Skoda fabia rs combi

Het verhaal
mijn vrouw haar twingo is aan vervanging toe aangezien mijn vrouw niet met mijn superb wilt rijden ( vind ze te groot )en we toch een tweede wagen willen met wat ruimte was mijn oog gevallen op de fabia rs combi
wie heeft er ervaring met deze wagen
en zijn er gekende problemen met de 1.4tsi 180pk

Joske

Forumguru
Welkom alvast zou ik zeggen, stel je misschien nog even voor in onze meet- en greet op het forum? ;)

Betreft de 1.4TSI 180pk, dwz met turbo én compressor zijn er jammer genoeg al heel veel problemen geweest. Auto's die om de 1000km binnen moeten omdat er iets mankeert aan de wagen. Diezelfde motor die in de andere VAGproducten zit (Seat en VW) levert ook daar gelijkaardige problemen op.. Er is hier en op het www al heel veel over gezegd.

Noord26

Forumguru
Mijn vrouw rijdt liever in de SuperB Combi als in de vorige Fabia Combi. Beter zicht rondom en door parkeersensoren zelf makkelijker in te parkeren. Even met je vrouw babbelen hoor!

Mijn vrouw vind de superb te groot ze wilt.er echt niet mee rijden had al gezien voor.een.octavia rs maar weet niet of die een auto trailer met wagen op mag trekken en wil voor.de vrouw een fabia rs zodat ik er ook wat plezier mee kan hebben :)

Falcon

Donateur
Een Yeti met een 1.8 en 4x4 is trouwens ook fun hoor :) Totaal aan de andere kant van het spectrum, maar zeker leuk straks met de andere seizoenen op komst :)

peterrapid

Forumguru
@vertongen is het moment om een nieuwe te zoeken model verandert binnenkort dus er zijn deals te maken en ik weet niet met problemen RS maar vind het een prachtig ding

skodaboy

Forumguru
een.octavia rs maar weet niet of die een auto trailer met wagen op mag trekken :)

de meeste modellen van Skoda hebben een homologatie voor een trekhaak en mogen dus een trailer/caravan trekken.

een Octavia RS heeft dit ook en mag dus ook een trailer trekken.
een Fabia RS heeft geen homologatie voor een trekhaak en mag dus niks trekken!

de doorsnee trekgewichten zijn 1600kg geremd voor de Octavia en ook voor de Superb.
tenzij je een 'speciale' uitvoering hebt (bv 4x4) dan is het max 2000kg geremd.

Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
een Fabia RS heeft geen homologatie voor een trekhaak en mag dus niks trekken!
Wat is dat nu voor vreemds!? Waar haal je die info vandaan? Als de Fabia RS geen homologatie had, mocht die niet eens op 's Heeren wegen begeven, en was een kenteken niet aan te vragen (dacht ik dan toch)

Als je bedoelt dat de echte Rallye RS geen homologatie zou hebben, dan zou dat kunnen kloppen dacht ik...

turboturbo

Forumguru
O oke? Dat kende ik niet. Het verbaasd me eigenlijk dat je dus een auto kan hebben die qua motorisering sterk zat is voor een caravan maar dat er dan geen trekhaak op zou mogen.
Ik kan het haast niet geloven. Soit.:pardon:

Edit: een draadje gevonden wat daarover lijkt te gaan.

Vanenkelen

Forumguru
O oke? Dat kende ik niet. Het verbaasd me eigenlijk dat je dus een auto kan hebben die qua motorisering sterk zat is voor een caravan maar dat er dan geen trekhaak op zou mogen.
Ik kan het haast niet geloven. Soit.:pardon:
Vaak hebben bijzondere uitvoeringen dit. Bijvoorbeeld de BMW 320d efficiënt dynamics, mag niets aan de trekhaak hebben, het speciale vliegwiel schijnt dit niet aan te kunnen. En bijvoorbeeld een megane RS ook niet, hier zit de uitlaat in het midden van de bumper, dus past het gewoon niet. En zo zijn er wel meer voorbeelden.

turboturbo

Forumguru
Ik snap het! En de rote armee fraction van een RDW gaat je naderhand never te nooit meer ten dienste zijn, als ik de fora zo juist interpreteer.

Bummer.:thumbsdown:

Terug on-topic, TS heeft niets aan de Fabia RS als hij een trekhaak wil....

Joske

Forumguru
:ot:en de O3 greenline modeljaar 2013 mag ook niets trekken, wel een trekhaak maar alleen voor een fietsendrager er op te zetten! :laugh:

Bovenaan Onderaan