dan-720
Actief lid
Hallo iedereen!
Ik heb mijn auto al heel uitgebreid voorgesteld in de meet & greet segment,
link -> https://www.skodaforum.nl/forum/i/mijn-kodiaq-2-0tsi-van-2017-streven-naar-oem.45998/
Maar in het kort:
Skoda Kodiaq Style 2.0 TSI DSG 4x4 eerste inschrijving november 2017 (dus juist 5 jaar op het moment van schrijven van deze post ).
Ik heb deze aangekocht in april 2018 als directiewagen. Ondertussen heel wat modificaties, aanpassingen en een tune
In het algemeen ben ik heel tevreden met mijn Kodiaq, maar er zijn ook kleine dingen dat niet naar mijn smaak zijn of niet werken als het zou moeten.
In deze post wil ik hier op focussen, want hoelang kunnen we nu positief praten over iets Grapje, daar zal ik wel ook een post over maken
Hieronder enkele negatieve aspecten van de kodiaq dat ik in meeste gevallen heb aangepakt en een oplossing voor heb gevonden (of zo denk ik toch tot nu toe).
1. rand tussen de voorruit en het dak. (zijaanzicht op eerste foto)
Op de foto is te zien dat de ruit niet gelijk gaat met het dak. Deze rand is in mijn geval vaak beschadigd geweest door kleine steentjes en alle andere dingen dat rond vliegen op het weg. Ik heb al meerdere roestplekjes erop. Om dit te voorkomen in de toekomst, heb ik daar een rubber profiel geplakt zoals te vinden op andere (oudere) auto's. Ik heb geprobeerd om dit netjes te maken en zo OEM mogelijk laten laten lijken. (op de foto is het nog niet op maat gesneden)
2. alle armsteunen/deurhendels
Deze is een heel groot en gekend probleem van de Kodiaq. Het geluid dat ze maken bij het grijpen is echt niet acceptabel. Daarom heb ik tape rond geplakt waar de twee plastiek onderdelen zich raken, om het kraken zo veel mogelijk te elimineren. Het is niet perfect, maar maakt een zo groot verschil!
3. grote openingen aan wielkasten bij de scharnieren van de motorkap
Deze openingen aan de zijkanten binnen de motorruimte zijn zo groot, dat er heel wat bladeren en vuil in kan komen.
Elke (oude) auto heeft de risico om te roesten op deze plek op de wielkast, tussen de wiel en voorste deur, maar de designer van de Kodiaq wou dat het heel wat vroeger begint denk ik.
Het is nog niet het geval bij mij, omdat ik alle vuiligheid en bladeren er uit neem elk jaar door de spatbord los te maken en het schoon te maken erachter. Maar als ik het niet zou gemerkt hebben, het zou misschien al kunnen beginnen rotten.
4. gebrek aan plaats voor zonnebril (dit is het geval alleen bij versie met panoramisch dak)
In andere versies is het compartiment voor de bril in het plafond, waar bij mij de knoppen zijn om de panoramische dak te gebruiken. Daarom heb ik dit gekocht op amazon (zie foto), en het werkt perfect. Heb mijn twee handen niet nodig om het uit het doosje te nemen. Vervangt de "oh shit" hendel boven de deur van de bestuurder.
5. piano black voor decoratieve, maar ook gebruikte onderdelen
Een deel van het stuur en bijna het gehele middelste dashboard is met dit bedekt. Het wordt snel vuil, de krassen komen er op door gewoon er naar te kijken!
Wie heeft het perfecte idee gehad om dat materiaal te gebruiken op de dashboard, waar de mens de hele tijd knoppen drukt en gewoonweg gebruikt.
Iemand al iets mee gedaan? Beplakt met iets of vervangen?
6. Slechte "bolstering" van de zetels
Ik vlieg bijna van mijn zetel in de bochten, maar ook als ik op een kruispunt moet afdraaien. Ik hou mij tegen met mij elleboog aan de kant van de zetel om niet eruit te glijden.
De reden kan zijn dat ik heel mager ben, maar zou echt niet zo extreem mogen zijn, toch? Mijn vorige auto, Octavia II, had de perfecte zetels voor mijn postuur. Ik zat daar echt goed in de zetel, alsof ik omhult was. In de kodiaq voel ik mij echt onzeker.
Zou er hiervoor een alternatief kunnen zijn? Laten bijwerken of met andere zetels vervangen (OEM of aftermarket)?
Moeten wel elektrisch verstelbaar, verwarmd en geventileerd kunnen zijn
Dit zou het zijn denk ik voor de grootste en meest opvallende negatieve punten van de Kodiaq. Ik kan er niet echt op andere komen, maar zal deze hier zeker posten als ik er aan denk. Wat denken jullie over deze problemen? Ook dezelfde opmerkingen gehad?
