Skoda Felicia 97 rijder

Hallo,

Na mijn eerste post in het Felicia forum *klik* werd mij verzocht om mijzelf eerst even voor te stellen. Ik had hier al naar gekeken maar kon geen duidelijk voorstel topic vinden dus plaatste ik maar gelijk mijn eerste bericht. Maar na de search gebruikt te hebben en een paar keer door geklikt te hebben ben ik hier terecht gekomen.

Ik ben 25 jaar en rij sinds 22 september 2009 in mijn Skoda Felcia 1.3 Hatchback. Gekocht met 89.000km en zit nu aan de 105.000km.
Nooit noemenswaardige problemen gehad op een kapotte accu en een lekke band na. Wel is na aankoop een deel van de uitlaatvervangen (versleten) en is bij de laatste apk de koplamprichting verwijderdt (blijkbaar kom je niet door de apk als deze kapot is maar wel als deze eruit gehaald is).

Van beroep ben in aardrijkskunde leraar in Rotterdam en gebruik mijn Felicia ook om mijn surfplanken mee te vervoeren zowel op het dak als binnen.

tot op het forum,

Maarten

CharlesTucker

Forumguru
Welkom hier. Aardrijkskunde, vroeger een van mijn favoriete vakken, ook in Rotterdam. Al was ik toen nooit zo goed in met name topografie. Maar dat is inmiddels hersteld :), ik kom zo'n beetje overal zonder electronische hulpmiddelen. Veel plezier met je Skoda!

Een kleine update, na twee ongelukken is mijn 1.3 naar de sloop gegaan en heb ik een 1.6 55kw Felicia uit 2000 er voor terug gekocht. Rijdt fijn, dit keer airco en stuurbekrachtiging. Alleen het verbruik :shocked: Ik rij voornamelijk door de stad en verbruik 38L per 400KM dat is 1 op 10.5. Met mijn 1.3 haalde ik 1 op 14/15(met wat snelweg).

The bone collector

Senior Member
Proficiat met je nieuwe aankoop. Een 2000 model ziet er ook wat beter uit dan een pré '98 model, vind ik. Foto's zijn altijd welkom. Verbruik is inderdaad vrij hoog, misschien eens vergelijken via spritmonitor wat anderen zoal verbruiken met de 1.6.

Cordoba

Forumguru
Welkom en veel plezier met de 'nieuwe' Felicia. Gebruik is niet echt gemiddeld, van de 24 Felicia's met 1.6 motor op spritmonitor.de is het gemiddelde verbruik zo'n 7,5 liter/100 km ofwel iets van 1:13. Hoogste verbruik is daar 8,8 liter/100 km. Ik heb overigens alleen degenen bekeken die over meer dan 1500 km gegevens hebben ingevuld, om een enkele uitschieter door tankfouten te neutraliseren.

Bovenaan Onderaan