Skoda heeft betere reputatie dan Audi en BMW ... in Noorwegen

Skombi

Actief lid
Skoda doet het goed bij de Noren

In Noorwegen heeft de lokale Maurice de Hond onderzoek gedaan naar welke merken de beste reputatie hebben. Het onderzoek beslaat diverse branche, maar bij de automerken scoorde Skoda het hoogst. Daarna volgen Toyota, Audi en BMW. Deze merken wisten allemaal een plaats in de top-10 te bemachtigen (waar dus ook andere sectoren in vertegenwoordigd zijn). Ford, Opel, Peugeot, Volkswagen en Volvo zijn automerken die een lage klanttevredenheid kennen.

http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=6791&n=8

D

Deleted member 1861

Dat zijn mooie ontwikkelingen.
Nu ben ik nog meer overtuigd dat ik een goeie keuze heb gemaakt.
Volgende week gaat de VW Passat eruit voor de O2 Combi AEB.
Wel opvallend trouwens dat VW en Volvo zo laag scoren, die andere 3 kan ik me wel voorstellen.

TL@

Forumguru
Het gaat over klanttevredenheid. Dat is iets moeilijk te grijpen vind ik. Mensen die doorgaans een Skoda of Koreaan of Japanner kopen, zijn sneller tevreden. Als ik een Duitse bak koop dan moet alles perfect zijn of ik ben niet tevreden. Als ik 1 keer terug naar de garage moet, zelfs al kost het niets, ben ik al minder tevreden. Het is gewoon wat je verwacht van de auto.
Dat gezegd zijnde verwacht ik van mij O2 dat hij gewoon perfect is en dus beter dan de Golf IV en zeker beter dan de oude Astra en even goed dan de huidige Passat. Hopelijk kom ik niet bedrogen uit.

EdK

Forumguru
Als ik 32000 voor Octavia neerleg verwacht ik ook wel wat hoor ..

De mensen zijn de guldentijd al vergeten !! Maar dames en heren 32000 euries was wat jaren terug 70400 harde hollandse guldens !!
30.000 van die guldens erbij en je had een riant 3 kamer appartement excl. service kosten !!
En als het nu dus nog guldens waren geweest hadden we veel meer verwacht van onze producten dan zoals er nu met euro's wordt gepraat !!
Achhhh hij kost maar 21.000 euries , ja 21.000 maal 2.2 =

TL@

Forumguru
Waarom staat de top 10 dan niet vol met Daewoo's, Kia's enzo?

Als ik 32000 voor Octavia neerleg verwacht ik ook wel wat hoor ..

OMdat dat bagger auto's zijn :1439:

Een Huyandai i30 of Kia Ceed zal wel goed scoren want dat zijn best deftige auto's (voor Koreanen)

Skombi

Actief lid
Nog maar eentje ..

Toyota wint dubbel in tevredenheidonderzoek 08-05-2008 17:01

Bij Toyota lopen ze momenteel polonaises door de gangen: het merk behaalde namelijk een dubbele overwinning in het Britse onderzoek van J.D. Power naar de tevredenheid van autorijders. 16.301 Britten deden mee aan de enquête, alsmede 28 automerken en 100 verschillende modellen die tussen september 2005 en augustus 2006 op kenteken werden gezet.
J.D. Power vroeg naar zaken als eventuele technische problemen, afwerkingklachten, de service, de onderhoudskosten, de betrouwbaarheid en de kwaliteit. Bij de modellen werd de Toyota Prius winnaar met een tevredenheidindex van 90,1 %. Daarna volgen de Honda Jazz en de Lexus IS. Bij de merken eindigde Lexus op de 1e plaats, voor Skoda, Honda en Toyota.
.
.
De Prius wordt geprezen om zijn milieuvriendelijkheid, maar ook de betrouwbaarheid en de kwaliteit van het interieur wordt geprezen. Daarnaast is er lof voor de lage onderhoudskosten en de kwaliteit van de dealers. De Citroën C2, de Fiat (Grande) Punto, de Kia Carnival, de Land Rover Freelander en de Suzuki Grand Vitara zijn de auto’s waar de Britten het minst tevreden over zijn. Op merkniveau gaat de koude douche naar Fiat. Dit merk behaalde de laagste tevredenheidindex, gevolgd door Chevrolet, Citroën, Kia en Mitsubishi.
Als vanouds is Skoda het best scorende Europese merk. De Tsjechen zijn met de Fabia en de Octavia in de top-10 vertegenwoordigd. Bij de premiummerken eindigt Jaguar voor de Duitse collega’s, iets wat weinig tot niets met chauvinisme te maken heeft. De S-type mag dan knap lelijk zijn (althans, dat vinden veel mensen), het model eindigde in het onderzoek van J.D. Power wel mooi op de 6e plaats. Saab doet het bij de premiummerken het minst goed en behaalt een score die duidelijk beneden het gemiddelde ligt.

http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=6789&n=8

TL@

Forumguru
maar ze kosten ook geen drol dus verwacht je er volgens jou toch niet veel van ..
Gaat volgens mij niet op die vlieger ..

Het zou nog steeds een auto moeten zijn hé. Als je eens zo'n kreng rijdt dan begrijp je me wel.

Een Dacia Logan, daar voorspel ik grote tevredenheid van. Kost ook geen drol maar is wel een echte auto. (en geen electronica, dus zal best betrouwbaar zijn, voor een Renault)

Bovenaan Onderaan