Skoda Fabia krukas keering wordt telkens eruit geduwd.

franzel

Nieuw lid
Hallo ,
ik heb een skoda fabia 1.4 16v combi automaat sinds 2 maanden. auto lekte ineens olie aan de
distributie zijde bij de kering (stak ook iets uit). Auto op de brug en alles vervangen riemen/rollen en natuurlijk de kering alles volgens het boekje.even laten lopen niks aan de hand. ga een stuk rijden en ja olie onder de auto .Alles weer los en keering stak weer een stukje uit...? carter ontluchting alles nagekeken en alles mooi open. iemand nog een suggestie ????? ik weet het niet meer .:sorry:

alvast bedankt Frans

Huibert

Forumguru
Heb iets vergelijkbaars gehad met een motorfiets. Oorzaak zat dus echt in de ontluchting, hier kwam een olie vocht emulsie in die de werking verstoorde. Dit probleem is toen verholpen door de ontluchting schoon te maken en de keerring vast te zetten door een paar putjes te slaan aan de buitenzijde van de pasrand. Verwacht bij jou ook dat de tegendruk net te hoog wordt in combinatie met een losse passing van de keerring.

franzel

Nieuw lid
Huibert thnx maar heeft heel veel overdruk.dus gaat denk ik niet werken Weet iemand of er een overdruk klep of zo bij/in de oliepomp zit?

Huibert

Forumguru
Wanneer je echt heel veel overdruk hebt dan is of de ontluchting niet in orde of er lekt heel veel druk langs je zuigers. Bij een zuiger/veren probleem moet je dit ook merken aan een hoog olieverbruik en waarschijnlijk wat minder vermogen. Eerste verdachte blijft toch nog de ontluchting die niet goed functioneert. Heb nog even in Elsawin gekeken hierin staat dat bij de AUA/AUB blokken er in de oliepomp een overdrukklep zit. De druk wordt begrenst op 4,5 bar.

Bovenaan Onderaan