Skoda heeft twee schonere Yeti’s

RobPG

Lid
[h=2]Onder de noemer Greentech heeft Skoda extra zuinige modellen in de aanbieding, en ook van de Yeti zijn er nu twee Greentechs. Er is zowel een benzine- als een dieseluitvoering, maar helaas zijn beide niet schoon genoeg voor lagere bijtelling.[/h]http://www.sanomamedia.nl/nl-web-Cookie_info.php

Als eerste is er de Yeto 2.0 TDI Greentech, die de bekende 140 pk sterke 2.0 TDI motor voor het eerst in de Yeti koppelt aan voorwielaandrijving, voorheen was vierwielaandrijving verplichte kost met dit blok. De diesel zit gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak, waarmee een verbruik van 5,1 liter per 100 kilometer gerealiseerd moet kunnen worden. Daar hoort een CO2-uitstoot bij van 134 gram per kilometer. Prijzen voor de zuinige diesel beginnen bij €29.440.
Daarnaast is er de Yeti 1.4 TSI Greentech, die is voorzien van een 1,4-liter turboblok met 122 pk en eveneens vastzit aan een handgeschakelde zesbak. Het gemiddelde verbruik komt op 6,4 liter per 100 kilometer, wat een CO2-uitstoot van 148 gram per kilometer oplevert. Wie voor een zuinige benzine Yeti gaat, moet minimaal €23.900 meenemen naar de dealer.
Standaard worden alle Greentechs voorzien van een start/stop-systeem, regeneratief remsysteem en banden met een lage rolweerstand om het verbruik zo laag mogelijk te houden. Qua uitrustingsniveau is er de keuze uit een Comfort of een Ambition. Die eerste is de basis en biedt standaard centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, airco en een radio/cd/mp3-speler. De Ambition voegt daar zaken als automatische airco, multifunctioneel stuurwiel en mistlampen aan de voorzijde aan toe. De meerprijs bij de benzineversie bedraagt €1.500, dieselaars betalen €1.900 bij voor de Ambition.

bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/18372/skoda-heeft-twee-schonere-yetis
http://www.autoweek.nl/autonieuws/18372/skoda-heeft-twee-schonere-yetis
 

Berry

Senior Member
Behalve de TDI met voorwiel aandrijving wat is dan de meerwaarde als ze niet schoon genoeg zijn ?
 

RobPG

Lid
een wat lager brandstofverbruik, maar dat zal voor de zakelijke rijder weinig interessant zijn denk ik
 

Canon-Eye

Forumguru
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.

Dit is wel heel strak alleen vanuit de eigen portemonnee gedacht.
Waarom zou een zakelijke rijder geen oog (mogen/moeten) hebben voor het belang van z'n werkgever en/of dat van het milieu (in willekeurige volgorde)?
 

Michel

Forumguru
Persoonlijk vind ik het erg jammer dat de 1.4 TSI niet (meer) als Elegance leverbaar is. Ik zou best een Yeti willen rijden, maar ik wil dan niet terug van mijn huidige 1.4 TSI naar een 1.2 TSI willen gaan, zeker omdat de Yeti sowieso zwaarder en hoger en daardoor trager is dan een gelijk gemotoriseerde Octavia. En een Ambition aankleden met de opties die een Elegance hebben is financieel gezien minder interessant (lees: duurder).
 

WouterO2C

Actief lid
Dit is wel heel strak alleen vanuit de eigen portemonnee gedacht.
Waarom zou een zakelijke rijder geen oog (mogen/moeten) hebben voor het belang van z'n werkgever en/of dat van het milieu (in willekeurige volgorde)?

Dat mogen ze best, maar er zijn allicht bar en bar weinig (zakelijke) rijdens, die om die reden een "greentech" kiezen. Dus begrijp ik ook niet waarom Skoda dan deze "greentech" uitvoeringen lanceert.

Misschien voor andere landen?
 

Skoody Boo

Actief lid
Kennelijk schat Skoda het anders in en is er toch wel vraag naar. Het kan ook zijn dat het veel extra kost om dit als optie aan te bieden. De techniek ligt gewoon op de plank natuurlijk.

Het mooie is wel dat je kunt kiezen, wil je een benzine-Fabia met 77kw, dan kan je niet anders dan greentech kiezen.
 

Falcon

Donateur
Nog steeds geen 1.2TSI met start/stop techniek en dus nog steeds geen Yeti (in tegenstelling tot de Qashqai, ASX etc.) in de 20% bijtelling. Jammer PON...
 

WouterO2C

Actief lid
OffT: Ja, ben het wel met je eens dat de anti-quote brigade imho soms wel wat ver gaat...
zie overigens ook deze forumregel.

OnT: mijns inziens weinig toegevoegde waarde als je de 20% norm niet haalt. Had om diezelfde reden anders misschien wel een megane gereden :O
 

MarcoO2

Forumguru
@ Canon-Eye: the point is dan nog steeds dat het (in deze situaite) overbodig quoten is. En dat is ongewenst.
 

Canon-Eye

Forumguru
dat het (in deze situaite) overbodig quoten is

1) je hebt nooit de garantie dat er niet een of meerdere postings tussenstaan, dus je moet al op z'n minst behallve de naam van de poster ook het posting nr erbij zetten
2) en dan nog verplicht je vervolgens de andere lezers om heen en weer te gaan zitten scrollen.
Terwijl die ene regel plus de reactie erop in één frame gewoon het duidelijkste en het snelst werkt.
Dus gewoon praktisch.
Maar ja, sommige Prinzipienreiter maken er blijkbaar graag een punt van...
Ik citeer wijlen Piet Vroon: "Is het beleid, óf is er over nagedacht?"
 

MarcoO2

Forumguru
ad 1): nee, want in dat (bij mij zeldzame) geval kun je altijd nog editten;
ad 2): dankzij vele onnodige quotes (in dit geval de post er recht onder!) moet ik nog veel meer scrollen.

Ik zie dat je nog maar een paar maanden lid bent, dus dat verklaart waarom je je afvraagt of er over nagedacht is. Ik kan je verzekeren dat dat het geval is dat dat er ook uitgebreid over gediscussieerd is. Ik ken je uit je postings toch vooral als een verstandig man; dus zo moeilijk is het toch niet om gewoon te doen wat er door de mods op een forum aan je gevraagd wordt?
 
Bovenaan Onderaan