Skoda magazine

van_der_P

Senior Member
In het Skoda magazine stond een artikel over de Yeti 1.4 TSI met DSG. Deze uitvoering staat nog niet in de prijslijst, zijn de prijzen nog niet bekend ?

wimv

Actief lid
@wasmachineman: nou ik denk niet dat het een tikfout is hoor. Er wordt wel degelijk de 1.4 bedoeld met 122 pk. Hij heeft standaard 6 versnellingen of een DSG en is te koop vanaf 21.380 euro. Er staat helaas niet bij of het een 6 of een 7 versnellingen DSG is maar ik ga uit van de laatste.

corsaar

Senior Member
Er staat ook in dat voor elke verkochte skoda 1 boom geplant wordt en daardoor
de C02 uitstoot wordt beperkt.
Ja dat kan ik niet volgen. Vooral als die bomen ik een koude winter als brandhout
gebruikt wordt dat geeft toch een hoeveelheid CO2.

FredV

Banned
Er staat ook in dat voor elke verkochte skoda 1 boom geplant wordt en daardoor
de C02 uitstoot wordt beperkt.
Ja dat kan ik niet volgen. Vooral als die bomen ik een koude winter als brandhout
gebruikt wordt dat geeft toch een hoeveelheid CO2.

Hout als brandstof is CO2 -neutraal. De hoeveelheid CO2 die bij de verbranding van hout wordt uitgestoten, is gelijk aan de hoeveelheid CO2 die de boom tijdens zijn groei uit de lucht heeft opgenomen. Als de boom niet tot brandhout was verwerkt, maar gewoon in het bos was vergaan, zou exact dezelfde hoeveelheid CO2 weer aan de lucht zijn afgegeven als bij verbranding.

FredV

Banned
Hout verbranding zorgt naast CO2 ook voor andere, milieubelastende gassen.
Klopt, o.a.roet, zwaveldioxide stikstofdioxide.
Maar t draagt NIET bij aan t broeikaseffect omdat het CO2 neutraal is.
Wel is er een milieubelasting, maar je vraag was over CO2...

Wasmachineman

Forumguru
@wasmachineman: nou ik denk niet dat het een tikfout is hoor. Er wordt wel degelijk de 1.4 bedoeld met 122 pk. Hij heeft standaard 6 versnellingen of een DSG en is te koop vanaf 21.380 euro. Er staat helaas niet bij of het een 6 of een 7 versnellingen DSG is maar ik ga uit van de laatste.

Ik ben misschien iets te voorbarig maar de magazines en website staan regelmatig vol met tikfouten.....laat maar komen dan die 1.4 dsg

van_der_P

Senior Member
Afgelopen week ook aleens bij de dealer geinformeerd maar die wist het ook niet.
Mijn vader was op zoek naar deze combinatie, vandaar dat ik dat vraag. Hij praat daar wel eens over, maar of hij dat doet weet ik niet.

Falcon

Donateur
Echt het zou zo mooi zijn om de 1.4TSI met DSG en 4x4 te kunnen krijgen... gastankje erbij (puur persoonlijk :D en mijn nieuwe auto is een feit :)

sador

Donateur
Een Yeti met 1.4 en 4x4 is toch wat zuiniger dan met 1.8 motor.

Dit is dan ook weer meegenomen.

Voor mij zou dit een mooie combinatie zijn, over een jaar of 3.

Volgens mij bestaat er in de VAG groep geen 1.4 met DSG-6 en al helemaal niet met 4 wiel aandrijving. Dus ook niet in de Yeti.

Je moet de advertentie en die aankondiging van de Parijse beurs anders lezen vermoed ik. Er is nu ook een 1.4 TSI. En de Yeti is er o.a. met 4x4 en een DSG-6.

Bovenaan Onderaan