Skoda Fabia II zelf onderhoudsbeurt uitvoeren [VRAAG]

SkodaFabiarijder

Actief lid
Hallo allen,

Ik wil zelf een beurt uitvoeren aan mijn Fabia II 1.2 TSI uit 2011.

Ik heb stage gelopen in een garage, maar dat is alweer 8+ jaar geleden. :)

Ik ben de benodigdheden aan het kopen, en heb het officiele onderhouds schema op de website van skoda.nl ernaast gehouden.

Bij "Brandstoffilter vervangen" staat bij het kopje "benzinemotor" : NVT. Bij dieselmotor staat wel een kostprijs.

Is dit bij een benzine auto niet nodig om te vervangen? ik weet dit simpelweg niet meer :)

Thx!

Spierings

Forumguru
Bij vag is er geen vervanging interval voor, heb de mijne bij 60.000 km gewoon vervangen... Het kan nooit geen kwaad..

milanseegers

Forumguru
Volgens mij staat er voor mijn Fabia 1 60.000 km voorgeschreven. Voor de prijs en moeilijkheid hoef je het ook niet te laten.

SkodaFabiarijder

Actief lid
In het boekje staat dat er VW 202.000 of VW 204.000(longlife) olie in de motor moet.

Er staat echter niet bij of dit 5w/30, 10w/40 oid in moet. Ook weet ik niet wat er momenteel inzit.

Ik wil de olie zelf verversen aangezien de garage er veel voor rekent , maar welke moet ik nu kopen?

ertromp

Forumguru
In het boekje staat dat er VW 202.000 of VW 204.000(longlife) olie in de motor moet.

Er staat echter niet bij of dit 5w/30, 10w/40 oid in moet. Ook weet ik niet wat er momenteel inzit.

Ik wil de olie zelf verversen aangezien de garage er veel voor rekent , maar welke moet ik nu kopen?
Moet die eerste 2 niet een 5 zijn :pieker: dus 502.000 of 504.000

Belangrijk is hoeveel km's rijdt je per jaar?

Spierings

Forumguru
Gebruik zelf de Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 welke ze ook bij de dealer gebruiken.. En ververs deze 1 keet per jaar a 15000 km..

Dit kun je doen met een ratel. Deze past er precies tussen. Een lange schroevendraaier is idd te lang.

Verstuurd vanaf mijn Moto G met Tapatalk

Bovenaan Onderaan