Skoda fabia II diffuser

Hallo,
ik ben opzoek naar de echte rs diffuser die op m'n faab past het is een faab van 2011 dat moet lukken veronder stel ik, ik heb paar code's meegekregen van de garage het zou om 5J6 807 796 A gaan voor 3 deurs of 5J9 807 091 C zou voor een combi moeten zijn, op foto lijkt er een klepje te zijn voor eventueel een trekhaak te plaatsen… maar bij de echte rs is dit niet geloof ik kunnen julie me helpen alvast bedankt

Mvg Matthew

laagvlieger

Forumguru
Ik heb hier een jaar geleden ongeveer dezelfde vraag gesteld, de echte RS diffuser (zonder klepje voor trekhaak) kan ik vooralsnog nergens bestellen. De dealer weet zelfs niet wat ik bedoel (het is ook niet de beste dealer) ...

laagvlieger

Forumguru
@Joske
Neen dat is volgens mij de diffuser die op de Monte Carlo uitvoeringen zit. Het gaat hierom:

2012-Skoda-Fabia-RS-Wagon-rear-diffuser.jpg

Ik heb hier een jaar geleden ongeveer dezelfde vraag gesteld, de echte RS diffuser (zonder klepje voor trekhaak) kan ik vooralsnog nergens bestellen. De dealer weet zelfs niet wat ik bedoel (het is ook niet de beste dealer) ...

idd, de dealer denkt dat het nr 34 is maar is idd van de monte carlo.. ik dacht 28 maar is met klepje dus ook niet de echte en die van superskoda lijkt het hardst erop maar dan niet de echte...

guillaupa

Senior Member
Hallo allemaal,

Het zwart plaatje aan de onderkant van de fabia monte carlo kan blijkbaar achteraf via superskoda of aliexpress besteld worden om op een gewone versie van de fabia te monteren.
Heeft iemand van jullie dit al gedaan? Hebben jullie daar foto's van en hoe zit het met de montage?
Er zitten daar precies een vijftal lipjes aan die ergens gemonteerd moeten worden.
Graag hoor ik van jullie ;)

Groeten,
Guillaume
Foto van aliexpress:
Fabia-monte-carlo-sports-rear-bumper-guide-plate.jpg

Foto van superskoda:
aa710001.jpg

Monteurtje

Forumguru
Dat kan idd. Bij sommige bumpers wordt die over de bestaande bumper geplakt.
Maar het kan ook zijn dat je het onderste gedeelte eruit/af moet zagen en dan die zwarte onderbumper erop plakt.

Monteurtje

Forumguru
Je kan niet kiezen tussen de 2 mogelijkheden. Het is de een of de andere. Volgens mij moet de zaag erin. Kan kijken of ik dat kan achter halen.

Hetzer

Forumguru
De diffuser is van de RS , deze zal wellicht geplakt zijn
De bovenste is van de MC, deze is over de gehele breedte van de bumper zal je wel vast klikken in de spatbord verbreders.
Verschil met de RS duidelijk te zijn in de foto van de MC in de bijlage.

Bijlagen

• fabia-ae6-sunset-montecarlo-01.jpg
    fabia-ae6-sunset-montecarlo-01.jpg
    398,5 KB · Weergaven: 33

guillaupa

Senior Member
Dus als ik de bovenste neem van aliexpress, de MC versie hoe ik ook nie te zagen? gewoon klikken ...
Maar dan vraag ik mij af of het bovenste deel wel goed aansluit tegen de bumper?

Hetzer

Forumguru
Bovenste deel zal wel goed aansluiten, weet alleen niet of deze wel in de normale bumper te klikken valt, tevens mis je de wielkast verbreders waar deze MC diffuser op aansluit

Hetzer

Forumguru
zou ik in jouw geval wel voor gaan

Zie hier nogmaals de verschillen bij elkaar

Bijlagen

• fabia-ae6-sunset-montecarlo-01.jpg
    fabia-ae6-sunset-montecarlo-01.jpg
    398,5 KB · Weergaven: 31
  • fabiars-reason-design.jpg
    fabiars-reason-design.jpg
    244,1 KB · Weergaven: 35
Bovenaan Onderaan