Skoda felicia LX 1.3 mpi motor geen compressie meer.

Bensko

Nieuw lid
Onze Skoda felicia lx 1.3 is door de anwb afgeschreven. Motor heeft geen compressie meer! Heeft er iemand een idee of ik deze auto kan verkopen? desnoods in skoda felicia lx tweedehands autoonderdelen. de sloop geeft er 100 euro voor. Ik heb een video op youtube geplaatst en een advertentie op marktplaats in de hoop er iets meer voor te krijgen.

Vriendelijke groeten,

Ben

turboturbo

Forumguru
Je kunt alles verkopen, toch? Als je de koper maar informeert over de staat van de wagen?

Laatst bewerkt:

Bensko

Nieuw lid
Je kunt alles verkopen, toch? Als je de koper maar informeert over de staat van de wagen?
Ja dat is waar! Maar er zijn zoveel van deze auto's te koop op internet, dat ik begin te twijfelen of ik hem wel weg krijg, zonder het naar de sloop te brengen. In ieder geval bedankt voor je reactie. Vriendelijke groet

turboturbo

Forumguru
O, je bedoelt of er nog vraag naar zal zijn.
Tja, heel courant is de auto niet meer, nee.
Maar via MP weet je maar nooit wat voor warrige Harrie's er iets voor willen neerleggen... :)

En tenzij je een hele grote schuur hebt, zou ik niet beginnen aan de auto in delen te verkopen. ;)

Succes met de verkoop!

Laatst bewerkt:

Bensko

Nieuw lid
Dank je wel voor je goeie raad, tot dat besluit begin ik ook al te komen. Ik kijk of ik nog een positieve reactie krijg van het weekend. Je weet het maar nooit he'

Groet

Ben

Cordoba

Forumguru
Zoals Ronnie ook al aangeeft: als je handig bent, of handige harrie's in je omgeving kun je overwegen om een ander blok (bijv. van sloop-/schadeauto) er in te hangen.
Verkoop in onderdelen zal denk ik een lastige klus worden: motorblok is al nauwelijks meer te verkopen vanwege de staat, delen waar veel Felicia's rijders problemen mee hebben zijn waarschijnlijk van jouw auto ook niet in goede staat, én er rijden niet zo gek veel Felicia's meer rond. Alleen als je geluk hebt, dat je iemand vindt die bijvoorbeeld onderdelen nodig heeft om bijvoorbeeld een aanrijdingsschade te herstellen, denk ik dat het lastig wordt. Ook is het probleem dat als je teveel onderdelen verkoopt, de auto mogelijk geld kost om 'm bij de sloop te mogen achterlaten. Bovendien is het zo, dat om het kenteken te vernietigen auto/kenteken door een erkend bedrijf moet worden afgemeld.

Desperado

Forumguru
Volgens mij koop je voor het geld wat het vervangen van het blok kost ook wel een complete Felicia in goede staat...

Bensko

Nieuw lid
Zoals Ronnie ook al aangeeft: als je handig bent, of handige harrie's in je omgeving kun je overwegen om een ander blok (bijv. van sloop-/schadeauto) er in te hangen.
Verkoop in onderdelen zal denk ik een lastige klus worden: motorblok is al nauwelijks meer te verkopen vanwege de staat, delen waar veel Felicia's rijders problemen mee hebben zijn waarschijnlijk van jouw auto ook niet in goede staat, én er rijden niet zo gek veel Felicia's meer rond. Alleen als je geluk hebt, dat je iemand vindt die bijvoorbeeld onderdelen nodig heeft om bijvoorbeeld een aanrijdingsschade te herstellen, denk ik dat het lastig wordt. Ook is het probleem dat als je teveel onderdelen verkoopt, de auto mogelijk geld kost om 'm bij de sloop te mogen achterlaten. Bovendien is het zo, dat om het kenteken te vernietigen auto/kenteken door een erkend bedrijf moet worden afgemeld.
Dank je wel, ik zal morgen eens rond bellen.

Fijne avond

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat Desperado gelijk heeft. Voor 290 euro koop je een andere probleemauto bij Jet Cars, maar voor 500-600 euro zie ik meer aanbieders en daar kunnen redelijke auto's tussen zitten.

Overigens er zijn wel blokken te vinden:
- linkje één
- linkje twee bij dezelfde sloper (bij Enschede even de grens over)

Blokjes zijn hetzelfde als van een Favorit , maar met een hoop andere aanbouwdelen.
Dat een motortje niet meer dan € 150 mag kosten is niet echt helemaal juist , bij veel bedrijven krijg je garantie op een motorblok , ligt aan de kilometerstand en de staat van het blok. hoe hoger de stand hoe goedkoper het word.
In Haalderen staat ook een Felicia te koop , kost iets van € 600 , die man heeft ook een hele hoop onderdelen.
Hij is ook de eigenaar van het toekomstige Skoda Museum Nederland.
Kunt wel een los blok kopen , maar het moet er ook nog in , ik heb er al verschillende verwijderd en het is niet zo makkelijk als je denkt , dus de kosten voor het inbouwen moet je ook nog erbij rekenen of je moet het zelf doen .
Inclusief inbouw komt een nieuw blok vlug rond de € 600 te liggen.
Kun je dus beter een andere auto kopen.
Maar ik vind het wel grappig om te horen dat het blok geen compressie meer heeft ,heb ik in al de tijd dat ik Skoda rijd nog nooit mee gemaakt bij dit type blok . Zou wel leuk zijn om uit te vinden wat er precies aan de hand is !

Bovenaan Onderaan