Skoda Fabia II Ambiente 1.2 HTP: vraagjes

canakris

Nieuw lid
Hallo,

We hebben deze week een Skoda Fabia II 1.2 HTP(60pk) Ambiente met Pack Ambition en Airco afgehaald. Niet gekocht om de prestaties maar louter woon werk verkeerd op 50/70/90 km/u wegen. De motor heeft nu 250km en een gemiddeld gebruik van maar liefst 7.6 (1 op 13) en we rijden echt als paters of senioren met de wagen (tijdens deze inrijperiode). Ik hoop echt dat dit nog gaat zakken anders verbruikt hij meer dan de Clio 1.6 (110pk) van 2002. Ik weet dat we de vooropgestelde fabrieksverbruik nooit zullen halen maar nu zitten we er toch ver boven. Bon, nog wat afwachten of het daalt na meer rodage van de motor.

We hebben ook geen maxidot scherm maar in de handleiding staat dat voor elke boordcomputer de schakelhulp aanwezig is. Mijn vraag is of ik deze zelf kan activeren of moet de dealer dat doen?

Als we de motor afleggen komt er een boodschap 'check deadlock'. Wil dit zeggen dat als we de auto van buiten sluiten door 1 keer op de knop te drukken dat de deuren niet meer van binnenuit geopend kunnen worden. Als we twee keer op afsluiten klikken dan is de auto gesloten maar personen die in de wagen zitten kunnen de deuren nog openen?

Ons serviceinterval staat standaard geprogrammeerd op 15000km. De dealer zei binnen te komen binnen 30000km. Kan ik of de dealer dit in de boordcomputer aanpassen (ik heb enkel een reset knop gevonden, maar niets om in te stellen).

Hieronder wat foto's:
79272895.jpg

83611491.jpg

99962590.jpg

Tallguy

Forumguru
Het verbruik zal nog zakken. 250km is niks...pas na een paar duizend km is het blok goed ingelopen.
ls je dit vergelijkt met een diesel zal,je daar merken dat het zelfs nóg langer duurt voordat hij zuiniger wordt.

Mensen kunne altijd uit je auto, ook al sluit je 'm af. Het is juist andersom wat de bedoeling is :)

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en gefeliciteerd met je Fabia HTP. IK heb een Fabia 70 pk HTP gehad en het reed echt heel goed. Lekker veel koppel onderin. Ik denk dat het verbruik zeker nog zal zaken nadat íe goed ingereden is. Wel zijn de opgegeven verbruik altijd erg optimistisch en onhaalbaar.

bobbie

Senior Member
Welkom bij de Club!

Het verbruik van je HTP zal zeker nog gaan zakken. De eerste duizend kilometer blijft dit nog wel aan de hoge kant. Let ook op het olie verbruik. Dit was bij mijn HTP ook wat meer de eerste duizend kilometer. Wat betreft de maxidot, deze zal niet gaan werken als ik kijk naar de zijkant van je richtingaanwijzer. Het display in mijn Fabia is een keer vervangen door door een iets luxere en toen kon ik opeens de buitentemp. zien (als het onder de 4 graden is springt deze naar voren). Helaas kan ik hem niet bedienen (ook gevraagd aan dealer) hiervoor moet er een andere computer in...

Heel veel plezier en veilige kilometers met de Fabia! (mooie kleur trouwens;)

Bovenaan Onderaan