Skoda is aanfluiting van het fatsoen

Bono

Lid
Lees in bijgevoegde link wat het resultaat is van een onderzoek gevoerd door Readers's Digest over goede of slechte smaak.
Het Laatste Nieuws
Ik ervaar dagelijks dat mensen ontzettend neerbuigend doen over Skoda. En natuurlijk hebben ze ongelijk maar het is blijft een gegeven dat moeilijk uit de wereld te helpen is.

veel mensen zijn helaas kuddedieren en baseren hun mening veelal op "van horen zeggen". toen ik in 1996 een felicia combi kocht waren, bij sommige vrienden, de grappen niet van de lucht. nu, 10 jaar later, zijn de meeste meer dan om en vinden een skoda juist "cool".
het zal altijd moeilijk zijn een imago om te buigen (voor velen roesten alfa's als een gek terwijl dit allang niet meer zo is) het heeft gewoon wat meer tijd nodig denk ik. de meerderheid is echter al veel positiever dan 10 jaar geleden.

In mijn omgeving valt bij iedereen de bek open als ze in mijn Skodake plaats nemen. Iedereen begint onmiddellijk over Volkswagen. Dus zo onfatsoenlijk zal een Skoda wel niet zijn. En ik vind het een perfecte wagen voor ons gezin, zeker voor die prijs. Ik moet zeggen: er rijden heel wat mensen met wansmaak. Je kan niet buiten komen of je ziet meerdere Skoda's.

gerwin

Nieuw lid
kia of skoda? Twee merken die volstrekt niet met elkaar te vergelijken zijn. Koreaanse rotzooi met een styling waarbij ik een nare smaak in mijn mond krijg, of een van de oudste automobielmerken ter wereld, die er ondanks moeilijke tijden (let wel,zij wilden en konden wel een goede auto neerzetten, maar de communisten wilden dit niet) weer helemaal boven op is! Eigenlijk wel jammer dat velen nu de kwaliteit van skoda ontdekken. Je kunt daardoor niet meer echt onderscheidend zijn!

Hetzer

Forumguru
het onderzoek is gehouden onder 600 belgen, een derde daarvan heeft deze mening !!!!

lekker belangrijk wat deze 200 belgen er van vinden!

sitechris

Donateur
onderscheidend ben je met Skoda sowieso niet, want daar is het teveel Volkswagen voor. Dat is overigens geen nadeel, maar eerder een goed koopargument. Je krijgt dezelfde kwaliteit, alleen voor een lagere prijs. En dat Skoda geen image heeft, dat is geen verrassing. Het beeld zal nog wel een etmaal blijven bestaan, omdat veel mensen geen autokenners zijn. Die associeren de merknaam nog met het Oostblok en de oude Skoda's van de jaren 80. Maar je ziet het wel kenteren, steeds meer mensen herkennen en erkennen de kwaliteit. Ik vrees alleen dat het ook gaat betekenen dat Skoda haar prijzen daarop zal aanpassen.

@Sietchris, dat denk ik ook ja. Ik ben morgen mijn auto kwijt en zal een jaar in een Golf rond tuffen. Ook niet echt een straf maar het is geen O2. Ik vrees dat wanneer ik over een jaar weer zelf een auto mag kiezen de O2 een stuk duurder is geworden dus dat zal de keuze wel iets lastiger maken ook al ligt mijn voorkeur nog steeds bij Skoda.

Nu ik het artikel nog even goed lees zie ik dat het een vrouwenblad is. Dat verklaart toch al genoeg dacht ik zo.

Zo materialistisch als ze kunnen zijn was het wel te verwachten dat ze liever een A4 hebben dan een O2.

Bono

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Hetzer</font><hr />

het onderzoek is gehouden onder 600 belgen, een derde daarvan heeft deze mening !!!!

lekker belangrijk wat deze 200 belgen er van vinden!

[/ QUOTE ]

Het duurde lang vooraleer het die wending kreeg vond ik. Het gaat over goede of slechte smaak en in het bijzonder over Skoda, remember ?

zombie

Lid
niet vergeten dat Reader's Digest een blad
is dat echt niet tot de top van de Vlaamse Letteren behoort!

rockon.gif

Michel

Forumguru
De kwalificatie van Skoda door HLN.BE zou ik eerder een aanfluiting van het fatsoen willen noemen.

Laat mensen lekker vrij in hun keuzes en smaak.

Boertje

Nieuw lid
het is bij ons niet anders. mijn ouders rijden beide subaru. nets mis mee daar niet van, maar toen ik mijn fabia gekocht had zeiden ze als dat maar goed gaat. en nu anderhalf jaar later zijn ze zo ver dat ze zelf ook wel Skoda willen rijden!

Bovenaan Onderaan