Skoda MPV

AGTon

Forumguru
Heeft iemand enig idee of skoda een "echte" MPV gaat bouwen?

Rij nu in een fabia, en wil wel wat anders, maar blijf het liefst bij Skoda.

Een Roomster is te klein voor het geld en valt qua looks ook af.
Een fabia combi heb ik nu, misschien een andere, maar misschien ook niet :)
Een Yeti is te klein voor het geld, en ik hoef geen SUV.
Een Octavia bevalt zeer goed zowel qua looks als ruimte.
Een Supurb valt buiten de portomonee :)

HEeft iemand dus enig idee of er een skoda ala Scenic, Zafira etc in de markt komt?

Falcon

Donateur
Daar heb ik ook al wat aan zitten te denken en zou mij ook aanspreken. Maar ook bij de concept auto's van Skoda lijkt niks in die richting te zitten.

Een alternatief op de Altea XL en Touran zou ik toch langzamerhand verwacht hebben. En dan gelijk ook een 7 persoons alternatief die Skoda op dit moment ook nog niet bied.

Afwachten denk ik :)

Hetzer

Forumguru
Men schijnt bij skoda wel te praten over een grote mpv ala Touran, echter hier is nog niets concreets van bekend, mocht deze komen zal het nog wel een paar jaar gaan duren.
Mocht je toch graag een mpv willen, maak dan toch eens een proefrit met de Roomster ,zo klein is hij niet, het is gewoon juist echt een erg ruime en praktische auto.
en in juni staat de nieuwe Roomster facelift bij de dealer

Skody

Actief lid
De grote Yeti gaat er aan komen he rond 2012 / 2013.. Zoek ook maar's op internet.

guitar_billy

Senior Member
heb al weer een aardige tijd geleden in een duits autoblad gelezen dat ook Skoda met een MPV op basis van de Touran zou mogen komen, maar was nog niet echt concreet en tijdframe ook ergens rond 2012, 2013. ik geloof dat Seat eerst aan de beurt is om de Touran te mogen Alhambra'en...

LenK

Forumguru
De nieuwe Alhambra is er inmiddels al. En die is als gewoonlijk van het formaat van de grote broer van de Touran, de Sharan.
En Seat heeft in de Touran klasse al de Altea en Altea XL.

AGTon

Forumguru
In ieder geval fijn om te zien dat ik niet de enigste ben die hier over na zat te denken.

Het is dus nog afwachten, zal nog zeker wel 2 a 3 jaar duren mocht er zo iets uit komen denk ik zo.

guitar_billy

Senior Member
hier de impressie uit 2008 :

skoda_mpv.jpg

AGTon

Forumguru
Nou laat maar komen :) , alleen die achterramen mogen van mij op gelijke hoogte als de voorkant.

Skody

Actief lid
Vind m een beetje té Tourannerig.. Smoelt niet echt en vind de Skodalijn té veel van hetzelfde worden met zo'n voorkant.

mmarechal

Actief lid
Te touareq-achtig ben ik zeker mee eens, dit is ook naar mijn smaak te veel volkswagen. Al lijkt het me zeker niet verkeerd dat Skoda zowel op basis van de Superb als op basis van de Octavia met een MPV achtig model komt, al gaat dit over het algemeen wel tegen alle visies in mbt zuinigere modellen e.d. Verder zie je over het algemeen bij vrijwel alle merken tegenwoordig dat de looks van met name de voorkant van de auto, doorgetrokken wordt over het gehele modellen gamma, zo zie je dit ook steeds meer bij Skoda inderdaad.

Bovenaan Onderaan