skoda fabiacombi 1,2tdi

firtina03

Nieuw lid
mijn vraag gaat over het volgende zijn er navigatie systemen met afneembaar front die passen in de auto ipv colombus ik heb me laten vertellen dat canbus systeem een probleem is vandaar dat je eigenlijk verplicht die colombus moet gebruiken is dat waar??? ik reken op jullie hulp

In de fabia greenline bussinessline wordt standaard Amundsen+ meegeleverd, zonder faneembaar fornt, maar dus wel een andere dan de columbus Met afneembaar front zou ik geen andere weten, maar er kan altijd nog eenn navi-lock op tegen diefstal.

Cyrus

Actief lid
O.a. Kenwood, Alpine en Pioneer hebben aftermarket-systemen met (deels) afneembaar paneel. Passen in het 2-DIN inbouwslot in de Fabia; je hebt wel een 2-DIN montageset nodig (kost een paar tientjes) en die sluit vervolgens mooi aan op je dashboard, gelijk aan Amundsen en Columbus.

firtina03

Nieuw lid
dank je wel voor jullie reacties dus als ik goed begrepen hep zou het wel passen alleen er moet een en ander aangepast worden

Cyrus

Actief lid
Met dat 2DIN inbouwframe is het echt een fluitje van een (paar) cent: nieuwe radio in het 2DIN frame bevestigen, oude er uit schroeven (4 schroeven), kabels losklikken, nieuwe radio pakken, kabels inklikken, nieuwe radio inschuiven en die vier schroeven weer indraaien.

Je hebt overigens nog wel een zogenaamde CAN-interface nodig, zodat je een geschakelde 12V krijgt en een verlichtingssignaal (zodat display radio dimt bij ingeschakelde verlichting).

Als je een aftermarket radio in je auto zet, dient de boordcomputer mogelijk nog even ingesteld te worden. Klusje van een paar minuten. Dat kan een forumlid met VCDS-kabel voor je doen, maar je garage kan dat uiteraard ook.

Bovenaan Onderaan