hierna alle 4 de bougies vernieuwd en krijg weer die storing.
Maar als me auto op LPG overschakeld rijd de auto goed.
Denk zelf dat het een injector is van cilinder 1.
Mijn kenteken is 56-NZ-ZP.
Zie zelf 2 verschillende injectoren.
Welke is voor mij geschikt of maakt dit niet uit?
Iemand een andere adres?
http://www.mister-auto.nl/fl/inspuitklep/vdo-a2c59513165_g3905_a083A2C59513165.html
http://www.mister-auto.nl/fl/inspuitklep/vdo-a2c59513164_g3905_a083A2C59513164.html

Weet ook iemand hoe ik zon injector kan vervangen?
Filmpje of uitleg of fotos.

Alvast bedankt
 

milanseegers

Forumguru
Injectoren kun je ook wisselen net als de bobines. Om de injectoren te verwijderen doen je de rails los te schroeven. Ik meen twee inbus boutjes. Injectoren zitten vast met klemmetjes op de rails, klik je er zo af.
 

Cordoba

Forumguru
Allereerst heb je waarschijnlijk een dubbele set injectoren: een set voor benzine en een set voor lpg. Het feit dat ie op lpg wel goed loopt wil niet zeggen dat de fout in het benzine-deel zit. Het kan zijn dan een lpg-sensor iets lekt, en als je dan op lpg rijdt is er geen probleem, rij je op benzine (of staat ie stil) dan kan een lpg injector wat lekken waardoor het brandstof-lucht mengsel niet in verhouding is. Het kan ook vuil of slijtage in benzine injector zijn. Voor dergelijke problemen moet je eigenlijk bij een lpg-specialist zijn, gewone garages wijzen vaak naar het lpg-systeem, of dat nu terecht is of niet.
 
Dus de injector wisselen? bijvoorbeeld 1 wisselen met cilinder 2
Als ie dan cilinder 2 aangeeft dan is de injector die op benzine gaat de boosdoener.
En hoe kan ik de LPG testen?
Heb gehoord slangen eruit halen en blazen? en dan moet ik er niet doorheen kunnne blazen.
 

milanseegers

Forumguru
Zo kun je idd de benzine injectoren testen. Als u inderdaad het probleem 'meeverhuisd' heb je een foutieve injector te pakken.

Wat betreft die van de lpg ben ik helaas niet van op de hoogte en kan ik je niet mee helpen.

Wat cordoba zegt is zeker waar. Feit dat je lpg hebt maakt de diagnose wat complexer.
 

Cordoba

Forumguru
Er zijn allerlei verschillen tussen diverse LPG-systemen, maar het verhaal van slangen eruit halen en blazen gaat in elk geval niet werken.
(voor de duidelijkheid, ik ben ook geen kenner van LPG-systemen)
 
Heb de benzine injectoren omgewisseld met cilinder 1 en cilinder 2.
Alleen de storing is er nog steeds.
Bobine ook nog een keer omgewisseld met cilinder 1 en cilinder 2.
Op benzine trilt de motor best wel erg, maar wanneer op gas overgeschakeld loopt de motor netjes.
Maar als ik hem weer terug schakel op benzine dan trilt de motor weer.
Terug naar lpg dan loopt de motor weer netjes.
Heb ook iets gelezen over kabels nat onder accubak ofzo?
Heb de accu eruit gehaald, 1 bout en 2 moeren van de accubak eruit gedraaid.
Zag vervolgens wat draden in gootjes maar kon voor de rest niks raars vinden.
Met zegt dat er een slang van de ruitenvloeistof kan lekken en dan bij de kabels komen???
Wie weet er wat meer over?
 

ronald_j

Actief lid
Ik zat te denken dat het misschien ligt aan het stukje dat voor de LPG installatie ingebouwd is. Daar moet ergens een Relais zitten dat de benzine injectoren afschakelt en de LPG injectoren aanschakelt. Misschien dat dit relais slecht is. In dat geval zou de bezine-kant van het relais slecht contact maken, waardoor de motor geen bezine krijgt. Dat zou verklaren waarom het probleem niet meegaat bij het omwisselen van de injectoren.
Je zou eens kunnen kijken of je kunt meten of de benzine injectoren van alle cilinders evenveel stroom krijgen.
 

turboturbo

Forumguru
Oh dat valt idd wel mee als ik het zo bekijk, voor 4 nieuwe bobines en injectoren.

Een stukke auto op vakantie is een veel duurdere en vervelender kosten plaatje..
 
Bovenaan Onderaan