Hallo mede forummers,
Afgelopen week is mijn Fabia greenline (2010, 120k km) er tijdens het rijden mee gestopt.
Plotseling ging hij in houden gloeispiraal ging knipperen, geen power meer, witte rook uit de uitlaat en een tikkend geluid van onder de motorkap. Skoda mobiliteit garantie gebeld, ANWB kwam, konden hem nog net starten maar de rook bleef en kregen hem verder niet aan de praat. Naar de dealer laten brengen. Daar wilde hij niet meer worden gestart. Daar zijn de injectoren / verstuivers en opgestuurd naar een specialistisch bedrijf. Daar deden de verstuivers het niet/niet goed op de test bank en hebben ze ze open gemaakt en ijzerdelen/vijlsel gevonden in alle 3.
De dealer denkt dat de hoge druk pomp stuk gelopen is. Alleen het inspecteren daarvan is alleen al een flink bedrag (ca 750 euro) omdat het een aantal uur kost om hem lost te maken.
De nieuwprijzen van injecteren (ca €2k) en hoge druk pomp (€1.8k) is bijna 4000 euro.... plus dan de kosten van inbouw en schoonspoelen.
Ik heb (nav deze post) al wat rond gekeken naar gereviseerde pomp (€350) en ejecteuren (€?) en zelfs naar een volledige vervangende 2e hands motor (€1.8k).
Hebben jullie nog suggesties of misschien een goed adres om de reparatie met 2e hands onderdelen te laten doen, liefst in (zuid)limburg?
Afgelopen week is mijn Fabia greenline (2010, 120k km) er tijdens het rijden mee gestopt.
Plotseling ging hij in houden gloeispiraal ging knipperen, geen power meer, witte rook uit de uitlaat en een tikkend geluid van onder de motorkap. Skoda mobiliteit garantie gebeld, ANWB kwam, konden hem nog net starten maar de rook bleef en kregen hem verder niet aan de praat. Naar de dealer laten brengen. Daar wilde hij niet meer worden gestart. Daar zijn de injectoren / verstuivers en opgestuurd naar een specialistisch bedrijf. Daar deden de verstuivers het niet/niet goed op de test bank en hebben ze ze open gemaakt en ijzerdelen/vijlsel gevonden in alle 3.
De dealer denkt dat de hoge druk pomp stuk gelopen is. Alleen het inspecteren daarvan is alleen al een flink bedrag (ca 750 euro) omdat het een aantal uur kost om hem lost te maken.
De nieuwprijzen van injecteren (ca €2k) en hoge druk pomp (€1.8k) is bijna 4000 euro.... plus dan de kosten van inbouw en schoonspoelen.
Ik heb (nav deze post) al wat rond gekeken naar gereviseerde pomp (€350) en ejecteuren (€?) en zelfs naar een volledige vervangende 2e hands motor (€1.8k).
Hebben jullie nog suggesties of misschien een goed adres om de reparatie met 2e hands onderdelen te laten doen, liefst in (zuid)limburg?
Laatst bewerkt: