Skoda monteert 1.8 TSI in Octavia Scout

Skoda vervangt de 150 pk sterke 2.0 FSI benzinemotor in de Octavia Combi Scout door een 1.8 TSI unit van 160 pk. Hiermee kan de Tsjech in 8,4 seconden naar 100 km/u sprinten en een topsnelheid bereiken van 211 km/u. Het gemiddelde verbruik komt uit op 7,8 liter per 100 km. Ter vergelijking: de 2.0 FSI hield het bij 200 km/u voor gezien en had 9,7 seconden voor de acceleratie naar 100 km/u nodig. Tegelijkertijd was ook het verbruik met gemiddeld 8,7 liter duidelijk hoger. Vierwielaandrijving blijft standaard op de Octavia Scout en de prijs zakt naar verwachting licht, van 31.505 euro naar 31.330 euro.

(bron: autointernationaal.nl)

Falcon

Donateur
Vraagje... wordt deze motor ook in de gewone 4x4 Octavia 2.0 FSI geplaatst? Dus niet in de scout versie.

De scout versie is mij gewoon te duur.. maar de gewone 4x4 kan nog net ...

Falcon

Donateur
Net maar even zelf op gezocht en ja hoor! De 1.8 TFSI zit erin incl. (helaas) de nieuwe facelift.

Maar goed moet nog even deze auto afraggen :D

MarcoO2

Forumguru
Net maar even zelf op gezocht en ja hoor! De 1.8 TFSI zit erin incl. (helaas) de nieuwe facelift.

Maar goed moet nog even deze auto afraggen :D

Aan je km-stand te zien moet je nog wel even dan... :mad:

Grappig trouwens dat er op heel veel plaatsen wordt gesproken over een TFSI, terwijl het toch echt een TSI is...

Tsi - tfsi

Formeel gezien lijkt de naamgeving niet gelijk, maar is het niet zo dat dit gewoon marketing-termen zijn van fabrikanten?
Het is toch exact dezelfde motor als in de AUDI A4
(en daar heet hij nl. wel TFSI) :crazy:

MarcoO2

Forumguru
Klopt helemaal, bij Audi heet'ie TFSI, bij Skoda TSI. Dat "Jan met de pet" dit niet volgt is logisch, maar zelfs in de pers wordt het vaak fout gedaan. Kwestie van scherp blijven (zeker als journalist).

Porettuhcs

Senior Member
Maar Marco .... hoe zit het nou bij jou?.... Jij hebt een 1.8 TSI....

Terwijl ik volgens mijn verwijderde type aanduidingsplaatje een 1.8 TSI heb...:D

MarcoO2

Forumguru
Hm... zou jij een budgetversie gehad hebben? :winkie:

Weet je zeker dat jij een TSI hebt? Zou toch raar zijn, omdat dat op een verschil in pk's zou duiden (en dat is niet zo). Ik begon zelfs aan mezelf te twijfelen... maar ten onrechte!:D

Bijlagen

• DSCN2956.jpg
    DSCN2956.jpg
    96 KB · Weergaven: 11

Porettuhcs

Senior Member

Weet je zeker dat jij een TSI hebt? Zou toch raar zijn, omdat dat op een verschil in pk's zou duiden (en dat is niet zo). Ik begon zelfs aan mezelf te twijfelen... maar ten onrechte!:D

Hahaha... volgens mijn vrouw is absoluut niet de budget versie :D Ik dacht echt dat ik maar 1 rood i-tje had.... kan het ook niet meer nakijken want ik heb t er af laten halen....

shit... ben ik genaaid of ben je goed in fotoshoot ?????

MarcoO2

Forumguru
Hahaha... volgens mijn vrouw is absoluut niet de budget versie Ik dacht echt dat ik maar 1 rood i-tje had.... kan het ook niet meer nakijken want ik heb t er af laten halen....

shit... ben ik genaaid of ben je goed in fotoshoot ?????

ha ha... de versie die ik in mijn mail kreeg was anders dan de versie die ik nu zie staan... je had mijn bewijs ontdekt? :uitlachen:

Ik zie maar twee opties:
- je bent genaaid :ahum:(nauwelijks serieus te nemen optie);
- je hebt een beroerd geheugen :crazy: (serieuzer te nemen).

Zo... je kunt maar duidelijk zijn... :1761:

Porettuhcs

Senior Member

Ik denk dat ik het weet... ik heb voor deze een FSI gehad.... misschien ben ik daarmee in de war...:confused:

Die had wel een rood i-tje...

Porettuhcs

Senior Member
ha ha... de versie die ik in mijn mail kreeg was anders dan de versie die ik nu zie staan... je had mijn bewijs ontdekt?

Ik zie maar twee opties:
- je bent genaaid (nauwelijks serieus te nemen optie);
- je hebt een beroerd geheugen (serieuzer te nemen).

Zo... je kunt maar duidelijk zijn...

hahaha... ik moet toch stoppen met die drank !!

Yep bewijs gezien...

thanx voor de duidelijkheid :473:

shit kan gewoon niet stoppen :D

of er is iets mis met je mailbox:rolleyes:

MarcoO2

Forumguru
ha ha... mijn mailbox functioneert vrij goed volgens mij... maar van een collega-tsi-rijder kan ik het hebben! ;)

MarcoO2

Forumguru
Klopt inderdaad, ik heb ook al eens zitten kijken.

Ik heb er al wel een stuk of vier, vijf gezien hier op het forum: TAD77, TurboPower, jij, ik, en nog eentje volgens mij... Ik heb ook een paar mensen gezien die nog de oude 1.8T (150pk) rijden.

Oftewel: TSI-rijders: laat van je horen! :grin:

't is ook niet vreemd natuurlijk... nog altijd is het zo dat de meeste leaserijders een TDI rijden. Benzinerijders zijn overwegend particulieren. De "verstandigen" onder hen rijden een 1.6 MPI, terwijl de sportieveren nog bediend worden door de RS (2.0 TFSI). Maar langzamerhand zullen er wel meer zakelijke benzinerijders komen en die zullen sneller voor de TSI kiezen denk ik. We zullen zien!

Bovenaan Onderaan