Oh.. dan wordt het idd tijd voor een nieuwe. Neem je weer een pickup of niet? En waarom heb je eigenlijk een pickup?
Om een lang verhaal kort te maken. Na het overlijden van mijn vader heb ik een korte tijd in zijn Felicia 1.9D gereden. Alleen heb een ongeluk gehad ; ik werd op autobaan aangereden en ben over de kop gegaan. De auto was total loss..Was wel erg jammer omdat de auto eigenlijk nog vrij nieuw was.
De keuze voor evt. Skoda was snel gemaakt.Ze zijn goedkoper in aanschaf, redelijk veilig en betrouwbaar. En daarnaast is mijn huidige garage een Skoda-garage.
Aangezien ik destijds deels werkte/studeerde ben ik ivm grijs kenteken dus voor bestelauto/pickup versie gegaan. Ik zit over het algemeen alleen in de auto en maak veel kilometers..Het is niet superluxe maar ik ben er aan gewend..
En na ruim 8 jaar heb ik daar geen spijt van. Ik heb rond de 200.000 wel wat reparaties gehad maar ben ondertussen al weer 100.000 km verder..En echt veel gekke dingen heb ik niet gehad..
Ik rijd hem nu helemaal op totdat het niet meer loont om hem te repareren..Daarbij heb ik hem slecht onderhouden dat er her en der wel de nodige roest zit dat ik er niks meer voor krijg..
Mijn zusje rijd een Skoda Felicia 1.6i op LPG..Die hebben we voor haar de kop getikt en is eigenlijk ook redelijk betrouwbare auto. Ook als is mijn Skoda-garage niet zón voorstander van LPG. Eigenlijk zijn we wel positief..
Nu mijn oude dieselbakkie langzaam aan zijn einde komt. ( de motor nog niet) ben ik me dus aan het orienteren..Een luxe auto is wel fijn maar ik ga liever voor goedkoop, betrouwbaar en betaalbaar en niet een te lichte auto..Na mijn ongeluk heb ik wat angsten overgehouden en zit in liever in een iets grotere auto..Een Octavia rijd heerlijk maar is eigenlijk te groot voor mij..
En als ik naar tweedehandsprijzen kijk van Volkswagen..Dan maar een Felicia..Ik ken dit forum al wel tijdje omdat ik soms kijk naar wat specifieke problemen zijn van Skoda..
Het imago van Skoda was nooit zo geweldig..Ik heb heel wat reacties gehad.Met de nieuwere modellen is het imago wel verbeterd.Maar ik ben niet zo gevoelig voor status...Ik wil goedkoop kunnen rijden van A naar B..En gezien de ervaringen die ik heb dan ben ik tevreden met een Felicia..