Skoda iv wallbox connect+

Hypodermic

Donateur
Ik heb de Skoda laadpaal inmiddels ook aan de muur hangen. De paal doet wat ie moet doen, hij laad de auto op. Alleen werkt de functionaliteit in de skoda app niet, daar blijft hij zeggen dat de paal niet online is. Ik heb hem gekoppeld via de wifi, en ook geprobeerd met de kabel, maar bij beide blijft hij aangeven dat hij offline is. Op zich niet erg, maar op deze manier kan ik de toegang met de skoda pas niet instellen en kan iedereen er gebruik van maken op mijn kosten.
De lader is wel gewoon te zien in mijn netwerk, en ook benaderbaar. Dus de wifi is wel goed verbonden.

Zie ik iets over het hoofd, of heeft iemand een goede tip?

Ik heb mijn vraag ook gesteld bij Elli, de maker van de laadpaal, maar gezien de kennis die hier zit hoop ik hier sneller een reactie te krijgen.

Alvast bedankt voor de hulp.
 

Hypodermic

Donateur
Volgens de handleiding hoef ik hem alleen toe te voegen in de app, er staat niks bij over aanmelden, ik ga daar eens op zoeken.
 

Bakkertje

Forumguru
Voor wat betreft je verbinding denk ik dat de laadpaal geen verbinding kan maken met de CPO (Charge Point Operator). Dat is de centrale "server" die de communicatie met de laadpalen verzorgt. Vermoedelijk (ik ken het landschap van VW niet) is dat ook de plek waar de app zijn informatie vandaan moet halen. Het lijkt me in ieder geval erg onwaarschijnlijk dat de Skoda app direct over jouw thuis wifi verbinding maakt met je laadpaal.

Uit zakelijke interesse nog even een vraag over welke je precies hebt @Hypodermic ?

Ik zie namelijk dat alleen de pro een MID meter heeft en die heb je nodig om zakelijk te kunnen verrekenen. Geen idee of je Skoda een lease Skoda is en je de laadkosten thuis van je werkgever vergoedt krijgt?
 

Hypodermic

Donateur
Ik heb de lader uit de eerste genertie gekocht, scheelde behoorlijk in de prijs. En het enige wat dat ding moet doen is de auto opladen. Je kan hem online vinden als de Skoda iv wallbox connect+. Zit ook een simkaart in voor online dingetjes, erg makkelijk als je geen netwerk kabel hebt liggen, of als je net buiten bereik bent van de wifi.
De lader is voor mij prive, ik hoef/kan niks verrekenen met mijn werkgever. Maar er zit inderdaad een meter in die alles bij houd voor verrekenen met de werkgever.

@Bakkertje, U had ook gelijk wat betreft de verbinding met de server, ik kreeg zojuist de volgende mail van Elli:

Hello Paul Kok

thank you for your message and the documents you sent.

We apologize for the inconvenience caused by the Wallbox station update.

The Wallbox station is currently connected to the Internet in quarantine mode. The quarantine mode allows us to carry out the necessary work to restore full functionality of the Wallbox station (please do not change the configuration of your Internet connection). Until then, there may be problems with the application and access to some functions.

We would like to inform you that we are currently working intensively on resolving the issue that is preventing the firmware update of your Wallbox. Our technical teams have identified the cause and are in the process of implementing a solution.

We expect the problem to be resolved by the end of June. In the meantime, we ask for your understanding and patience.

Of course, we will keep you updated on the progress and inform you immediately once the firmware update is possible again.

Thank you for your understanding and cooperation.

Best regards
Your Elli Service Team

Ze zeggen dus dat ze de oorzaak hebben gevonden, en ik dus moet afwachten tot zeker tot eind juni. Tot die tijd maar hopen dat er niemand misbruik van maakt.
 

hemi24

Forumguru
Klinkt hetzelfde als de antwoorden op de softwareproblemen in de VAG auto’s.
Hoop voor je dat de laadpaal issues wel snel verholpen worden…
 

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat het wel goedkomt, ze zien je lader blijkbaar binnenkomen. Dan is er dus connectie van lader naar cpo nu moet er aan hun kant wat gebeuren.

Even geduld en als je bang bent voor vreemden die komen laden dan zou je als je weggaat de groep van de lader gewoon uit kunnen zetten. Dat doe ik als ik op vakantie ga.
 

Hypodermic

Donateur
Daar had ik ook aan gedacht, maar in de mail staat, zoals ik het lees, dat ik niks moet veranderen aan de wifi verbinding, dus ik neem aan dat ik hem ook niet uit moet zetten. Andsrs had ik dat zeker gedaan.
 

jesse_s93

Forumguru
@Hypodermic ik was even benieuwd of jouw probleem met de lader inmiddels netjes is opgelost door Elli? Ik ben zelf ook rustig aan het oriënteren en de lader spreekt me wel aan. Hij is iets in prijs gestegen, maar alsnog goed betaalbaar.
 

Hypodermic

Donateur
Ze hebben zich netjes aan hun woorden gehouden gelukkig. Ze hebben de software geupdate en alles werkt nu zoals het moet. Je kan nu alleen laden met een pasje of na goedkeuring in de app. Heeft even wat tijd gekost, maar het is gelukkig goed gekomen.
 

jesse_s93

Forumguru
Is het dan ook zo dat jij met de Enyaq geen pasje ervoor hoeft te houden, in verband met plug & charge, of wordt dat niet ondersteund door de wallbox?
 
Bovenaan Onderaan