Skoda fabia Sprint sigaretten aansteker

Hallo allemaal,

ik ben remy 28 jaar.

Totaal nieuw hier en heb net een 2de hands skoda fabia sprint gekocht, super mooie auto. en rijd erg fijn. kom van een toyota aygo dus dat gaat snel.

Nu ben ik hier aan het rond zoeken voor het volgende:
ik heb een dash cam die ik heb aangesloten alleen mijn sigaretten aansteker geeft continu stroom. Is dit zo te maken dat het contact uit stroom uit kan ? of is dit niet voor een simpele leek te realiseren?

mvg Remy

Huibert

Forumguru
Welkom en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Voorstellen in het daarvoor bedoelde forumdeel wordt erg gewaardeerd. Over de aanstekerplug, denm dat dat lastig is om te zetten. Had zelf wel bij mijn Fabia2 een nieuwe plug gemaakt net onder de radio en deze via een geschakelde draad vanuit de zekeringkast aangesloten, weet niet of je hiervoor zelf de handigheid/dur hebt. Vond het zelf wel redelijk te doen.

ik heb gevonden dat het de zekering is van 12v, bedoel je als ik de kabels van die sigaretten aanstekker verbind met een andere zekering dat hij dan goed zou werken?

Rallye

Forumguru
Ik denk dat bedoeld wordt dat je de camera aansluit op een draad die je legt vanaf een geschakelde zekering, niet dat je de aansluiting van de sigarettenaansteker gaat omleggen........

Huibert

Forumguru
Bij een moderne auto zou ik niet zomaar de eigen bedrading gaan veranderen dit ivm. het canbus systeem, voor je het weet krijg je vreemde storingen. Zou direct bij de zekeringen, zitten linksonder het dashboard, kijken welke aansluiting geschakeld is en hiervandaan een draad naar je dashcam trekken.

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat het gewoon het handigste is om extra 12V aansluiting te maken (op een plaats die handig is voor je doel), en die op een geschikte zekering in de zekeringkast aan te sluiten, of een extra zekering aan te brengen (bijv. op de plek die voor een trekhaakaansluiting is gereserveerd). Zie ook de berichten hiervoor van verschillende andere forumleden.

Bij mijn Fabia I (2003) heb ik een extra sigarettenaansteker gemaakt in het opbergvakje onder de radio, en de stroom afgetakt van de sigarettenaansteker op de middenconsole, omdat ik die eigenlijk nooit gebruik vanwege de onhandige plek.

Bovenaan Onderaan