Groeten aan de Skoda liefhebbers
Ik heb mijn auto al heel uitgebreid voorgesteld in de meet & greet segment,
link -> https://www.skodaforum.nl/forum/i/mijn-kodiaq-2-0tsi-van-2017-streven-naar-oem.45998/
Maar in het kort:
Skoda Kodiaq Style 2.0 TSI DSG 4x4 eerste inschrijving november 2017 (dus juist 5 jaar op het moment van schrijven van deze post ).
Ik heb deze aangekocht in april 2018 als directiewagen. Ondertussen heel wat modificaties, aanpassingen en een tune
In het algemeen ben ik heel tevreden met mijn Kodiaq, maar er zijn ook kleine dingen dat niet naar mijn smaak zijn of niet werken als het zou moeten.
In deze post wil ik hier op focussen, want hoelang kunnen we nu positief praten over iets Grapje, daar zal ik wel ook een post over maken
Hieronder enkele negatieve aspecten van de kodiaq dat ik in meeste gevallen heb aangepakt en een oplossing voor heb gevonden (of zo denk ik toch tot nu toe).
1. rand tussen de voorruit en het dak. (zijaanzicht op eerste foto)
Op de foto is te zien dat de ruit niet gelijk gaat met het dak. Deze rand is in mijn geval vaak beschadigd geweest door kleine steentjes en alle andere dingen dat rond vliegen op het weg. Ik heb al meerdere roestplekjes erop. Om dit te voorkomen in de toekomst, heb ik daar een rubber profiel geplakt zoals te vinden op andere (oudere) auto's. Ik heb geprobeerd om dit netjes te maken en zo OEM mogelijk laten laten lijken. (op de foto is het nog niet op maat gesneden)
2. alle armsteunen/deurhendels
Deze is een heel groot en gekend probleem van de Kodiaq. Het geluid dat ze maken bij het grijpen is echt niet acceptabel. Daarom heb ik tape rond geplakt waar de twee plastiek onderdelen zich raken, om het kraken zo veel mogelijk te elimineren. Het is niet perfect, maar maakt een zo groot verschil!
3. grote openingen aan wielkasten bij de scharnieren van de motorkap
Deze openingen aan de zijkanten binnen de motorruimte zijn zo groot, dat er heel wat bladeren en vuil in kan komen.
Elke (oude) auto heeft de risico om te roesten op deze plek op de wielkast, tussen de wiel en voorste deur, maar de designer van de Kodiaq wou dat het heel wat vroeger begint denk ik.
Het is nog niet het geval bij mij, omdat ik alle vuiligheid en bladeren er uit neem elk jaar door de spatbord los te maken en het schoon te maken erachter. Maar als ik het niet zou gemerkt hebben, het zou misschien al kunnen beginnen rotten.
4. gebrek aan plaats voor zonnebril (dit is het geval alleen bij versie met panoramisch dak)
In andere versies is het compartiment voor de bril in het plafond, waar bij mij de knoppen zijn om de panoramische dak te gebruiken. Daarom heb ik dit gekocht op amazon (zie foto), en het werkt perfect. Heb mijn twee handen niet nodig om het uit het doosje te nemen. Vervangt de "oh shit" hendel boven de deur van de bestuurder.
5. piano black voor decoratieve, maar ook gebruikte onderdelen
Een deel van het stuur en bijna het gehele middelste dashboard is met dit bedekt. Het wordt snel vuil, de krassen komen er op door gewoon er naar te kijken!
Wie heeft het perfecte idee gehad om dat materiaal te gebruiken op de dashboard, waar de mens de hele tijd knoppen drukt en gewoonweg gebruikt.
Iemand al iets mee gedaan? Beplakt met iets of vervangen?
6. Slechte "bolstering" van de zetels
Ik vlieg bijna van mijn zetel in de bochten, maar ook als ik op een kruispunt moet afdraaien. Ik hou mij tegen met mij elleboog aan de kant van de zetel om niet eruit te glijden.
De reden kan zijn dat ik heel mager ben, maar zou echt niet zo extreem mogen zijn, toch? Mijn vorige auto, Octavia II, had de perfecte zetels voor mijn postuur. Ik zat daar echt goed in de zetel, alsof ik omhult was. In de kodiaq voel ik mij echt onzeker.
Zou er hiervoor een alternatief kunnen zijn? Laten bijwerken of met andere zetels vervangen (OEM of aftermarket)?
Moeten wel elektrisch verstelbaar, verwarmd en geventileerd kunnen zijn
Dit zou het zijn denk ik voor de grootste en meest opvallende negatieve punten van de Kodiaq. Ik kan er niet echt op andere komen, maar zal deze hier zeker posten als ik er aan denk. Wat denken jullie over deze problemen? Ook dezelfde opmerkingen gehad?
Groeten aan de Skoda liefhebbers