Michel
Forumguru
"Skoda gaat haar gamma verder uitbreiden. Er zijn namelijk plannen voor een coupémodel, Joyster genaamd, waarmee de Tsjechen de Hyundai Veloster, de Honda CR-Z en de Alfa Romeo MiTo een hak willen zetten. De prijzen gaan vermoedelijk bij 24.000 euro beginnen.
De op de Golf te baseren nieuwkomer wordt daarmee ook een budgetalternatief voor de Scirocco. En omdat de Volkswagen merken gedisciplineerd volgens het bouwdoos systeem werken, kan het model al snel productierijp zijn. Mogelijk wordt er nog dit jaar een conceptversie getoond.
In 2006 toonde Skoda ook al eens een Joyster. Toen betrof het een stijloefening voor een sportieve 3-deurs hatchback die het gat tussen de Fabia en Octavia zou moeten dichten. Het herziene ontwerp betreft dus een nadrukkelijker coupémodel. Op die manier wil moeder Volkswagen directe concurrentie met haar volumemodel Golf voorkomen.
Qua motorisering zet Skoda in op louter TSI motoren, te beginnen met de 105 pk sterke 1.2 tot en met de 160 pk sterke 1.4 TSI. Dieselen kan in de 1.6 TDI met 105 pk of in de 2.0 TDI met 140 pk. Qua transmissie zal er gekozen kunnen worden uit een handgeschakelde 6-bak of een 7-traps DSG automaatunit. Een vRS topmodel wordt niet uitgesloten. Die kan rekenen op de 210 pk sterke 2.0 TSI krachtbron. De sprinttijd naar 100 km/u wordt daarmee bekort tot minder dan 7 seconden. ‘Wie slim is, volgt de Skoda rijder’ wordt dan ineens een lastig te realiseren advies."
Bron: www.autointernationaal.nl
De op de Golf te baseren nieuwkomer wordt daarmee ook een budgetalternatief voor de Scirocco. En omdat de Volkswagen merken gedisciplineerd volgens het bouwdoos systeem werken, kan het model al snel productierijp zijn. Mogelijk wordt er nog dit jaar een conceptversie getoond.
In 2006 toonde Skoda ook al eens een Joyster. Toen betrof het een stijloefening voor een sportieve 3-deurs hatchback die het gat tussen de Fabia en Octavia zou moeten dichten. Het herziene ontwerp betreft dus een nadrukkelijker coupémodel. Op die manier wil moeder Volkswagen directe concurrentie met haar volumemodel Golf voorkomen.
Qua motorisering zet Skoda in op louter TSI motoren, te beginnen met de 105 pk sterke 1.2 tot en met de 160 pk sterke 1.4 TSI. Dieselen kan in de 1.6 TDI met 105 pk of in de 2.0 TDI met 140 pk. Qua transmissie zal er gekozen kunnen worden uit een handgeschakelde 6-bak of een 7-traps DSG automaatunit. Een vRS topmodel wordt niet uitgesloten. Die kan rekenen op de 210 pk sterke 2.0 TSI krachtbron. De sprinttijd naar 100 km/u wordt daarmee bekort tot minder dan 7 seconden. ‘Wie slim is, volgt de Skoda rijder’ wordt dan ineens een lastig te realiseren advies."
Bron: www.autointernationaal.nl