Skoda Kodiaq als L&K

johnboy

Donateur
Bericht van autoweek:https://www.autoweek.nl/nieuws/skod...salert&utm_medium=email&utm_source=newsletter

Skoda presenteert in Genève een luxueuze variant van de Kodiaq, de L&K.
kodiaq l&k 1.jpg kodiaq l&k 2.jpg kodiaq l&k 3.jpg
De Kodiaq L&K; wordt door Skoda als luxueuze topversie bovenaan de Kodiaq-line-up gepositioneerd. De letters L&K; staan voor Laurin & Klement, een verwijzing naar de oprichters van het merk Skoda. Die uitvoering komen we overigens vaker tegen bij Tsjechische merk.

De Kodiaq L&K; onderscheidt zich onder andere met zijn verchroomde grille, 19-inchwielen en aangepaste achterbumper van zijn minder weelderig bedeelde broeders. In het interieur monteert Skoda een nieuw stuurwiel en een aantal vierkante meters leer. De boel wordt afgewerkt met - natuurlijk - zwarte pianolak. Full-ledkoplampen zijn standaard. Skoda voegt uiteraard wat L&K-badges; toe aan de koets. De standaarduitrusting omvat verder een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie, speciale instaplijsten, aluminium pedalen, een regensensor, een automatisch dimmende binnenspiegel, een uitgebreid Canton-audiosysteem en speciale vloermatten,

Skoda levert de Kodiaq L&K; op de internationale markt met een 150 pk sterke 1.5 TSI én de 2.0 TSI, die 180 pk of 190 pk sterk is. Die 1.5 en de 190 pk sterke 2.0 TSI zijn nieuw voor de Kodiaq en zijn straks ook in alle andere versies te krijgen. Schakelen geschiedt door middel van een DSG7-transmissie. Op dieselvlak valt er te kiezen voor een 2.0 TDI met 150 pk, tevens nieuw voor de Kodiaq. Ook deze vindt zijn weg straks naar de rest van de Kodiaq-familie. Boven die 150 pk sterke TDI staat een 190 pk sterke variant van dezelfde 2.0 diesel.

De vierwielaangedreven versies van de L&K; kunnen verder als optie worden voorzien van Adaptive Chassis Control.

Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Wat mij betreft mogen ze eens af gaan stappen van die oubollige beige interieur kleur. Er zijn veel mooiere lichte kleuren die frisser/mooier staan.

eriktv

Forumguru
Dat is dan toch karig t.o.v. de S2 L&K :). Vooral cosmetische zaken, waar je destijds ook speciaal bruin geperforeerd leer, stoelverwarming- en ventilatie, elektrische achterklep en allerlei multimediagadgets “kreeg”... Ook vraag ik me af hoe de pianolak het houdt op zulke grote vlakken; als je eens wist hoe lang ik heb moeten polijsten om de 1,5cm brede stripjes weer krasvrij te krijgen...

Beetje inflatie van het L&K-label, wat mij betreft, ook omdat je niet meer een topmotorisering hoeft te kiezen. Maar goed, als het verkoopt... :thumbsup:

Laatst bewerkt:

BramBam

Forumguru
Zie ook het digitale instrumentenpaneel op foto nummer 3. Hopen dat deze dan voor alle versie's beschikbaar is. Datzelfde geldt voor de 1.5TSI met DSG7.

wogyipwbicd6.jpg

Laatst bewerkt:

massis

Senior Member
nieuwe 2.0TDI 150pk ? Wat is daar dan nieuw aan? Mijn beertje is namelijk ook gewoon een 2.0 TDI 150pk...

EdK

Forumguru
Persmededeling van Skoda zelf

Bijlagen

• 180215 Top version of the large SUV celebrates world premiere in Geneva.pdf
    459,1 KB · Weergaven: 30

Taxichauffeur

Senior Member
Die meegespoten bumpers en sideskirts zijn wel echt mooi, evenals die sierstrip achterop. Op het stuur ben ik niet jaloers, heb liever mijn sportstuur. De handgrepen (binnen) van de deuren zijn nogsteeds plastic-fantastic zie ik..

Kweetnie

Senior Member
Bericht van autoweek:https://www.autoweek.nl/nieuws/skod...salert&utm_medium=email&utm_source=newsletter

Skoda presenteert in Genève een luxueuze variant van de Kodiaq, de L&K.
Bekijk bijlage 65057 Bekijk bijlage 65058 Bekijk bijlage 65059
........

Skoda levert de Kodiaq L&K; op de internationale markt met een 150 pk sterke 1.5 TSI én de 2.0 TSI, die 180 pk of 190 pk sterk is. Die 1.5 en de 190 pk sterke 2.0 TSI zijn nieuw voor de Kodiaq en zijn straks ook in alle andere versies te krijgen. Schakelen geschiedt door middel van een DSG7-transmissie. Op dieselvlak valt er te kiezen voor een 2.0 TDI met 150 pk, tevens nieuw voor de Kodiaq. Ook deze vindt zijn weg straks naar de rest van de Kodiaq-familie. Boven die 150 pk sterke TDI staat een 190 pk sterke variant van dezelfde 2.0 diesel.

De vierwielaangedreven versies van de L&K; kunnen verder als optie worden voorzien van Adaptive Chassis Control.

Hmm, ik sta op het punt om de 1.4TSI DSG te bestellen.... Wat is slim, wachten op de 1.5TSI? Of is er geen verschil vanwege de DSG versie?

Laatst bewerkt:

Bakboord1

Forumguru
Ook een mooi nieuw kleurtje zo te zien.
Mooie bak!

In verschillende testen die ik heb gelezen heb ik het verschil tussen de 1.4 en de 1.5 niet gezien.

MaxN

Donateur
In Nederland in elk geval niet, maar volgens mij ook niet in Duitsland en overig landen.
Volgens mij hebben ze sinds de O1 al geen L&K meer op de Octavia.

Pendragon

Donateur
Die meegespoten bumpers en sideskirts zijn wel echt mooi, evenals die sierstrip achterop. Op het stuur ben ik niet jaloers, heb liever mijn sportstuur. De handgrepen (binnen) van de deuren zijn nogsteeds plastic-fantastic zie ik..

Dat vind ik precies het nadeel van de huidige versie en ook bij de Karoq. Ik wil niet van die zwarte stukken onderaan de auto. Die worden lelijk. Meegespoten is het veel mooier.

Bakboord1

Forumguru
Dat vind ik precies het nadeel van de huidige versie en ook bij de Karoq. Ik wil niet van die zwarte stukken onderaan de auto. Die worden lelijk. Meegespoten is het veel mooier.

Omdat iedereen het mooier vindt kunnen ze daar dus extra geld voor vragen.
Belachelijk maar zo werkt het nog altijd bij VAG. Ik heb dus ook zo’n zwarte balk onderaan mijn auto maar vertik het om daar extra voor te betalen op een auto die al duur genoeg is.

Bovenaan Onderaan