Skoda Fabia II krijgt sportiever uiterlijk

elcocheSKODA

Actief lid
Voor wie de Fabia maar gewoontjes vindt, heeft Skoda twee oplossingen bedacht. De compacte hatchback, waarvan binnenkort een breakversie volgt, verschijnt vanaf september met een wit dak of Sport-pakket.
Zo'n contrasterend gespoten dak kennen we natuurlijk al van de Mini. Hier wordt het alleen in wit aangeboden. Zodra de Fabia in de fabriek in Mladá Boleslav volledig geschilderd is, worden de portieren en de kofferklep verwijderd en wordt het koetswerk afgeschermd. Het dak wordt licht opgeschuurd en vervolgens wit gelakt. Na het aanbrengen van een laag transparant vernis, na het drogen en het terugplaatsen van de gedemonteerde onderdelen is de operatie afgerond.
skodafabiawitdaktv8.jpg

Het witte dak, dat natuurlijk niet met alle koetswerkkleuren te combineren valt, wordt aangeboden in combinatie met lichtmetalen velgen van 15 of 16 duim. De meerprijs bedraagt in België 500 euro.

De tweede oplossing om de Fabia meer dynamiek te geven, is het Sport-pakket. Dat groepeert een voorspoiler, dakspoiler, diffusor achteraan en specifiek uitlaateindstuk voor een nettoprijs van 990 euro. Het is beschikbaar vanaf het afwerkingsniveau Ambiente in combinatie met alle koetswerkkleuren en motorversies.
skodafabiasportdj4.jpg

Bron: Autoscoops

Fabia

† In Memoriam
Jammer alleen dat de lijn van de voorspoiler niet doorloopt in de zijkant. Eigenlijk zou je dan ook zijskirts moeten hebben.

higgy

Forumguru
Verdaat Eindhoven levert de Fabia II al geruime tijd met een dak in welke kleur dan wel dessin dan ook. Blijkbaar via een eigen spuiterij-contact.

LenK

Forumguru
Zodra de Fabia in de fabriek in Mladá Boleslav volledig geschilderd is, worden de portieren en de kofferklep verwijderd en wordt het koetswerk afgeschermd. Het dak wordt licht opgeschuurd en vervolgens wit gelakt. Na het aanbrengen van een laag transparant vernis, na het drogen en het terugplaatsen van de gedemonteerde onderdelen is de operatie afgerond.
:crazy: Nee hoor, dat is echt niet omslachtig :smirk:

DaTiezl

Nieuw lid
Ligt het aan mij of was dat al bekend van dat sport pakket. Volgens mij zijn er al meer topics over. En zoals ik al eerder aangaf hebben ze bij de dealer in den bosch ook witte daken, achter daar maken ze gebruik van een soort folie :eek:oo:

Fabia

† In Memoriam
Zit ik net op de site van Skoda.nl te kijken naar de standaard uitrusting van een Fabia Sport krijg ik helemaal geen niks in beeld. Wel bij alle andere uitvoeringen maar bij een Sport dus niet. Dat schiet niet echt op.

Fabia

† In Memoriam
Verdaat Eindhoven levert de Fabia II al geruime tijd met een dak in welke kleur dan wel dessin dan ook. Blijkbaar via een eigen spuiterij-contact.

Zag bij de occasion advertentie een Fabia 2 staan met zwart dak, te koop bij Eric Boom in Hilversum.

Bijlagen

• Skoda met zwart dak.jpg
    Skoda met zwart dak.jpg
    13,4 KB · Weergaven: 89

Fabia

† In Memoriam
Absoluut nep, maar vroeger zag je veel auto's rondrijden met zo'n skai of leren zwarte dak. Kijk maar eens naar die oude Ford Taunus, die zag je heel vaak met een bekleed dak rondrijden. Ik weet niet of nu nog kan, misschien is er nu wel een markt voor. Doe je de daken in allemaal verschillende kleuren ipv alleen zwart.

Tijg

Actief lid
Voor wie de Fabia maar gewoontjes vindt, heeft Skoda twee oplossingen bedacht. De compacte hatchback, waarvan binnenkort een breakversie volgt, verschijnt vanaf september met een wit dak of Sport-pakket.

Mooie velgen. De steek schijnt voor de nieuwe Fabia weer 5x100 te zijn, dus die gaan niet passen op een nieuwe Octavia. :crazy:

LenK

Forumguru
In die folder die deze week in de bus viel ("Op een dag komen dromen uit") staat onder het witte dak een Fabia met 2 witte strepen van voor naar achter.
Wat zouden ze daar voor durven vragen?

Vacaro

Senior Member
Als ik mijn dak al een andere kleur zou geven zou het carbon look zijn.Staat wel erreg high-tech, mss motorkap en spiegels ook. Maar dan komen we wel in de buurt van pimpen en denk dat een O2 combi zich daar niet zo goed toe leent.

Beetle

Nieuw lid
:crazy: Nee hoor, dat is echt niet omslachtig :smirk:

Ach, bij bijna alle auto's uit de VAG groep worden na het spuiten de deuren en (koffer)kleppen weer gedemonteerd om het interieur te plaatsen.
Dat de deuren in de auto zitten als deze wordt gespoten is om lakverschil, kleurverschil, glansverschil e.d. te voorkomen.
Dit gaat allemaal dmv robots en de deuren lopen synchroon mee met het koets werk op de lopende band.
Bijna aan het einde van de produktielijn komt alles weer te samen.
Dus om het dak wit te spuiten is maar een kleine handeling extra.

Bovenaan Onderaan