Skoda komt met Fabia hatchback Scout

Maarten

Forumguru
Skoda komt met Fabia hatchback Scout

18 april 2009
Behalve van de stationwagon komt ook van de Fabia hatchback een Scout-uitvoering. Dat kunnen we opmaken uit gelekte patentfoto’s.

Skoda zal wel geen dikke maatjes zijn met de mensen van het patentbureau, want voor de tweede keer in korte tijd lekken patentfoto’s van het merk uit. Eerder ging het om de Skoda Fabia Combi Scout, een robuuste uitvoering van de stationwagon. De nu gelekte foto’s geven aan dat ook van de Fabia hatchback een Scout-uitvoering zal verschijnen.

Dit wordt de stoere uitvoering van de hatchback Fabia. Helaas geldt dit alleen voor het uiterlijk, net als bij de Fabia Combi Scout. Een 4WD of andere technische aanpassingen zitten er niet in. Het exterieur wordt opgewaardeerd met zaken als lichtmetalen wielen en nieuwe bumpers. Ook bodembescherming valt te verwachten.

De motorisering van de Skoda Fabia hatchback Scout zal niet veel afwijken van die van de Fabia Combi Scout. Dat wil zeggen, benzinemotoren van 1,4 en 1,6 liter (86 en 105 pk respectievelijk) en TDI-dieselmotoren van 1,4 en 1,9 liter (80 en 105 pk). Het is nog onduidelijk wanneer dit vierde Scout-model op de markt komt. Ook op de prijs moeten we nog wachten.

bron:autokopen.nl

Bijlagen

• Scout-1.jpg
    Scout-1.jpg
    16,2 KB · Weergaven: 21
  • Scout-2.jpg
    Scout-2.jpg
    16,4 KB · Weergaven: 20

kcj

Actief lid
En op Autointernationaal beweren ze net het tegenovergestelde : géén Fabia Hatchbak Scout.

"De afbeeldingen zijn een jaar oud. Deze versie heeft het productiestadium niet gehaald. Er komt alleen een Fabia Scout op basis van de Combi uitvoering`, zo laat de Belgische Skoda woordvoerder Vincent Struye weten."

http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=10556&n=3

Tja, afwachten zeker ?

Koen

Maarten

Forumguru
Dat is helemaal mooi. Ik bel net voor mijn vader naar de dealer in Eindhoven en hij zegt dat er (nog) geen Fabia hatchback Scout is.
Hij kon niet zeggen wanneer deze leverbaar werd.
In de prijslijst, van dezelfde dealer in Eindhoven per post gekregen, staat ook geen Fabia hatchback Scout.

Skoda Fabia Hatchback Scout

Ik ben misschien maar een leek op dit gebied, maar in de brochure stond dat de DSG7 107 pk had ipv 77 en toch een 1.2 motor. Weten de anderen hier meer van? Ik vind het een erg leuke auto om te zien, en in vergelijking met zijn "soortgenoten" in ieder geval betaalbaar.

Zie je wel dat ik een leek ben:) maar toegegeven het staat er niet erg duidelijk

Max. vermogen (kW (pk)/min-1) 77 (105) / 5.000

dit stond n.l. in de prijslijst waarbij wat tussen haakjes staat voor de scout zou gelden dus vandaar mijn vergissing want er staat inderdaad wel pk maar ook kw tussen haakjes (foutje bij skoda?)

van_der_P

Senior Member
(foutje bij skoda?)
:ot:Al jaren wordt het vermogen van motoren uit te drukken in KiloWat. Dit was/is altijd PaardeKrachten geweest. Aangezien PK's voor veel mensen tot de verbeelding spreekt, wordt deze ouderwetse benaming nog steeds gebruikt in combinatie met KW.
Wat ik zeggen wil is dat het geen foutje van Skoda is.
Om een vergelijkbare omstandigheid te noemen, hoeveel mensen rekenen nog terug naar guldens ? En dat na al jaren Euro.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook nog vaak "omreken" naar de gulden zeker als iets in de "aanbieding" is voor bijv. 30 euro dan denk ik nog steeds ja dat is toch 66 gulden, en mijn loon is écht niet zoveel meegestegen als de euro doet.

Ik moet bekennen dat ik één van die mensen ben die nog steeds aan het "omrekenen" is naar de gulden, zeker als iets in de "aanbieding" is voor bijv. 30 euro, dan denk ik ja dat is toch 66 gulden, en aangezien mijn loon niet zoveel meegestegen is reken ik nog steeds om :1819:

De skoda Fabia hatchback scout is er al vanaf januari 2008, en in april heb ik hem opgehaald, hier kun je de foto's zien zoals hij er werkelijk (qua kleur) uitziet

http://www.skodaforum.nl/board/album.php?albumid=734

Persoonlijk vind ik hem geweldig!!! Rijd als een zonnetje 1:17,5 met de eerste tank en voor een automaat is dat helemaal niet gek, maar hij zou nog zuiniger worden naarmate hij ingereden is. Het is (om volledig te zijn) een Skoda Fabia II Hatchback Scout TSI met DSG 7 traps automaat.

Bovenaan Onderaan