Skoda Fabia loopt hoog op in toeren, gaat naar 5000t/min

Courth

Nieuw lid
Hoi forum'ers,
ik ben nieuw hier,...
ik zoek hulp omtrent mijn auto.

Het probleem is het volgende, mijn fabia gaat erg hoog in toeren draaien bij het door schakelen naar de volgende versnelling. Het toerental zakt niet af maar gaat pijlsnel omhoog naar de 5000t/min erg gevaarlijk dus.

En als er op de rem gedrukt word gaat hij netjes op +/- 1000 toeren draaien. Eenmaal weer vertrokken gebeurt weer hetzelfde probleem.

In de garage hebben ze mij al geholpen door het gasklephuis te vervangen, dit heeft welgeteld 4 dagen goed gegaan daarna weer hetzelfde probleem.

het is een skoda 12 benzine motor

Wie weet hier raad mee?
groetjes

turboturbo

Forumguru
Dus als je zeg 100 km/u met 3000tpm rijdt, en je laat de rem los, dan gaat ie richting de 170 km/u naar 5000tpm?
Of gebeurt het alleen als de motor stationair draait? Ik begrijp het niet helemaal.

En wie is de garage? Een Skoda dealer, of juist niet?

piair1982

Forumguru
Misschien moet je je voet van het gaspedaal halen ;)

Maar FF serieus.
Blijft je gaspedaal kabel hangen? En inderdaad ben je al bij een echte dealer geweest?

Cordoba

Forumguru
Hebben ze het nieuwe gasklephuis ook opnieuw ingeleerd? en hebben ze de auto gecheckt op foutcodes?
Logische verdachten zijn inderdaad de gasklep/gasklephuis en de andere verdachte is het electronisch gaspedaal.

Ik herken dit 'grapje' wel, maar dan van een Opel. Bij terugschakelen voor een bocht om iets af te remmen, gaf ie zoveel gas bij, dat ie juist harder ging. Bij mij was het zo dat ie stationair direct naar 4000-4500 rpm ging, en in lagere versnellingen bleef ie ook behoorlijk doortrekken. In de hogere versnellingen was het probleem veel minder. In mijn geval verschillende keren gasklephuis en electronisch gaspedaal (gelukkig onder garantie) vervangen, en toen ie het een aantal maanden acceptabel deed, de auto ingeruild.

Bovenaan Onderaan