Skoda komt met concurrent Mazda MX-5

Michel

Forumguru
"Een cabriolet-model is Skoda niet vreemd, maar een gelikte tweezitter met middenmotor? Dat model moet nog komen en gáát er komen. In 2014 zal Skoda de tegenhanger van de Mazda MX-5 op de markt brengen, zo plant de Tsjechische autobouwer.

De bolide is gebaseerd op de concept car zoals Volkswagen die in januari op de autoshow in Detroit voorstelde, bericht Auto Motor und Sport. De Skoda-telg maakt deel uit van een drieluik, dat tevens een Seat-uitvoering omvat. Skoda-moeder Volkswagen brengt een drieling met softtop uit om zo de ontwikkelingskosten te beperken. Een deel van die investering wordt al beperkt door de vooras van de Volkswagen Polo/Seat Ibiza en de achteras van de Volkswagen Golf toe te passen. Het sportwagentje krijgt de motor tussen de assen, waar alleen viercilinders te vinden zijn. Het concern zal dieselmotoren binnen het ongeveer vier meter lange koetswerk hangen."

Bron: www.telegraaf.nl

joergarms

Senior Member
Ik ben heel benieuwd, mijn tweede auto was een MX5, een ontzettend leuk, giftig wagentje. Zat m toevallig vandaag ff op wat foto's te bekijken, zou m graag weer erbij hebben.
Lijkt me goed voor de markt als Skoda met zo iets op de markt komt.

Ziet er leuk uit...,

6p1fmq.jpg

Bron : http://carscoop.blogspot.com/2009/02/vw-mid-engine-roadster-to-spawn-seat.html

LenK

Forumguru
Zo'n frontje lijkt me nog wel realistisch voor VW en Skoda, maar de rest van de auto zie ik hooguit onder Seat vlag als haalbaar. Voor VW en Skoda is dit toch echt te gewaagd:
VW-BlueSport-Concept-5.jpg

Link naar grote foto

kcj

Actief lid
maar de rest van de auto zie ik hooguit onder Seat vlag als haalbaar. Voor VW en Skoda is dit toch echt te gewaagd:
De koffer / kontje lijkt wel op de VW-Porsche van de jaren '70. Hoezo "te gewaagd" voor VW ?
En waarom gewaagd voor Skoda ? Ze brengen nu wel een 'mini-Freelander' / Yeti uit.

Koen

Bovenaan Onderaan