Skoda fabia combi en base kinderzitje

Leeuw

Nieuw lid
Vanwege de komst van een dochter, overwegen wij een Skoda Fabia combi. (2017 of 2019 model). Dit vanwege de ruime kofferbak en redelijk compacte station.

Nu hebben wij een maxi cosi, die je in een base kan klikken ipv telkens de autogordel te gebruiken voor bevestiging.
De base is super handig, maar daarmee moet de bijrijderstoel ook meer naar voren.
De bijrijder zit nu niet comfortabel.

Ik vroeg mij af of hier iemand een Skoda Fabia combi heeft en ook een base icm maxi cosi gebruikt?
De stoel naar voren moet van de bijrijder of dat je als bijrijder geen beenruimte hoeft in te leveren.
Als je een foto hebt van de situatie, zou helemaal mooi zijn.
 

Pindasaus

Forumguru
De Volkswagen Polo 6C (2014-2017) staat op hetzelfde platform PQ26 als de Skoda Fabia 3 en heeft dezelfde wielbasis, dus een vergelijkbare ruimte op de achterbank. Bij deze Polo is het krap. Zie https://community.24baby.nl/geboort...bruikbaar-bij-groep-0-autostoel-RX9Eea?page=1, onderaan de pagina.
nadi zei:
Ik heb ook een vw polo 2015. Zowel met vaste autostoel (360 assisfix) als met maxicosi + base moet hij naar voren. Mijn man (193m) zal naast de baby moeten zitten haha. Ik vind het wel echt een kleine auto. Ben zelf 172 en achter mijn zitplek is het al krap.


De Skoda Rapid heeft een 13 cm langere wielbasis, daar kan je het stoeltje misschien voldoende kwijt. Met de grotere Octavia zit je in ieder geval goed.
 
Laatst bewerkt:

Leeuw

Nieuw lid
Momenteel hebben wij ook een vw Polo 6r (zelfde formaat als 6c). Eigenlijk precies dezelfde vraag als het topic wat jij stuurde.
Daar is het te krap. Ik hoopte dat dit bij de Fabia combi (station) ruimer zou zijn.
Maar de wielbasis is dus vergelijkbaar als de Polo.

Octavia wist ik, zou een optie kunnen zijn maar minder compact. Rapid vind ik niet mooi (lijkt een beetje verouderd ofzo), Scala dan weer wel, maar stuk duurder.

Ben echt benieuwd naar de Fabia combi en de gebruikservaring.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan