Skoda Fabia Combi Greenline Label B

Goedenavond,

Wat mij vandaag opviel is de volgende, beetje surfen op internet zag ik op skoda.nl, dat de Skoda Fabia Combi Greenline opeens een energielabel B heeft gekregen. Dit was toch altijd energielabel A geweest?

Waarschijnlijk wordt er een spelletje gespeeld, zodat men de MRB weer moet betalen!!! Of heeft dit te maken met de aflevering van Kassa. Ik weet het niet.

vinshi

Lid
je zegt het zelf al motorisch wel het zelfde maar daar houd de vergelijking op. De greenline heeft een ander onderstel andere versnelingsbakverhoudingen, start stop systeem en andere uitrusting dus lichter en betere luchtstroom. Daardoor worden bij de greenline deze waarden (a label) wel gehaald en bij de businesline (b label) niet.

FabiaGL

Actief lid
Er staat energielabel B en bijtellingsklasse 14%, dit kan nooit samen gaan. dit is al weer de zoveelste drukfout.

Bart_G

Lid
1.2 TSI heeft wel label B. Bij de GL zie ik nog steeds gewoon een A label staan hoor. :)

Zoals al aangegeven; drukfoutje waarschijnlijk.

Wel leuk om te zien hoe mensen steeds meer ergens iets achter gaan zoeken en er steeds meer wilde complottheoriën komen ;)

Bertm

Actief lid
De 14% bijtelling en MRB vrijstelling hebben volgens mij met de CO2 uitstoot te maken. En die staat daar wel met 89 g/km. Vreemd...
Ik denk dat daar een foutje wordt gemaakt met de labeling. C02 uitstoot en energieverbruik hebben wel een relatie.

corsaar

Senior Member
Dat de label verkeerd aanggeven wordt komt vaker voor.
Ik heb hier een dikke brochure liggen van de Yeti 1.2 Tsi als C label,
ook dat bleek later gewoon een B label te zijn.

Bovenaan Onderaan